Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint; ik krijg het bureaublad en programma's niet goed op het scherm.  (gelezen 914 keer)

Offline Zonnig

  • Lid
Dag allemaal,

Sinds vorige week, krijg ik het bureaublad en de programma's in Linux Mint niet goed uitgeschaald. Ik weet niet of je het uitschalen moet noemen, maar ik krijg niet alles goed op het scherm. De buitenzijden vallen buiten het 'scherm'.

Het lukt mij maar niet om dit te herstellen. Ook werkt het met de alt toets niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit terug kan zetten ?

Ik weet ook niet hoe dit probleem is ontstaan.

Volgens mij zijn de resoluties gewoon goed en net zoals voorheen.

Hartelijk dank.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Los beeldscherm? Gebruik dan de instelknoppen op het scherm zelf.

Offline Zonnig

  • Lid
Helaas. Geen resultaat.
Bedankt voor het reageren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Een los beeldscherm zou ook een "automatisch instellen"- optie moeten hebben via de eigen knoppen.

Offline Zonnig

  • Lid
Reeds geprobeerd. Geen resultaat; ik heb meerdere opties geprobeerd en dus ook 'auto'. Zal straks nog kijken hoe het gesteld is met Windows.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Met wat voor kabel is het beeldscherm verbonden aan je computer? VGA, HDMI, ....

Offline Zonnig

  • Lid
Pjotr; Je zat goed hoor !
Ik heb nog gekeken bij Windows en hier had ik hetzelfde probleem.
Ik had ook gelezen dat het aan het stuurprogramma kon liggen, maar toen ik het wilde downloaden via Windows, lukte het niet.

Ik ben teruggegaan naar mijn beeldscherm en heb op een knop memory gedrukt. Hij is nu automatisch weer terug bij mijn oude instellingen.
M.a.w.: alles is weer zichtbaar.  :)

Ik moet wellicht wel weer het e.e.a. wijzigen / aanpassen, omdat ik natuurlijk van alles heb geprobeerd en het e.e.a. anders staat, dan voorheen, zoals bijvoorbeeld de dikte van de taakbalk en het menu staat nu rechts in plaats van links etc.
Ook gaf hij bij updates aan dat er een nieuwe Update Manager is, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan installeren. Misschien heb jij een idee ?

En............ik dacht dus écht dat het aan Linux Mint lag. Ik had gelezen dat het vaker voorkwam, maar misschien bedoelden ze wel wat anders ?

Volgens mij staat het beeld nog niet helemaal goed, dus ik moet nog even uitzoeken hoe dit komt. Bovenin is nog een zwarte lijn / opening.

In ieder geval hartelijk dank.