Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon pixma mp550 scanner slaat geen afbeeldingen op  (gelezen 1794 keer)

Harries

  • Gast
Canon pixma mp550 scanner slaat geen afbeeldingen op
« Gepost op: 2011/03/10, 17:04:58 »
hallo,

Ik ben op het moment een uurtje of 3 bezig om afbeeldingen te scannen, het scannen lukt wel vanaf de pc maar, ik krijg geen optie om het op te slaan.
De enige buttons die ik kan aanklikken na het scannen zijn: voorbeeld/zoeken/annuleren.

vervolgens heb ik ook geprobeerd direct vanaf de scanner te scannen, de scanner bereid zich voor, maar vervolgens krijg ik de melding dat er geen papier op het glas ligt.

heb de printer al een keer opnieuw geinstaleerd + opnieuw de driver.

het zal zeker iets heel simpels zijn maar ik zoek mezelf suf! ???


alvast bedankt.



Offline yellowcab

  • Lid
Re: Canon pixma mp550 scanner slaat geen afbeeldingen op
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/10, 22:19:53 »
hallo hary

welke scan programma gebruik jij ?

standaard is dit de scan programma ,

Simple Scan 2.32.0

Offline koos4401

  • Lid
Re: Canon pixma mp550 scanner slaat geen afbeeldingen op
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/11, 14:09:16 »
Hoi, Harry

Probeer eens het plaatje in GIMP in te scannen en dan op te slaan.
Dus voor alle duidelijkheid: GIMP openen, scanoptie kiezen door "bestand > aanmaken > Xsane, scannen, opslaan" bedoel ik.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Canon pixma mp550 scanner slaat geen afbeeldingen op
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/12, 16:53:18 »
je kunt als de andere opties niet werken ook nog kunnen proberen om te scannen met "scangearmp". Als het goed is heb je dat namelijk ook geïnstalleerd toen je de printer installeerde. Het is wel een terminal programma. je moet het dus starten door in de terminal  het volgende de typen: scangearmp.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.