Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux  (gelezen 165287 keer)

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #150 Gepost op: 2011/04/21, 22:01:54 »
Leuk om van jullie ervaringen te horen. :)

Verder een update van wat er de laatste tijd is gebeurt:
- Het instellingenvenster werkt nu
- Het 'Over OpenTeacher' venster is overgezet vanuit OpenTeacher 2.x

Daarnaast gaan we nog steeds door met discussies (o.a. op IRC en de mailinglist), waardoor we steeds beter weten welke functies er allemaal in OT3 komen. Momenteel zijn we bijv. op zoek naar de beste manier om woorden in te voeren.

Suggesties en ideeën zijn trouwens altijd welkom!

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #151 Gepost op: 2011/04/27, 22:12:46 »
Mijn zoon (13) werkt er nu enige tijd mee.
Gaat er zonder mokken mee aan de slag en gaf aan het wel handig te vinden.
Dank dus!

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #152 Gepost op: 2011/05/09, 20:07:23 »
Enkele dagen geleden is OpenTeacher 2 in het Russisch vertaald, dus daarom hebben wij besloten dat er nog een versie 2.1 gaat komen, waar onder andere dus het Russisch in komt, en ook nieuwe overhoormethoden. Als jullie nog (leuke) nieuwe modi weten, laat dan graag een berichtje achter.

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #153 Gepost op: 2011/05/10, 16:03:59 »
intervaltraining (zo heet-ie in teach2000, tenminste).
deze neemt random zo'n 4 woorden uit de lijst, en herhaalt deze een paar keer.
daarna gaat een van deze woorden eruit, en komt er een nieuwe bij.
naarmate je vordert, onthoudt ie wat meer woorden (zo'n 10 geloof ik... nooit geteld). deze overhoort ie ook telkens.

vaak heb ik daardoor door een keer zo'n oefening te doen een flinke lijst woordjes eringestampt.
een oefening van zo'n 100 woorden duurt zo'n 30 minuten (bij mij dan, ik weet niet precies ;) )

de optie [normaal] (de standaardoptie, ik weet eigenlijk niet hoe ie heet) bij openteacher werkt anders. (heb een paar pagina's geleden daar wat over gemeld, maar doe het voor de zekerheid nog maar een keer)


mvg

dex
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #154 Gepost op: 2011/05/12, 22:48:46 »
Ik vind het een heel goed programma, ik vind het erg handig.

Verder mis ik wel een functie, om bepaalde dingen toch goed te rekenen ook al zijn ze niet volgens het antwoord. Hiermee doel ik op de volgende drie opties, die je dan aan en uit kan zetten.

  • Hoofdletters zijn belangrijk
  • Accenten, trema’s en Umlauten zijn belangrijk
  • Leestekens zijn belangrijk
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #155 Gepost op: 2011/05/13, 17:47:39 »
@dexterd: https://blueprints.launchpad.net/openteacher/+spec/interval-training
Bedankt voor de herinnering, het staat nu gepland voor de 2.1.

@van Hoi, we hebben al de 'in gedachten'-modus en de 'verbeter'-knop, dus dit vinden we een te grote wijziging voor de 2.1. Wel willen we het in de 3.0 hebben: https://blueprints.launchpad.net/openteacher/+spec/check-answers-flexible

Verder hebben we, nu er een Russische vertaling is, een Cyrillisch 'toetsenbord' toegevoegd (zowel 2.1 als 3.0) rechtsbovenin naast het Symbolentoetsenbord en het Griekse toetsenbord.

Nieuwe overhoormodi doen we toch niet voor de 2.1, de huidige voldoen. Wel willen we zeg maar het equivalent van de Russische Teach2000 ondersteunen, de vertaler wees ons daarop.

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #156 Gepost op: 2011/05/31, 22:03:27 »
Mensen!

Afgelopen maandag heeft OpenTeacher de 5000 downloads bereikt op SourceForge! Daarom vinden wij het tijd voor een feestje. De huidige planning is zaterdag 11 juni, in het huis van Marten (commandoline). Als je hier ook bij wilt zijn, graag, kom dan even langs op IRC (#openteacher op irc.freenode.net), dan krijg je de exacte locatie te weten.
Zoals ik al zei, is dit de voorlopige planning, het kán nog veranderen, als je dat graag wilt, moet je dat ook maar even zeggen.

