Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Lite 3.4  (gelezen 18347 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #50 Gepost op: 2017/06/11, 10:49:09 »
Binnen Linux Lite
Een interview met Jerry Bezencon
Mooi artikel, bedank voor het neerzetten.............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #51 Gepost op: 2017/06/13, 22:53:00 »
@Ron, bedankt met plezier gepost



Hier de veilige Downloads:

HTTP:
Download 32bit van hier - Linux Lite 3.4 Final 32bit https://sourceforge.net/projects/linuxlite/files/3.4/linux-lite-3.4-32bit.iso/download
md5sum: 4cca4626a72c8fe706724c7dbe2b2ca6
Size: 998mb (DVD, USB)

Download 64bit van hier - Linux Lite 3.4 Final 64bit    https://sourceforge.net/projects/linuxlite/files/3.4/linux-lite-3.4-64bit.iso/download
md5sum: b38eb27635bbbeb8473cf43713b2593e
Size: 986mb (DVD, USB)

TORRENTS:
32bit Torrent van hier - linux-lite-3.4-32bit.iso.torrent       https://www.linuxliteos.com/torrent/linux-lite-3.4-32bit.iso.torrent
Hash: 733d2c4108f786f4a3dec66c1f0d2625f045c21d
Size: 998mb (DVD, USB)

64bit Torrent van hier - linux-lite-3.4-64bit.iso.torrent       https://www.linuxliteos.com/torrent/linux-lite-3.4-64bit.iso.torrent
Hash: a683e4157c3f6f2adab5a15b23bb1f4425c91d84
Size: 986mb (DVD, USB)

Minimum vereiste:
700MHz processor
512mb ram
VGA screen capable of 1024x768 resolution
DVD drive of USB poort voor de ISO image

Comfort:
1.5GHz processor+
1024mb ram+
VGA, DVI or HDMI screen capable of 1366x768 resolution+
DVD drive of USB poort voor de ISO image
« Laatst bewerkt op: 2017/06/14, 07:53:34 door Power »
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline h2o

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #52 Gepost op: 2017/06/14, 07:35:06 »
Ik wil dit in de vakantie ook wel eens proberen. Maar dat zal wel moeilijk worden voor Linux Lite want ik draai ook MX-16. Dat is een Debian gebaseerd systeem wat ook op XFCE 4.12 draait en heel makkelijk is te configureren. Met andere woorden, Linux Lite heeft al een 'geduchte concurrent'.

Zelf ben ik zeer gecharmeerd van de MX-16 taakbalk die links verticaal staat. Heel handig werken en ik heb die instellingen overgenomen op mijn Debian werkplekken (laptops en desktop).


De tweaktool


MX-16 werkend
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline h2o

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #53 Gepost op: 2017/06/14, 22:03:40 »
Nu moet ik wel zeggen, dat ik Linux Lite nog wel in VirtualBox heb, maar niet meer op de HD, Lubuntu vind ik beter werken met 512MB ram.
Nu moet ik zeggen dat ik Linux Lite in Virtualbox ook niet echt snel vind draaien. Een vergelijkbare configuratie met MX-16 loopt een stuk vlotter. Bovendien is Libreoffice op MX-16 op 5.2.6 en Linux Lite zag ik op 5.1 staan.
Uiteraard heb ik nog niet uitgebreid getest, dat komt nog. Dit is mijn eerste indruk.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #54 Gepost op: 2017/06/15, 11:49:31 »
Nu moet ik wel zeggen, dat ik Linux Lite nog wel in VirtualBox heb, maar niet meer op de HD, Lubuntu vind ik beter werken met 512MB ram.
Nu moet ik zeggen dat ik Linux Lite in Virtualbox ook niet echt snel vind draaien. Een vergelijkbare configuratie met MX-16 loopt een stuk vlotter. Bovendien is Libreoffice op MX-16 op 5.2.6 en Linux Lite zag ik op 5.1 staan.
Uiteraard heb ik nog niet uitgebreid getest, dat komt nog. Dit is mijn eerste indruk.

