Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu desktop op kantoor  (gelezen 5056 keer)

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #25 Gepost op: 2014/08/13, 14:44:53 »
Of te versturen in .pdf

Overigens heb ik L.O zo staan dat ze automatisch de documenten die ik maak opslaan als .doc of .docx.
Kan je gewoon instellen heb je er geen omkijken naar.

Zelf sla ik documenten standaard op in het LibreOffice-bestandsformaat. Stel je voor dat een document na conversie niet meer de bedoelde lay-out heeft, dan kun je weer aan de bak om het document zó te krijgen dat het weer naar wens is. Beter zou het zijn om een document gewoon als origineel LibreOffice-document (.odt, .ods, .odp, etc.) op te slaan. Moet je een document op een gegeven moment tóch versturen naar een instantie of een andere partij, dan kun je van het origineel altijd nog een .doc/.docx-variant opslaan. Of nog beter: als PDF-bestand verzenden. Dan weet je zeker dat de bedoelde lay-out er ook aan de andere kant zo uitziet als dat bedoeld is.

Vooral met CV's moet je erg uitkijken. Die verzend ik standaard in het PDF-formaat. Zelfs documenten aangemaakt in MS Office kunnen onderlinge verschillen vertonen bij het openen in een ander exemplaar van MS Office (en dan hoeft dat nog niet eens een andere versie te zijn), laat staan als zoiets in LibreOffice is aangemaakt en geopend wordt in MS Office. Niets is "dodelijker" dan een kreupele CV in te sturen. En ook al tref je zelf geen blaam, het kantoorpakket van de lezer kan je document weergeven als een slordig en kreupel opgemaakt document. En da's géén goede eerste indruk...

Wat ik hiermee wil zeggen is: in een kantooromgeving speel je het meest op "safe" door alles op te slaan in de "native" bestandsformaat van LibreOffice (gebruik het meteen als backup-archief), en vervolgens daarna dan ook een MS Office-variant. Dan speel je écht op safe. :)

Met Calc-documenten kunnen weer andere problemen optreden, zoals de manier waarop MS Office en LibreOffice met macro's omgaan. MS Visual Basic is niet altijd 100% compatibel met LibreOffice, en spreadsheets gemaakt in LibreOffice en die macro's bevatten kunnen ook weleens gek doen in Excel na een coversie.

Als Microsoft toentertijd de standaard implementatie van ODF gewoon had geaccepteerd, in plaats van hun eigen OOXML erdoorheen te jassen, dan was de compabiliteit tussen de beide kantoorpakketten een stuk beter geweest. Maar ja... Microsoft heeft er alle belang bij om de gebruikers afhankelijk te houden van hun producten. 
« Laatst bewerkt op: 2014/08/13, 14:53:53 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #26 Gepost op: 2014/08/13, 20:23:53 »
@Marqeaux: MS Office ondersteunt de ODF-specificatie voor 100% sinds 2010. Dat is dus al 4 jaar lang... En ga nu niet zeggen dat LO zo perfect is. Ik heb zoveel problemen gehad met LO omdat ie steeds mijn layout verwoestte of zelfs mijn ODT's niet meer wilde openen. En ik heb toch hele simpele ODT's, niks speciaals dus. Vooral LO 3 naar LO 4 was een ramp, maar het bleef daarna met LO 4 aanmodderen. Nu met MS Office Online gaat het allemaal perfect met mijn ODT's en ook in Office 2013 openen ze perfect.
Office 2013 vraagt bij de eerste opstart of je docx of odt standaard wilt. En bij MS Office Online kun je de standaard instellen in de instellingen.

Natuurlijk is Office 2013/MS Office Online ook niet perfect, maar ook LO heeft nog een hoop werk te verrichten op comptabiliteitsvlak. Zowel tussen versies als ODT-opmaak.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/13, 20:47:02 door Vistaus »

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #27 Gepost op: 2014/08/13, 22:00:17 »
Ik heb zoveel problemen gehad met LO omdat ie steeds mijn layout verwoestte of zelfs mijn ODT's niet meer wilde openen. En ik heb toch hele simpele ODT's, niks speciaals dus. Vooral LO 3 naar LO 4 was een ramp, maar het bleef daarna met LO 4 aanmodderen.