--
Hopelijk tot dan!
Cas

Ps. De 2.1-versie schiet al op.

--
Edit: verkeerde datum stond erin, deze datum was de originele planning, gaat waarschijnlijk ook niet door, Milan kan dan niet
« Laatst bewerkt op: 2011/06/05, 19:36:54 door Cas Widdershoven »

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #157 Gepost op: 2011/06/10, 22:07:22 »
Oké, nu hebben we wél goed besproken wanneer de OpenTeacher Developer Summit zal zijn, en we hebben besloten dat die 9 juli zal zijn, nog steeds in het huis van Marten (commandoline). Als je hierbij wilt zijn, graag! Kom dan even langs op IRC (Freenode, #openteacher (irc.freenode.net, webchat.freenode.net als er geen IRC-client is geïnstalleerd)).

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #158 Gepost op: 2011/06/18, 15:16:45 »
De code voor de 2.1 is praktisch klaar, we moeten alleen nog even testen, en OpenTeacher is nu ook in het Turks vertaald! Binnen enkele weken kunnen we hopelijk de 2.1 releasen (het moet ook nog gepackaged worden (oftewel er moet nog een deb gemaakt worden (en exe en dmg hopelijk))).

Offline lordnoid

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #159 Gepost op: 2011/06/18, 16:27:04 »
Wat screenshots van de voortgang van 3.0:
Woorden lessen:

Zoals je al gewend bent, maar het invoeren met .. = .. is vervangen door invoeren met de Tab-toets of =-toets in de tabel. Net zo makkelijk, maar een stuk meer schermruimte.

Topografie lessen:


Er worden standaard een aantal rechtenvrije kaarten meegeleverd. Eigen kaart gebruiken wordt ook mogelijk.

Media lessen:


Onder lokale media vallen op dit moment: audio, video en plaatjes (daar komt bij: html en tekst).
Onder remote media vallen op dit moment: Video (YouTube, Vimeo en Dailymotion), plaatjes en websites.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/18, 17:12:10 door lordnoid »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #160 Gepost op: 2011/06/19, 08:15:39 »
Netjes :o

EDIT: is de béta ergens te krijgen, of desnoods de béta van 2.1
« Laatst bewerkt op: 2011/06/19, 14:24:15 door tiempjuuh »

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #161 Gepost op: 2011/06/19, 15:08:22 »
We hebben momenteel nog geen .deb-jes voor de testversies, maar je kan wel direct de laatste versie van de code draaien:

Installeren
2.1
In de terminal:
sudo apt-get install bzr python-qt4
bzr branch lp:openteacher/2.x

3.x
In de terminal:
sudo apt-get install bzr python-qt4 python-qt4-phonon
bzr branch lp:openteacher

Uitvoeren
2.1
In de terminal:
cd 2.x/src
python openteacher.py

3.x
In de terminal:
cd openteacher
python openteacher.py

Updaten (momenteel zijn er bijna dagelijks updates)
2.1
In de terminal:
cd 2.x
bzr pull lp:openteacher/2.x

3.x
In de terminal:
cd openteacher
bzr pull lp:openteacher

Verwijderen
Open je home map, en verwijder daarin de map 'openteacher'.

Hulp
Voor verdere hulp kan je langskomen in ons chatkanaal: #openteacher op irc.freenode.net of via webchat: http://webchat.freenode.net/?channels=openteacher .

Bugs kan je hier melden, in het bovenstaande chatkanaal, of op launchpad: http://bugs.launchpad.net/ (hoewel daar waarschijnlijk geen beginnen aan is in het geval van de 3.x ;))
« Laatst bewerkt op: 2011/06/19, 15:16:52 door commandoline »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #162 Gepost op: 2011/06/19, 16:17:58 »
Zit de 3.x eens te proberen: Mooi werk hoor, maar voor de topo: misschien openstreetmap?

