Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu server  (gelezen 1404 keer)

mstrmind

  • Gast
ubuntu server
« Gepost op: 2008/10/15, 17:48:05 »
weet er iemand of er een grafische schil bestaat voor Ubuntu Server Edition 8.04 LTS (Hardy Heron)?

Offline rja

  • Lid
ubuntu server
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/15, 23:16:13 »
Je kunt gewoon de normale desktop installeren onder Ubuntu server.

sudo apt-get install ubuntu-desktop

Is alleen de vraag, hoe veel zin heeft dit ?

Je zou webmin kunnen proberen, om je server te beheren.

Zie :

http://www.webmin.com/deb.html

ubuntu server
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/16, 10:20:10 »
Dit slaat eigenlijk nergens op. De server edition met het pakket ubuntu-desktop is in feite de desktop editie. Waarom zou je dan nog de server editie installeren?

Offline Anco

  • Lid
ubuntu server
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/16, 10:49:53 »
Citaat van: cumulus007
Dit slaat eigenlijk nergens op. De server edition met het pakket ubuntu-desktop is in feite de desktop editie. Waarom zou je dan nog de server editie installeren?
volgens mij moet je als je een server van ubuntu wilt maken nog altijd wel programma's installeren, dus als je beide wilt, zul je altijd wat moeten toevoegen. Via welke weg maakt dan weinig uit gok ik. Maar toch zou ik mss wel dezelfde keuze maken, omdat mij lijkt dat het server gedeelte in ieder geval al goed voor elkaar is bij de server editie en ik daar dan minder mee hoef te kloten. (tenminste dit is hypothese, heb nog nooit de server editie uitgeprobeerd).
Linux user #485563

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
ubuntu server
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/16, 11:05:20 »
Het maakt niet echt uit in welke volgorde je het doet.
Als je eerst de desktopversie installeert, kan je daarna via sudo tasksel de server er zo bijzetten.
Je krijgt dan hetzelfde systeem als wanneer je het andersom zou doen als het goed is.

ubuntu server
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/16, 11:45:05 »
De desktop editie met een LAMP-server via tasksel is niet hetzelfde. De servereditie is volledig geoptimaliseerd, tot aan de kernel toe.