Jammer dat je deze ervaring hebt gehad. Maar ik dus helemaal niet tot nu toe. Geloof me: ik ben een zéér heavy user als het gaat om LibreOffice. Ik gebruik het niet alleen thuis als hét gebruikte officepakket (terwijl ik op twee machines ook Office 2010 heb staan) maar ik gebruik het zelfs steevast ook op mijn werk. Dit terwijl mijn collega's nog dagelijks aanmodderen met Office 2003, een officepakket die HELAAS nog veel gebruikt wordt in kantooromgevingen bij de overheid, en dus ook een compatibiliteit heeft om te huilen.

Ik gebruik - als voorbeeld - al sinds 2009 een Calc-bestand voor het bijhouden van een kleine financiële administratie. Dat document heeft dus al vele versies van LibreOffice (en ook OpenOffice, waar het bestand oorspronkelijk op is gebouwd) doorlopen, wordt sinds die tijd eigenlijk bijna dagelijks gebruikt, en is dus inmiddels al duizenden keren gewijzigd. Maar tot op heden heb ik met dat bestand nog niet één keer ook maar één "glitch" gezien. En dat geldt voor meerdere bestanden die ik regelmatig gebruik.

Waar dit aan ligt dat de één blijkbaar problemen heeft en de andere niet zullen we nooit achter komen, maar ik spreek uit eigen ervaring dat ik issues zoals jij ze hebt gehad absoluut niet heb gehad. Inmiddels heb ik duizenden Writer, Calc- en Draw-bestanden op mijn harddisks staan (sommigen dateren zelfs uit 2005!), maar die openen allemaal nog steeds zonder gekkigheid.

Het zal best dat de intercompatibiliteit van MS Officeproducten sterk verbeterd is met Office 2010 en 2013, maar in veel bedrijfsomgevingen die nog werken met het zwaar verouderde Office 2003 is het - en wederom spreek ik uit ervaring - zwaar aanmodderen met Officebestanden. Ik maak meer dan eens mee dat zelfs Word-bestanden op een andere installatie compleet uit de bocht vliegen. Ik kan je screenshots ervan laten zien als het moet. Om maar te zwijgen van een vloekende collega, die weer eens een half kreupel Word-document toegestuurd heeft gekregen van een naaste collega, en die het zaakje opnieuw moet lay-outen omdat alles schots-en-scheef staat.

Nee, uiteindelijk zal niet één Officepakket voor 100% zaligmakend zijn. En dat heb ik ook nooit beweerd. Maar wat ik verstandig vind (en adviseer) is dat men toch het best hun document in het "native" formaat opslaan, en daar waar nodig dit ook wegschrijven als docx-bestand ,mocht dat men willen. Dat is toch geen "mesjogge" advies? En als men niets in dit advies ziet, dan is men vrij om dit te negeren. Daar ben ik héél makkelijk in. En geen enkel probleem ook wat mij betreft.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/08/13, 22:03:19 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #28 Gepost op: 2014/08/15, 20:25:19 »
Bij mij is het heel simpel:

Facturen, brieven en contracten gaan altijd in pdf,

spreadsheet, tekstbestanden en presentaties sla ik op als odf type 1.1 zodat Microsoft Office klanten met office 2007 en hoger (volgens mij zelfs 2003 na installeren van een plugin) hem altijd goed kunnen openen.

Zelf heb ik dat docx documenten niet goed worden geopend door Libre Office (ooxml mag dan een open standaard zijn, maar functioneert in MS office heel anders dan in Libre Office).

