Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opglost) Wifi werkt niet of half?  (gelezen 2825 keer)

Offline tantepoes

  • Lid
(opglost) Wifi werkt niet of half?
« Gepost op: 2011/01/23, 14:59:53 »
Goede middag,
Eerder heb ik een topic geschreven over mijn usb adapter die het niet deed. Ik heb mijn pogingen gestaakt om het ding aan de praat te krijgen. Ik heb in mijn oude computerspullen een sitecome pci kaart opgezocht en deze in mijn computer gezet. Daarna de computer opgestart. De computer herkende de kaart en geeft nu aan verbinding te hebben met mijn router. Echter als ik een update wil uitvoeren maakt hij wel verbinding maar zegt hij na de helft te hebben gedownload dat hij de rest niet kan downloaden. Ook wil firefox geen verbinding maken.
Wat mij verbaasd is dat er boven in beeld staat dat ik verbinding heb maar dat ik nooit een sleutel heb hoeven invoeren voor mijn router. Ik heb geen idee hoe ik nu verder moet!!! wie heeft er een idee???

gegevens van mijn computer acer mb, 1,7 ghz processor, 512mb geheugen hdd 40 GB, sitecom pci kaart Ubuntu 10.4
vriendelijke groet Tante
« Laatst bewerkt op: 2011/01/28, 22:13:31 door tantepoes »


Offline tantepoes

  • Lid
Re: Wifi werkt niet of half?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/24, 00:02:47 »
Hallo allen,
Ik begrijp er geen snars van!! in mijn vorige topic heb ik uitgelegd dat mijn wifi pci-kaart herkend wordt door ubuntu en dat hij daar op volgend ook mijn router (speedtouch) herkend.  Maar helaas geen internet. Pjotr verwijst me naar een stappenplan waarbij ik eerst een bekabelde verbinding moet maken met mijn router. dat snap ik nu niet (buiten het feit om dat ik geen kabel kan leggen tussen router en computer) snap ik niet dat ik nergens de gegevens van mijn router kan invullen? ik ben een ubuntu beginneling kan iemand mij daarom uitleggen waarom je moet beginnen met bekabeld . Vanuit het werken met windows ben ik altijd gewend geweest dat je vanuit het netwerkcentrum een wifi internet verbinding kan starten. Ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen.
vriendelijke groet Tante

Re: Wifi werkt niet of half?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/24, 00:22:41 »
Niet alle bestanden staan op de Ubuntu cd, wat er niet op staat moet via het internet opgehaald worden van de servers. Meestal staan niet alle drivers voor wifi op de cd. Wil je wel bijna alle bestanden hebben moet je de DVD versie downloaden.
Daar komt nog een keer bij dat niet alle hardware fabrikanten Linux drivers maken, maar wel drivers voor Windows.
Zo iets duidelijker?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/24, 00:25:09 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline tantepoes

  • Lid
Re: Wifi werkt niet of half?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/24, 22:58:30 »
hallo allen,
Heeft iemand een link voor mij waar ik de volledige 10.4 versie kan downloaden, zeg maar de dvd versie?
vr gr Tante

Re: Wifi werkt niet of half?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/24, 23:15:49 »
Verwijdert, ik had een link naar 10.10 geplaatst i.p.v. 10.04, zie de post van Pjotr hieronder.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/24, 23:32:05 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wifi werkt niet of half?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/24, 23:20:02 »
En hier is een officiële koppeling voor de DVD van 10.04:
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimages/10.04.1/release/ubuntu-10.04-dvd-i386.iso

Offline tantepoes

  • Lid
Re: Wifi werkt niet of half?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/25, 21:09:09 »
Hallo,
Ik heb de dvd gedownload en ga deze branden. Mijn vraag nu is kan ik deze nu gewoon over de eerder geinstaleerde ubuntu 10.4 heen instaleren?
groet Tante


Offline tantepoes

  • Lid
Re: Wifi werkt niet of half?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/27, 09:06:41 »
Goedemorgen,
Het is me gelukt om ubuntu vanaf dvd te herinstaleren. (heb wel mijn windowspartitie per ongeluk gewist maar van fouten leer je zullen we maar zeggen)
Nu lijkt het erop dat ubuntu mijn netwerk kaart accepteerd hij vroeg om de sleutel voor mijn router, daarna versheen er een scherm waarbij hij zegt "nieuwe sleutelring-wachtwoord". Kies wachtwoord voor de nieuwe sleutelring en u kunt het te gebruiken wachtwoord kiezen. kan in de handleiding hierover niks vinden, Wat wordt bedoeld???
groet Tante

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wifi werkt niet of half?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/27, 11:50:35 »
Standaard wil de sleutelbos een eigen wachtwoord. De sleutelbos bevat alle wachtwoorden van alle draadloze netwerken waar je ooit mee verbonden bent geweest.

Nogal overdreven veiligheid, vind ik. Gewoon leeglaten en op OK drukken (en dus kiezen voor "onveilige opslag").

Heb je 'm al een wachtwoord gegeven? Dan kun je dat als volgt verwijderen:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Automatisch-aanmelden:-schakel-het-
(punt 37, rechterkolom)

Offline tantepoes

  • Lid
Re: Wifi werkt niet of half? (bijna klaar)
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/27, 21:24:35 »
Goedenavond.
Ik had hem idd al zelf een wachtwoord gegeven. Maar daarna begon mijn wifi verbinding te lopen als een zonnetje. Ik heb 392 bestanden gedownload voor een update. Ook firefox deed het gelijk. Ik ben een zeer tevreden mens dat het nu allemaal werkt en kan nu volop gaan leren Ubuntu onder de knie te krijgen.
Heb voor nu nog de volgende vragen: Kan ik de vrije ruimte die nu is ontstaan door de gwiste windows partititie gewoon gebruiken? en hoe kan ik firefox zo instellen dat hij bij openen met mijn vaste startpagina opent?
groet tante

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wifi werkt niet of half? (bijna klaar)
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/27, 23:06:04 »
Goedenavond.
Ik had hem idd al zelf een wachtwoord gegeven. Maar daarna begon mijn wifi verbinding te lopen als een zonnetje. Ik heb 392 bestanden gedownload voor een update. Ook firefox deed het gelijk. Ik ben een zeer tevreden mens dat het nu allemaal werkt en kan nu volop gaan leren Ubuntu onder de knie te krijgen.

Mooi zo. Mocht je ooit genoeg krijgen van het eigen wachtwoord van de sleutelbos, dan weet je tenminste nu hoe je dat kunt verwijderen.  :)

Citaat
Heb voor nu nog de volgende vragen: Kan ik de vrije ruimte die nu is ontstaan door de gwiste windows partititie gewoon gebruiken?

Uiteraard.

Citaat
en hoe kan ik firefox zo instellen dat hij bij openen met mijn vaste startpagina opent?
groet tante

Werkbalk Firefox: Bewerken - Voorkeuren... - tabblad Algemeen: stel je startpagina in.

Offline tantepoes

  • Lid
Re: Wifi werkt niet of half?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/28, 01:12:31 »
Goedeavond,
Ik sluit dit topic binnenkort! ik zal binnenkort wel meer vragen want ik ga dekomende dagen is lekker met Ubuntu aan de slag!
Mijn doel van dit topic heb ik bereikt ik heb een wifi verbinding en ubuntu loopt als een zonnetje!!
Pjotr bedankt voor je vele aanwijzingen en tips!
groet Tante

Offline tantepoes

  • Lid
(opgelost) Re: Wifi werkt niet of half?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/28, 22:11:19 »
thnxs voor alle hulp!