Libreoffice staat op 5.3.3 dus zal in de updates staan .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline h2o

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #55 Gepost op: 2017/06/15, 15:21:16 »
Nu moet ik zeggen dat ik Linux Lite in Virtualbox ook niet echt snel vind draaien. Een vergelijkbare configuratie met MX-16 loopt een stuk vlotter. Bovendien is Libreoffice op MX-16 op 5.2.6 en Linux Lite zag ik op 5.1 staan.
Uiteraard heb ik nog niet uitgebreid getest, dat komt nog. Dit is mijn eerste indruk.
Libreoffice staat op 5.3.3 dus zal in de updates staan .
Vreemd, ik heb de upgrade gedraaid, en die ging baggertraag. Maar ik zal binnenkort wel een nieuwe poging doen.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #56 Gepost op: 2017/06/15, 15:30:18 »
Citaat
Nu moet ik wel zeggen, dat ik Linux Lite nog wel in VirtualBox heb, maar niet meer op de HD, Lubuntu vind ik beter werken met 512MB ram.

Virtualbox is in Linux te vermijden en de reden ligt wel voor de hand, als U Windows programma’s draai werken ze niet zo vlot of helemaal niet. Bij een infectie zal je in Linux niets merken maar als je bestanden deel met vrienden die wel met Windows werken zijn zij de pineut! Een alternatief is werken met Winne, maar dan ook met programma’s die stand-alone werken. Wat office betreft deze kan je altijd upgraden.

Groetjes
roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #57 Gepost op: 2017/06/15, 15:38:18 »
Virtualbox is in Linux te vermijden en de reden ligt wel voor de hand, als U Windows programma’s draai werken ze niet zo vlot of helemaal niet.
VirtualBox gebruik ik, puur om te testen.
Er staan (bijna) alle *buntu LTS versies op, en de toekomstige versies.
Daarnaast ook nog een aantal Ubuntu-based, Debian-based en natuurlijk ook Debian zelf (XFCE).
Bij elkaar zijn het er ongeveer 30, enne ....... ja er staan ook een paar MS systemen tussen...... :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline h2o

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #58 Gepost op: 2017/06/15, 18:32:27 »
Virtualbox is in Linux te vermijden.
Zoals Ron al schrijft, het is vooral om te testen. Ik draai ook eerst alles in een virtuele omgeving om überhaupt te bepalen of het bij mij voordeel oplevert. Daarna gaat het naar mijn testlaptop op een van de vele harde schijven die ik daarbij gebruik.
Als iets tergend traag is of niets nieuws toevoegt aan mijn systemen blijft het hooguit een Virtualbox experiment.

Af en toe pak ik ook wel eens een idee op. Zo schreef ik al dat ik via de VB MX-16 de taakbalk op mijn Debian systeem heb aangepast. Die MX-16 taakbalk vind ik prettig ogen en werken.

Binnenkort komt er een nieuwe versie van Debian uit, Stretch oftewel Debian 9. Die ben ik aan te testen, vooral op de migratie van Jessie (8) naar Stretch (9). Dat kan ik met Virtualbox ongestraft doen.

Verder heb ik op mijn werk te maken met een Windows omgeving. Daarvoor zet ik een Virtualbox Windows systeempje in. Puur voor het afdrukken op het netwerk. Die VB Windows heeft geen toegang tot het internet. Alle documenten die ik afdruk zijn pdf bestanden die ik zelf aanmaak of via de kopieermachine zijn gescand naar pdf.
Dus het omgekeerde: Een virtuele Windows op mijn GNU Debian Linux laptops en desktop.

Verder heb ik een soort Debian Kiosk systeem. Dat is een Virtualbox machine met Debian waarmee ik dan uitsluitend kan internetten en mailen. Maar dan in de Virtualbox sandbox. Dat internetten en mailen gaat dan bovendien via Firejail.
« Laatst bewerkt op: 2017/06/15, 18:34:55 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #59 Gepost op: 2017/06/16, 16:05:53 »
Nieuwe Thema’s en pictogrammen downloaden voor uw Linux Lite.
Download een thema van uw keuze. Ik heb gekozen voor het Redbird thema omdat die zeer mooi is.

https://www.xfce-look.org/content/show.php/Redbird?content=158228

groetjes
roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline sidonia

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #60 Gepost op: 2017/06/16, 18:40:05 »
Dat is inderdaad een mooi thema, maar het lukt me niet om te downloaden. Bestand bestaat niet meer op die locatie.