Offline mrGee

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #163 Gepost op: 2011/06/20, 12:09:52 »
Hallo

3.0 ziet er zeker wel interessant uit, 2.X gaat in ieder geval al standaard meegenomen worden
in de remastering, die we voor Go for Africa en andere educatieve doelen in Afrika willen
inzetten. Ik heb een aantal mensen al even gewezen op jullie initiatief, het is in ieder geval
een leuke, nuttige aanvulling. Alvast bedankt voor de inzet, ik meld me t.z.t. wel met de
praktijk resultaten.

Groeten Gerrit

-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline lordnoid

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #164 Gepost op: 2011/06/20, 12:16:29 »
@MrGee
Leuk om te horen hoe OpenTeacher in de praktijk kan/gaat worden gebracht :) We zijn erg benieuwd!

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #165 Gepost op: 2011/06/20, 16:54:50 »
Zit de 3.x eens te proberen: Mooi werk hoor, maar voor de topo: misschien openstreetmap?
Dat hebben we overwogen, maar het heeft twee belangrijke nadelen:
- Topo is dan alleen nog online te gebruiken en afhankelijk van OSM (beschikbaarheid)
- Op de OSM-kaarten staan plaatsnamen, en dat is niet handig bij topo.

Wel wordt het standaardaanbod van kaarten nog uitgebreid en wordt het mogelijk om kaarten (jpg/bmp/etc.) van je eigen computer te gebruiken.

Offline mrGee

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #166 Gepost op: 2011/06/20, 17:03:33 »
Zit de 3.x eens te proberen: Mooi werk hoor, maar voor de topo: misschien openstreetmap?
Dat hebben we overwogen, maar het heeft twee belangrijke nadelen:
- Topo is dan alleen nog online te gebruiken en afhankelijk van OSM (beschikbaarheid)
- Op de OSM-kaarten staan plaatsnamen, en dat is niet handig bij topo.

Wel wordt het standaardaanbod van kaarten nog uitgebreid en wordt het mogelijk om kaarten (jpg/bmp/etc.) van je eigen computer te gebruiken.

Vind ik wel een goed argument; de zaken die wij proberen mee te nemen voor in Gambia/Senegal heb ik het liefst ook
offline beschikbaar, vooral in het Senegal gedeelte (Casamance) is daar nauwelijks internet.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #167 Gepost op: 2011/06/24, 20:03:38 »
OpenTeacher 2.1 beta 1 is uit!

Deze testversie biedt onder andere:
  • Interval training
  • Nieuwe vertalingen
  • De Help > Documentatie-optie
  • en meer...

De testversie is voor zover wij weten stabiel (we draaien hem zelf in ieder geval), maar blijft een testversie. We stellen het erg op prijs als je foutjes hier, op http://bugs.launchpad.net/openteacher, of in ons chatkanaal: http://webchat.freenode.net/?channels=openteacher meldt.

Al bij ons bekende foutjes:
- Het documentatie-icoontje ontbreekt
- Cyrillic is vertaald als 'Cyriliaans' (moet Cyrillisch zijn)

Downloads:

- De ontwikkelaars van OpenTeacher

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #168 Gepost op: 2011/06/28, 14:13:46 »
Kunnen we binnenkort een artikel over OpenTeacher op OMGUbuntu.co.uk verwachten? :)

Offline lordnoid

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #169 Gepost op: 2011/06/28, 15:13:18 »
Die hebben we ooit al gehad: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/11/openteacher-language-tutor-hits-2-0-beta-2/ :)
Maar opnieuw zou natuurlijk altijd mooi zijn. Hopelijk besteden ze wat aandacht aan de 2.1 als deze uit is.