Als het goed is kunnen Microsoft Office 2013 en Office 365 overweg met odf 1.2 extended.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #29 Gepost op: 2014/08/15, 20:31:41 »
@Marqueax: Office 2003 wordt gebruikt door veel bedrijven? Dan wil ik een lijstje van die bedrijven want dan doe ik daar geen zaken meer mee omdat ze een niet meer ondersteunde versie van Office gebruiken (Office 2003 krijgt al sinds 2009 geen normale ondersteuning meer en sinds april 2014 helemaal geen ondersteuning meer).

@Vincent: Ik kan bevestigen dat MS Office 2013 en MS Office Online (Office 365 = MS Office 2013 als betaalde download met als extra meer cloudopslag) allebei prima de nieuwste ODF kunnen lezen en opslaan.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/15, 20:34:00 door Vistaus »

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #30 Gepost op: 2014/08/15, 20:57:23 »
Ik ken ook zat bedrijven die er op vast zitten omdat speciale dure apparatuur van enkele tonnen niet kan praten met office 2007 of hoger.

Dit zijn contract laboratoria in de haven van Rotterdam een Amsterdam.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #31 Gepost op: 2014/08/15, 21:37:57 »
Ik ken ook zat bedrijven die er op vast zitten omdat speciale dure apparatuur van enkele tonnen niet kan praten met office 2007 of hoger.

Dit zijn contract laboratoria in de haven van Rotterdam een Amsterdam.

Oké, maar dat is een speciaal iets. Marqueax heeft het over 'veel bedrijven'; een aantal bedrijven in Rotterdam en Amsterdam zijn bij lange na niet de grootste groep bedrijven die MS Office gebruiken.

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #32 Gepost op: 2014/08/15, 23:43:12 »
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat apparatuur zo gebonden kan zijn aan een office pakket.

Ik werk in een heel klein wereldje waarin iedereen elkaar kent en veel van elkaar weet, dus in mijn beleving zijn er zat bedrijven die nog op 2003 vast zitten.

Buiten het wereldje waar ik in werk kan het heel anders zijn.  Als je in bv de it sector werkt kan het al heel anders zijn,  zelfs binnen de groep (contract)  laboratoria heb je afhankelijk van de specialisatie al grote verschillen in apparatuur een software.

Zelf kan ik enkel spreken of olielaboratoria.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #33 Gepost op: 2014/08/16, 00:06:47 »
Nuja, daarom wil ik dus wel een lijstje hebben van Marqueax. Hij had het niet specifiek over olielaboratoria dus ik ben benieuwd hoeveel er buiten die sector dan nog vastzitten aan Office 2003, en dan met name de bedrijven die er niet aan vastzitten vanwege speciale apparatuur.

JohPoe

  • Gast
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #34 Gepost op: 2014/08/16, 09:56:21 »
Nuja, daarom wil ik dus wel een lijstje hebben van Marqueax. Hij had het niet specifiek over olielaboratoria dus ik ben benieuwd hoeveel er buiten die sector dan nog vastzitten aan Office 2003, en dan met name de bedrijven die er niet aan vastzitten vanwege speciale apparatuur.

Dan is er ook nog 'maatwerk' (CRM/ERP) software die documenten aanmaakt in Office 2003 formaat en eventueel automagisch gaat versturen. Wil daarmee aangeven dat je aan het document niet kan zien met welke versie (MSOffice of LibreOffice) het bedrijf werkt.


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #35 Gepost op: 2014/08/16, 11:19:26 »
En dan te bedenken, dat alle overheden en de meeste gesubsidieerde instellingen helemaal geen gesloten standaarden als DOC en DOCX mogen gebruiken, zelfs niet intern!
Het is alleen toegestaan, wanneer de software van voor 2008 is, of het moet met reden aangegeven zijn is het (verplichte) jaar-verslag.
Hierbij zijn gebrek aan tijd, kennis, of geld geen excuses, om er niet aan te voldoen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #36 Gepost op: 2014/08/16, 11:27:03 »
@Vistaus:

Een lijstje met bedrijven kan ik je onmogelijk geven, en ik vind dat eigenlijk verder ook helemaal niet relevant in deze discussie. Maar ik kan je verzekeren dat veel bedrijven (niet te verwarren met "de meeste bedrijven", want dat heb ik nooit beweerd) en overheidsinstanties nog steeds werken met Office 2003. En zelfs ook nog met Windows XP. Sowieso de meeste diensttakken van de gemeente Amsterdam. En veel (re-integratie)partners van de gemeente Amsterdam ook. Weet je ook meteen wie mijn werkgever is.

Een kanttekening erbij (voor de volledigheid) is wèl dat de gemeente Amsterdam inmiddels bezig is met een migratie naar Office 2010 als standaard kantoorpakket. Maar eer dat binnen alle diensttakken definitief doorgevoerd is gaat nog wel een tijdje overheen. Bij een enorm aantal formulieren en sjablonen moet nog een conversieslag gemaakt worden. En dat kost nog wel tijd, vermoed ik. Een enkele afdeling of thuiswerk-PC is inmiddels al voorzien van Office 2010, maar bij "normale" productieafdelingen is het nog steeds Office 2003 wat de klok slaat. En dat is een feit.

Maar even terug: Waar gaat het wèl om? Om de vraagstelling van de topicstarter, namelijk over de uitwisselbaarheid van documenten. Nu doe jij LibreOffice af als "ongeschikt want niet compatibel genoeg" (niet letterlijk gezegd, maar wèl als zodanig vertaald), maar dat geldt evenzo voor MS Office versies onderling. Een .doc-bestand gaat ook niet altijd 100% vlekkeloos over in een .docx-bestand tussen de MS Officeversies onderling. Of een Excel-bestand, of een PowerPoint-bestand.

Even een voorbeeld uit de praktijk: Heb je weleens een Office 2010 presentatie moeten converteren naar een oudere, Office 2003 presentatie? Ik dus wèl. En die presentatie was, nadat PowerPoint 2003 met een geïnstalleerde compatibiliteitspack van Microsoft de boel converteerde naar een versie die Powerpoint wèl kon lezen, daarna compleet onbruikbaar geworden. En wonder ó wonder: LibreOffice saved the day, want die bakte het er een stuk beter van. Zo heb ik namelijk in dit geval de presentatie van een externe partij kunnen redden die bij ons een contract probeerde binnen te slepen door middel van het geven van deze presentatie. En zonder LibreOffice, die het document voor 99% juist had geconverteerd, was de presentatie over hun producten en diensten compleet in het water gevallen. Ze waren me zéér dankbaar dat ik het zó oploste.

Wat ik hiermee wil zeggen? Nogmaals: geen enkel kantoorpakket is 100% zaligmakend. Maar sowieso schemert het aan alle kanten door in je postings door dat LibreOffice "niet goed genoeg" zou zijn ten opzichte van MS Office. LibreOffice heeft heus ook wel "downsides" op enkele punten, maar ik vind dat je LibreOffice niet tekort mag doen als "een ongeschikt kantoorpakket in een professionele kantooromgeving". Dat is gewoon niet zo! Sterker nog: ik durf namelijk ronduit stellig te beweren dat LibreOffice namelijk wèl geschikt is binnen een zakelijke omgeving, en dat de intercompatibiliteit inmiddels ruimschoots voldoende is. En dat baseer ik niet op "een enkele keer een documentje maken op het "pjuutertje" thuis, maar op dagelijks gebruik van LibreOffice (Writer, Calc en Draw, en in mindere mate Impress en Base).

"Maar je zegt dat je bij de gemeente werkt, en dat ze daar Office 2003 gebruiken. Hoe kan het dan kan dat jij LibreOffice gebruikt?" Ik stel die vraag zelf maar even om je voor te zijn: Ik zit in een positie dat ik de vrijheid van mijn baas heb gekregen om dingen voor elkaar te krijgen met middelen die het meest productief voor mij/ons zijn. En één van die vrijheden is dat ik - naast de standaard Office 2003 - LibreOffice mag gebruiken "to get the job done". Het jaarverslag van onze diensttak maak ik 100% in LibreOffice Writer, compleet met OLE-toepassingen vanuit Calc en Draw en ingevoegde foto's en afbeeldingen. En nog veel meer....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #37 Gepost op: 2014/08/16, 11:47:37 »
@Marqeaux: Grappig. Jij zegt dat ik iets aanhaal wat jij niet gezegd hebt ('de meeste bedrijven') maar jij haalt nu iets aan wat ik niet gezegd heb. Ik heb helemaal nooit beweerd dat LibreOffice niet goed genoeg is vanwege de comptabiliteit. Ik heb alleen beweerd waarom LibreOffice VOOR MIJ niet goed genoeg is. Ik heb daarbij niet gezegd "gebruik deze rotzooi niet" o.i.d.

Ik heb niet veel ervaring met MS Office van vóór 2013 (alleen 2003 op mijn middelbare school, maar 2007 en 2010 heb ik niet of nauwelijks gebruikt). Dus ik weet niet hoe die vork in de steel steekt. Ik baseer mij dus op Office 2013 en MS Office Online.
Presentaties doe ik sowieso niet aan, ik gebruik alleen Word en OneNote en occasioneel Excel.

Ik heb nergens beweerd dat MS Office 100% zaligmakend is. Ik heb alleen mijn ervaring medegedeeld. Zoals je ziet heb jij betere ervaring met LO i.t.t. mij en ik betere ervaring met MS Office i.t.t. jou. Wat meteen al jou punt onderstreept dat niks 100% zaligmakend is. En daar sluit ik me bij aan.

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #38 Gepost op: 2014/08/19, 13:38:41 »
Beste Vistaus,

Ik lees mijn postings nog eens, maar ik zeg in geen enkele zin “de meeste bedrijven”. “Veel bedrijven” en “de meeste bedrijven” zijn twee totaal verschillende begrippen. En ja, het is een feit dat VEEL bedrijven en ook nog steeds veel overheidsinstellingen Office 2003 gebruiken. En ga nu niet beweren dat het niet zo is, want het is wèl zo. Net als Windows XP ook nog veel gebruikt wordt in kantooromgevingen. Het wordt minder inmiddels, maar het aandeel is nog steeds niet verwaarloosbaar.

Ik wou ook nog reageren op een andere bewering die je stelde, maar ik ben van mening dat een verdere discussie hieromtrent voor dit topic geen enkele meerwaarde heeft. Ik laat het verder hierbij. Ik heb mijn betoog over LibreOffice voldoende beschreven, en dat is, wat mij betreft, genoeg.

De topicstarter mag voor zichzelf uitmaken wat voor zijn kantooromgeving het beste werkt. En ik hoop dat de topicstarter dit doet in alle wijsheid en met alle voor- en nadelen van beide pakketten goed bestuderend. Dan pas kan er een goede afweging gemaakt worden.

Citaat
Wat meteen al jou punt onderstreept dat niks 100% zaligmakend is. En daar sluit ik me bij aan.
Zijn we het toch nog érgens over eens. ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Krekel

  • Lid
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #39 Gepost op: 2014/09/25, 09:08:10 »
Ik zie dat mijn oorspronkelijke vraag een flinke discussie heeft teweeggebracht en ik ben blij met het "meedenken" en de tips die dat heeft opgeleverd. Inmiddels zijn we weer een stuk verder en we hebben gewoon besloten de overstap te nemen en maar te zien wat voor mogelijke issues we zouden tegenkomen, daar dealen we wel mee als ze komen. Ik heb nog een MacBook achter de hand dus komen we er wel uit.

