Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.  (gelezen 4316 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #25 Gepost op: 2018/04/24, 14:39:31 »
Het lijkt me hier dat alles OK gaat. Kan je eens de uitkomst posten van het commando "mount" (met de telefoon aangekoppeld)?

Offline KeesS

  • Lid
Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #26 Gepost op: 2018/04/24, 14:51:19 »
Het lijkt me hier dat alles OK gaat. Kan je eens de uitkomst posten van het commando "mount" (met de telefoon aangekoppeld)?
ca@CAPC ~ $ mount
sysfs on /sys type sysfs (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime)
proc on /proc type proc (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime)
udev on /dev type devtmpfs (rw,nosuid,relatime,size=1968440k,nr_inodes=492110,mode=755)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,nosuid,noexec,relatime,gid=5,mode=620,ptmxmode=000)
tmpfs on /run type tmpfs (rw,nosuid,noexec,relatime,size=404572k,mode=755)
/dev/sdb1 on / type ext4 (rw,noatime,errors=remount-ro,data=ordered)
securityfs on /sys/kernel/security type securityfs (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime)
tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw,nosuid,nodev)
tmpfs on /run/lock type tmpfs (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,size=5120k)
tmpfs on /sys/fs/cgroup type tmpfs (rw,mode=755)
cgroup on /sys/fs/cgroup/systemd type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,xattr,release_agent=/lib/systemd/systemd-cgroups-agent,name=systemd)
pstore on /sys/fs/pstore type pstore (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime)
cgroup on /sys/fs/cgroup/perf_event type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,perf_event,release_agent=/run/cgmanager/agents/cgm-release-agent.perf_event)
cgroup on /sys/fs/cgroup/cpu,cpuacct type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,cpu,cpuacct)
cgroup on /sys/fs/cgroup/blkio type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,blkio)
cgroup on /sys/fs/cgroup/devices type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,devices)
cgroup on /sys/fs/cgroup/hugetlb type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,hugetlb,release_agent=/run/cgmanager/agents/cgm-release-agent.hugetlb)
cgroup on /sys/fs/cgroup/pids type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,pids,release_agent=/run/cgmanager/agents/cgm-release-agent.pids)
cgroup on /sys/fs/cgroup/freezer type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,freezer)
cgroup on /sys/fs/cgroup/memory type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,memory)
cgroup on /sys/fs/cgroup/cpuset type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,cpuset,clone_children)
cgroup on /sys/fs/cgroup/net_cls,net_prio type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,net_cls,net_prio)
systemd-1 on /proc/sys/fs/binfmt_misc type autofs (rw,relatime,fd=38,pgrp=1,timeout=0,minproto=5,maxproto=5,direct)
mqueue on /dev/mqueue type mqueue (rw,relatime)
debugfs on /sys/kernel/debug type debugfs (rw,relatime)
hugetlbfs on /dev/hugepages type hugetlbfs (rw,relatime)
fusectl on /sys/fs/fuse/connections type fusectl (rw,relatime)
/dev/sdb6 on /home type ext4 (rw,relatime,data=ordered)
/dev/sda6 on /FOTO type ext4 (rw,relatime,data=ordered)
/dev/sda5 on /DATA type ext4 (rw,relatime,data=ordered)
binfmt_misc on /proc/sys/fs/binfmt_misc type binfmt_misc (rw,relatime)
cgmfs on /run/cgmanager/fs type tmpfs (rw,relatime,size=100k,mode=755)
tmpfs on /run/user/1000 type tmpfs (rw,nosuid,nodev,relatime,size=404572k,mode=700,uid=1000,gid=1000)
gvfsd-fuse on /run/user/1000/gvfs type fuse.gvfsd-fuse (rw,nosuid,nodev,relatime,user_id=1000,group_id=1000)
ca@CAPC ~ $

kunt U mij in simpele taal uitleggen wat er met dit commando is gebeurd ?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #27 Gepost op: 2018/04/24, 15:13:58 »
Kan dit niet gewoon aan het gebruikte kabeltje liggen? Laadkabel vs datakabel zeg maar. 
@rene59,
Ik heb 3 verschillende kabeltjes geprobeerd.
1. de orginele usb-kabel die bij de DORO-telefoon geleverd wordt.
2. een usb-kabel van mijn Logitech hoofdtelefoon
3. een "muvit" usb-kabel = oplaad en synchronisatikabel (micro USB compatible)

alle 3 geven hetzelfde resultaat; alleen laden, geen zichtbare verbinding met PC.

zijn er dan ook speciale " USB - Data-kabels" voor  een mobiele telefoon ?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline vanadium

  • Lid
Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #28 Gepost op: 2018/04/24, 15:45:12 »
kunt U mij in simpele taal uitleggen wat er met dit commando is gebeurd ?
Dit commando lijst alle aangekoppelde volumes op. Ik had gehoopt hier iets te zien van je telefoon, maar dat is niet het geval. De kerneloutput toont dat er iets gebeurt op sdi en sdh, dus ik had gehoopt een koppelpunt te zien voor die apparaten.