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #170 Gepost op: 2011/06/28, 15:17:22 »
Die hebben we ooit al gehad: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/11/openteacher-language-tutor-hits-2-0-beta-2/ :)
Maar opnieuw zou natuurlijk altijd mooi zijn. Hopelijk besteden ze wat aandacht aan de 2.1 als deze uit is.
Ik las namelijk dit: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/06/sexy-looking-threaded-e-mail-coming-to-postler/#comment-236729109
« Laatst bewerkt op: 2011/06/28, 18:12:54 door Cumulus007 »

Offline mrGee

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #171 Gepost op: 2011/06/28, 16:27:54 »
@ Cumulus, linkje is verminkt? Het wil naar  http:///......... als je er op klikt.
(url is not valid and can not be loaded)
Kopiëren en plakken gaat wel naar de goede locatie

Is er enig zicht op de uitgave termijn van 3.x? Ik was afgelopen weekend bij een reünie
van mensen die in Afrika wat gedaan hebben en ze zagen direct al wel mogelijkheden,
om op deze manier makkelijk allerlei lesstof in elkaar te kunnen zetten.
In december gaat in ieder geval iemand samen met een introductielid, weer wat doen daar. Tevens
als voorbereiding op de inzet, in maart/april 2012. Zou leuk zijn als dit er ook bij in mee
genomen kan worden.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #172 Gepost op: 2011/06/30, 10:22:31 »
OpenTeacher 2.1 beta 1 is uit!

Deze testversie biedt onder andere:
  • Interval training
  • Nieuwe vertalingen
  • De Help > Documentatie-optie
  • en meer...

De testversie is voor zover wij weten stabiel (we draaien hem zelf in ieder geval), maar blijft een testversie. We stellen het erg op prijs als je foutjes hier, op http://bugs.launchpad.net/openteacher, of in ons chatkanaal: http://webchat.freenode.net/?channels=openteacher meldt.

Al bij ons bekende foutjes:
- Het documentatie-icoontje ontbreekt
- Cyrillic is vertaald als 'Cyriliaans' (moet Cyrillisch zijn)

Downloads:

- De ontwikkelaars van OpenTeacher

De helpfunctie is eigenlijk gewoon jullie website. Een beetje jammer, nu is de help niet offline te gebruiken...

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #173 Gepost op: 2011/06/30, 22:17:59 »
De helpfunctie is eigenlijk gewoon jullie website. Een beetje jammer, nu is de help niet offline te gebruiken...
We hebben gekozen voor online documentatie zodat we de pagina kunnen aanpassen zodra er betere documentatie beschikbaar komt (want de huidige kan uitgebreider). Maar je hebt een belangrijk punt, dus we zullen iets om op terug te vallen meeleveren in de uiteindelijke release: https://bugs.launchpad.net/openteacher/+bug/804045

Die hebben we ooit al gehad: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/11/openteacher-language-tutor-hits-2-0-beta-2/ :)
Maar opnieuw zou natuurlijk altijd mooi zijn. Hopelijk besteden ze wat aandacht aan de 2.1 als deze uit is.

Ik las namelijk dit: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/06/sexy-looking-threaded-e-mail-coming-to-postler/#comment-236729109
Leuk om te zien :).

Is er enig zicht op de uitgave termijn van 3.x? Ik was afgelopen weekend bij een reünie
van mensen die in Afrika wat gedaan hebben en ze zagen direct al wel mogelijkheden,
om op deze manier makkelijk allerlei lesstof in elkaar te kunnen zetten.
In december gaat in ieder geval iemand samen met een introductielid, weer wat doen daar. Tevens
als voorbereiding op de inzet, in maart/april 2012. Zou leuk zijn als dit er ook bij in mee
genomen kan worden.
De 2.1 staat gepland voor 9 juli, dezelfde dag als de OpenTeacher Developer Summit. (Maar we garanderen niets, 'it's done when it's done' ;).)

Over de 3.0 valt nu helaas nog niets te zeggen. We hebben nog een behoorlijke lijst met ideeën die we erin willen stoppen, en de huidige implementatie is hooguit alpha-kwaliteit. Aan de andere kant ligt het tempo de laatste tijd hoog. :)

Offline mrGee

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #174 Gepost op: 2011/06/30, 23:09:31 »
Hallo

Ok, bedankt voor de info en natuurlijk beter even te wachten, dan een buggy uitgave te creëren.
Inderdaad, het loopt wel lekker door zo de laatste tijd 8-).

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >