Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Snel switchen tussen Terminal server client en eigen werkomgeving  (gelezen 1478 keer)

Offline Els

  • Lid
Als ik via Terminal server client op mijn werk-pc (Vista) ingelogd ben, en even op en neer naar mijn eigen werkomgeving wil, bijv. om iets te printen, moet ik daar eerst afsluiten en wanneer ik er weer in wil helemaal opnieuw inloggen. Is er een snellere manier, bijv. een sneltoets instellen waarmee gewisseld kan worden?
Als dat niet kan, is het dan mogelijk om vanuit de TSC naar mijn eigen printer te printen? Ik weet dat een collega dat wel kan, maar dat heeft de systeembeheerder voor haar ingesteld, én ze heeft thuis natuurlijk ook windows...
« Laatst bewerkt op: 2010/01/27, 21:01:34 door Els »

Offline Els

  • Lid
Re: Snel switchen tussen Terminal server client en eigen werkomgeving
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/27, 13:38:01 »
Vergeet de eerste vraag maar, heb ik opgelost door de schermresolutie van TSC iets kleiner te zetten zodat ik gewoon van werkblad kan wisselen.
De vraag over het printen blijft staan.

Offline Els

  • Lid
Re: Snel switchen tussen Terminal server client en eigen werkomgeving
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/27, 21:01:14 »
Opgelost! Het geen lokale printer in kunnen stellen is kennelijk een bug in tsclient (https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/tsclient/+bug/233784). Remmina geïnstalleerd, en niet alleen kan ik printen, ik kan ook de externe desktop makkelijk minimaliseren ipv afsluiten 8)