Zaken die we naar klanten sturen gaan als PDF, de overgang naar linux ging eigenlijk heel soepel. Hier en daar wat instellingen wijzigen, vooral bij mailings vanuit ons CRM pakket maar verder geen noemenswaardige problemen. Zelf werk ik op Ubuntu, collega's werken liever met Mint. Er is nog 1 uitdaging en dat is onze snelle document scanner ScanSnap iX500 (http://www.fujitsu.com/us/services/computing/peripherals/scanners/scansnap/scansnap-iX500.html), dat is echt een gemis maar wie weet komt daar ook ooit nog een linux oplossing voor. 

Als met al is de overgang heel soepel gegaan en we hebben zelfs een verstokte windows gebruiker die nu thuis ook is overgegaan op linux.

Nogmaals dank aan dit forum en de enthousiaste gebruikers!

Groet,

Jaap

Offline Henkp

  • Lid
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #40 Gepost op: 2014/09/25, 11:30:56 »
Xsane al uitgeprobeerd? die zit gewoon in het softwarecentrum.!

Veel succes,
Henk

Offline Krekel

  • Lid
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #41 Gepost op: 2014/09/25, 11:59:37 »
@ Krekel, Ik ben trouwens erg benieuwd ernaar hoe voor jou de samenwerking is nu tussen Libre Office en MS Office. Heb je het al uitgetest?

@ Kirsti, Eigenlijk bleek dit geen groot issue te zijn bij ons. Het gaat in dit geval uitsluitend om documenten of spreadsheets voor intern gebruik, dat is dus gewoon opslaan in de standaard opmaak en voor de zeldzame keer dat het compatible met MS office moet zijn dan slaan we op in het MS office formaat. In de praktijk werkt dat prima voor ons. Alle documenten die eventueel naar klanten gaan versturen we uitsluitend als PDF.

In Writer hebben we overigens wel een paar extra MS lettertypen geïnstalleerd. Onze documenten en spreadsheets zijn redelijk eenvoudig van opzet, ik kan me voorstellen dat er wellicht met maro's e.d. issues zouden kunnen ontstaan, dat is bij ons niet aan de orde dus ook geen ervaring mee.

Wij kunnen prima met LibreOffice werken en de medewerkers waren snel "over".  Ik moet alleen bekennen dat ik mijn demo's bij mijn klanten nog steeds doe vanuit Powerpoint op mijn MacBook maar wellicht dat ik die overstap misschien ook nog een keer ga maken..  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2014/09/25, 12:07:27 door Krekel »

Offline Krekel

  • Lid
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #42 Gepost op: 2014/09/25, 12:04:45 »
Xsane al uitgeprobeerd? die zit gewoon in het softwarecentrum.!

Veel succes,
Henk

Ik ken Xsane niet en zal er zeker naar kijken, dank voor de tip! Waar het mij om gaat is dat deze scanner rechtstreeks in Evernote kan scannen, wij streven naar een paperless office en de combinatie van de ScanSnap iX500 en Evernote is voor ons perfect! Ook heeft Evernote geen linux variant helaas en het ziet er ook niet uit dat die er gaat komen.

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #43 Gepost op: 2014/09/25, 12:49:10 »
Misschien dat NixNote(voorheen Nevernote) een oplossing is? Evernote client for Linux.

Of kijk hier eens voor meer alernatieven: https://www.udemy.com/blog/evernote-for-linux/

edit: nevernote heet dus tegenwoordig Nixnote
« Laatst bewerkt op: 2014/09/25, 13:29:53 door DirkJan »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #44 Gepost op: 2014/09/25, 12:59:21 »
Zelf heb ik NixNotes op Linux Mint 17 Cinnamon en dat werkt vrij goed voor mij, maar of dit ook voor u zo goed is dat kan ik niet beoordelen.

Hier een hyperlink er naar toe: >> http://www.webupd8.org/2014/04/evernote-linux-client-nixnote-2-beta.html

Edit: Ik heb nu net de laatste versie op Ubuntu er op gezet met de .deb file en het rysinc duurde 20 minuten zodat ik hier nu ook alles compleet heb van Evernote.
Je moet even inloggen met je gebruikersnaam en paswoord, en daarna klik je op rysinc en even naderhand gaat het alles op halen wat je in je originele Evernote heb staan.  En in Firefox kan je ook alles toevoegen met de Webclip van Evernote.