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #61 Gepost op: 2017/06/16, 23:23:21 »
@sidonia
spijtig 7 dagen geleden kon je hem nog downloaden vanuit dropbox, maar er zijn thema’s genoeg hoor.

Groetjes
roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #62 Gepost op: 2017/06/17, 18:48:57 »
Nu een volledige Nederlandse handleiding op mijn website voor Linux-Lite

http://www.poweredby.be/litemanual/index.html

groetjes

roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #63 Gepost op: 2017/06/17, 19:10:38 »
Nu een volledige Nederlandse handleiding op mijn website voor Linux-Lite

http://www.poweredby.be/litemanual/index.html

groetjes

roland

Super Roland ,ga daar dankbaar gebruik van maken ! .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #64 Gepost op: 2017/06/27, 14:58:52 »
Linux Lite werd ook onlangs gekenmerkt  met de beste Linux distros voor nieuwe gebruikers. Dit besturingssysteem is in het recente verleden in een snel tempo gegroeid. Als u op zoek bent naar een Linux-distro die een lichtgewicht is, beginnersvriendelijk en goed uitziend, moet uw zoekopdracht hier eindigen.
Het is een geweldig Ubuntu 16 gebaseerd lichtgewicht Linux-besturingssysteem dat gebaseerd is op LTS-releases. Het wordt geleverd met alle populaire en bruikbare applicaties zoals Mozilla Firefox, LibreOffice suite, Thunderbird e-mailclient, GIMP-grafische editor, VLC media player, enzovoort. Het betekent dat je bij Linux Lite in bent voor een out-of-the- Box functionele Linux desktop ervaring. Het menu van Linux Lite kan sommige mensen herinneren aan Windows XP, door de beginnersvriendelijke en lichte Xfce desktop omgeving.

Groetjes
roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #65 Gepost op: 2017/07/14, 09:00:00 »
eventjes naar boven  8-)

groetjes
Roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline HWE64

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #66 Gepost op: 2017/07/14, 09:44:46 »
eventjes naar boven  8-)

groetjes
Roland
@Roland, Deze pagina klopt dit nog? Download 64bit van hier - Linux Lite 3.4 Final 64bit   https://sourceforge.net/projects/linuxlite/files/3.4/linux-lite-3.4-64bit.iso/download
md5sum: b38eb27635bbbeb8473cf43713b2593e
Size: 986mb (DVD, USB)
Voor de LTS versie? Kan ik deze ook met dualboot draaien met Xubuntu op mijn test pc de HP Compaq i.p.v. Linux Mint (gegevens zie onder)?
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #67 Gepost op: 2017/07/14, 18:13:25 »
Henk,

Die download link lijkt me niks mis mee.

Ik heb nu dezelfde combinatie op mijn 2e PC (Xubuntu en Linux Lite) en geen enkel probleem.

Je moet Linux Lite zeker eens een keer proberen het zal je positief verrassen ook t.o.v. Xubuntu.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline HWE64

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #68 Gepost op: 2017/07/14, 18:47:37 »
Henk,

Die download link lijkt me niks mis mee.

Ik heb nu dezelfde combinatie op mijn 2e PC (Xubuntu en Linux Lite) en geen enkel probleem.

Je moet Linux Lite zeker eens een keer proberen het zal je positief verrassen ook t.o.v. Xubuntu.
@Maasnet, ga ik zeker doen. Staat ook nog een link naar een Nederlandse handleiding. Heb nog Mint erop staan maar die ga ik verwijderen (kan me niet zo bekoren). Bij het verwijderen van Mint verdwijnt dan ook de Grub? Weet je hoeveel ruimt je nodig hebt voor Lite? Toch niet meer dan Mint?
Thx voor de info.
Henk
« Laatst bewerkt op: 2017/07/14, 19:03:21 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #69 Gepost op: 2017/07/14, 19:14:54 »
Bij het verwijderen van Mint verdwijnt dan ook de Grub? Weet je hoeveel ruimt je nodig hebt voor Lite? Toch niet meer dan Mint?
Hoi Henk;
Gewoon de Lite versie over de Mint versie heen zetten, dus kiezen voor formatteren.
Lite overschrijft dan ook grub met zijn versie, dan blijft alles gewoon werken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #70 Gepost op: 2017/07/14, 19:35:15 »
Henk,

Die download link lijkt me niks mis mee.