Dit is wellicht een toestel van het type dat zich eerst voordoet als iets anders, teneinde onder Windows automatisch de drivers te installeren als die nog niet geïnstalleerd zijn (dank je, Microsoft). Als de drivers wel geïnstalleerd zijn, dan vertoont het apparaat zich in zijn "ware" gedaante. Linux vangt dat op met het pakket usb-modeswitch, maar dat gaat niet altijd zoals verwacht. Je zou eens kunnen proberen tijdelijk modeswitch uit te schakelen door in het systeemconfiguratiebestand /etc/usb_modeswitch.conf  DisableSwitching op 1 in te stellen. Als je toestel dan wel als een harde schijf verschijnt, dan is dat het probleem.

Oorspronkelijke situatie herstellen doe je door het bestand terug aan te passen naar "DisableSwitching=0".

Mocht dat gewerkt hebben, dan kan je modeswitch selectief voor dat type apparaten uitschakelen door in /lib/udev/rules.d/40-usb_modeswitch.rules de lijn die begint met "ATTR{idVendor}=="0e8d", ATTR{idProduct}=="0002"" van een commentaarteken te voorzien (d.w.z., een # plaatsen aan het begin van de lijn) (jou uitvoer van dmesg gaf aan dat het een apparaat betreft met die specifieke idVendor en idProduct). 

Offline KeesS

  • Lid
Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #29 Gepost op: 2018/04/24, 16:41:03 »
@vanadium,
U bent geweldig !!!!!
met angst in het hart, want ik begeef me met dergelijke wijzigingen op gevaarlijk terrein,  heb ik Uw opdracht uitgevoerd.
 Het is een groot succes geworden.!!

Bij het aansluiten van de DORO-telefoon met de USB-kabel verschijnt onder <Apparaten> "Opslagmedium van 5,2 MB" (dat is de DORO-telefoon)
In bestandsbeheer vind ik: /media/ca4961-0001 en dat bevat de volgende mappen:
<Audio>,   <@Email50>,   <Photos>, (met de door mij gemaakte foto's)   <SMSSimCust>,   
<System Volume Information>,  < _UJSR>   en het bestand <PHB_video.dat>.

Vanuit dit 'opslagmedium' kan ik mijn foto's knippen of kopiëeren naar elke gewenste plek op mijn PC.

vanadium, en alle anderen die meegedacht en geholpen bij het oplossen van mijn probleem, heel veel dank!!

ik zal het topic als opgelost aanvinken.

aanvulling:
ik heb de aanwijzingen van vanadium ook op mijn laptop uitgevoerd en ook daar komt DORO 6050 direct bij aansluiten van de USB-kabel op mijn scherm !! Geweldig bedankt !!
« Laatst bewerkt op: 2018/04/24, 17:31:01 door KeesS »
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #30 Gepost op: 2018/04/24, 17:00:57 »
Vanadium, chapeau!!

Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #31 Gepost op: 2018/04/24, 17:22:24 »
Vanadium, chapeau!!

Maar ook voor KeesS....................
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #32 Gepost op: 2018/04/24, 17:39:42 »
Ha ja, natuurlijk, Kees: chapeau voor je doorzettingsvermogen!

Offline vanadium

  • Lid
Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #33 Gepost op: 2018/04/24, 17:58:48 »
Sluit ik me bij aan: chapeau voor Kees! Die draait tegenwoordig zijn hand niet meer om voor een systeemingreep meer of minder!

Ik was op die "modeswitch" terecht gekomen dank zij de gedetailleerde info die Kees verschafte. Soms helpt een obscure zoekterm die daaruit komt wel echt  :)

Offline softbart

  • Lid
Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #34 Gepost op: 2018/04/24, 19:29:30 »
Kees,

De aanhouder wint.

groet,

Theo

Offline rene59

  • Lid
Re: Foto's overzetten van mobiele telefoon naar computer.
« Reactie #35 Gepost op: 2018/04/24, 22:31:30 »
Een ongelofelijke inzet van deze groep!
En een ongelofelijke inzet van Kees!

Toppie hoor.