Of het dan ook overweg kan met je alles in een printer dat zal je even uit moeten zoeken. En misschien kan je dat het beste in stellen via je Windows Evernote.

Edit: dan hier nog de hyperlink voor de webclipper van Evernote: >> http://evernote.com/intl/nl/webclipper/

Veel succes,
Henk
« Laatst bewerkt op: 2014/09/25, 18:45:00 door Henkp »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #45 Gepost op: 2014/09/25, 21:10:39 »
De makkelijkste en eenvoudige manier om Evernote onder Linux te gebruiken is heel simpel.

Je maakt een Webclipper aan in je Webbrowser dat doe je hier: >> http://evernote.com/intl/nl/webclipper/

En vervolgens ga je hier na toe: >> https://evernote.com/intl/nl/
En log je in met je Windows inlog naam en paswoord
Daarna kan je alles met de Webclipper die in je Browser staat in Evernote  toe voegen en bewerken, ook nieuwe notitie boeken aanmaken, wat in NixNote niet gaat en ontiegelijk traag is in Firefox. En in Google Chrome heb je zelfs nog wat meer opties dan in Firefox.

Dit is mijn ervaring, maar mocht een ander een betere oplossing weten dan verneem ik dat graag.

Offline Krekel

  • Lid
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #46 Gepost op: 2014/09/26, 10:44:19 »
De makkelijkste en eenvoudige manier om Evernote onder Linux te gebruiken is heel simpel.

Beste Henk,

Evernote via het web is me duidelijk, waar het over gaat is de verbinding met de ScanSnap iX500 die rechtstreeks in Evernote kan scannen, daar is nog geen (linux) oplossing voor. Ik kan met andere scan software wel scannen naar pdf bijvoorbeeld maar dan moet ik de scans daarna handmatig weer invoeren in Evernote.

Groet,

Jaap

Offline Henkp

  • Lid
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #47 Gepost op: 2014/09/26, 11:53:11 »
Beste Jaap,

Ik begrijp het probleem, maar dat moet de printer fabrikant oplossen om drivers voor Linux er bij te leveren.
Je kan niet van Linux verwachten dat zij voor alle hardware de drivers gaan schrijven dat is ondoenlijk, en Windows en Mac enz. doen dat ook niet.

Het is gelukkig nu wel zo dat er heel veel fabrikanten wel de drivers leveren voor Linux, zo kocht ik gisteren bij de Aldi een Micro SD 32 GB card met Adapter voor maar € 12,99 en daar stond keurig op de verpakking dat hij ook voor Linux 2.04.0 en hoger geschikt is. Het kan dus wel!

Vriendelijke groet,
Henk

Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #48 Gepost op: 2014/09/26, 13:13:01 »
Dan is die adapter wel al heel lang op de markt, kennelijk, want Linux 2.4 is toch heel wat jaren geleden :P Als het een nieuw product was, dan zou je 2.6 en hoger of zelfs 3.0 en hoger verwachten. Maar goed, dit is offtopic ;)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Ubuntu desktop op kantoor
« Reactie #49 Gepost op: 2014/09/26, 13:32:05 »
Dan is die adapter wel al heel lang op de markt, kennelijk, want Linux 2.4 is toch heel wat jaren geleden :P Als het een nieuw product was, dan zou je 2.6 en hoger of zelfs 3.0 en hoger verwachten. Maar goed, dit is offtopic ;)

Je kan het natuurlijk ook anders lezen, Linux 2.04.0 en hoger: dat deze fabrikant dus al jaren Linux ondersteunt!  =D =D en hij is nog bloed snel ook voor die prijs!!  =D =D =D

Edit: Class 10
« Laatst bewerkt op: 2014/09/26, 13:37:51 door Henkp »