Ik heb nu dezelfde combinatie op mijn 2e PC (Xubuntu en Linux Lite) en geen enkel probleem.

Je moet Linux Lite zeker eens een keer proberen het zal je positief verrassen ook t.o.v. Xubuntu.
@Maasnet, ga ik zeker doen. Staat ook nog een link naar een Nederlandse handleiding. Heb nog Mint erop staan maar die ga ik verwijderen (kan me niet zo bekoren). Bij het verwijderen van Mint verdwijnt dan ook de Grub? Weet je hoeveel ruimt je nodig hebt voor Lite? Toch niet meer dan Mint?
Thx voor de info.
Henk

Hier een link voor de handleiding http://www.poweredby.be/litemanual/index.html

Standaard doe ik voor die probeer distributies altijd 10 gb.
Zoals Ron het aangeeft bestaande versie formatteren en met grub komt het ook goed.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline HWE64

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #71 Gepost op: 2017/07/14, 19:44:50 »
@Maasnet en Ron, bedankt voor alle info. Ik ga e.a. proberen maar zal helaas wel na het weekend worden.
gr. Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #72 Gepost op: 2017/07/14, 23:11:02 »
@HWE64

Deze pagina klopt dit nog? Download 64bit van hier - Linux Lite 3.4 Final 64bit 
 https://sourceforge.net/projects/linuxlite/files/3.4/linux-lite-3.4-64bit.iso/download
md5sum: b38eb27635bbbeb8473cf43713b2593e
Size: 986mb (DVD, USB)

Deze klopt nog altijd met de huidige versie van Linux Lite 3.4 Final, deze wordt door Jerry Bezencon regelmatig nagezien en eventueel bijgewerkt. Jerry heeft voor sourceforge gekozen omdat volgens hem hij een goede controle heeft over de downloads.

Groetjes
Roland

www.poweredby.be
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline HWE64

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #73 Gepost op: 2017/07/14, 23:40:44 »
@HWE64

Deze pagina klopt dit nog? Download 64bit van hier - Linux Lite 3.4 Final 64bit 
 https://sourceforge.net/projects/linuxlite/files/3.4/linux-lite-3.4-64bit.iso/download
md5sum: b38eb27635bbbeb8473cf43713b2593e
Size: 986mb (DVD, USB)

Deze klopt nog altijd met de huidige versie van Linux Lite 3.4 Final, deze wordt door Jerry Bezencon regelmatig nagezien en eventueel bijgewerkt. Jerry heeft voor sourceforge gekozen omdat volgens hem hij een goede controle heeft over de downloads.

Groetjes
Roland

www.poweredby.be
@Ronald, inmiddels cd gebrand en bekeken. Ga volgende week installeren.
Thx, Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Bloom

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #74 Gepost op: 2017/07/15, 09:01:08 »
Virtualbox is in Linux te vermijden en de reden ligt wel voor de hand, als U Windows programma’s draai werken ze niet zo vlot of helemaal niet. Bij een infectie zal je in Linux niets merken maar als je bestanden deel met vrienden die wel met Windows werken zijn zij de pineut! Een alternatief is werken met Winne, maar dan ook met programma’s die stand-alone werken. Wat office betreft deze kan je altijd upgraden.
Die uitspraak over VirtualBox klopt niet. Alle Windows programma's werken prima in een VM, omdat ze immers op een echte Windows draaien. Wine is juist problematischer omdat die programma's "voorliegt" dat ze onder Windows draaien terwijl dat in werkelijkheid onder Linux is. Zo'n 90% van alle Windows software doet dat probleemloos, maar er is natuurlijk die 10% die slecht of niet werkt.
Omdat VirtualBox een complete virtuele pc nabootst waarop een echte Windows draait, heb je dat probleem niet en werkt alles - ook software die toegang tot usb vereist.
Ik gebruik VirtualBox al jaren zonder enige problemen met Windows 7 en Windows 10 voor mijn werk, waar Windows vereist is.
Het spreekt natuurlijk vanzelf, dat als je een Windows virtueel draait, dat je die van DEZELFDE beveiligingen moet voorzien als een alleenstaande Windows. En dus een fatsoenlijke internet security suite draaien.