Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live CD op een PowerMac G5 Dual 1.8  (gelezen 1209 keer)

FlurkLinux

  • Gast
Live CD op een PowerMac G5 Dual 1.8
« Gepost op: 2006/04/11, 17:03:45 »
Ik start die live CD op en krijg deze boodschap:
Please release any keys...
Ik heb geen enkele toets ingedrukt en de caps-lock is uit.
Any ideas?
De crash is fataal, want ik kan niets meer doen en de ventilators beginnen ook steeds heftiger te draaien.
TIA


PowerMac met 2GB RAM

FlurkLinux

  • Gast
Live CD op een PowerMac G5 Dual 1.8
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/13, 10:09:18 »
update:
ik kan de cd wel booten als ik live-powerpc64 typ of install-powerpc64.
Dat is al een stap vooruit. Maar...
De kwaliteit van het beeld is slecht (frequentie slechts 60 Hz) en ik heb geen internet (Airport Express)
De videokaart is een ATI radeon 9600 en, het scherm een Viewsonic 22 inch 225 CRT.
Kan iemand mij vertellen of dat na installatie bij te regelen is?
Anders begin ik er niet aan. Ik moet immers ook een schijf wissen en herpartitioneren...

Azalin

  • Gast
Live CD op een PowerMac G5 Dual 1.8
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/13, 11:51:14 »
De frequentie is later nog aan te passen. De juiste drivers, de juist xorg.conf en alles zou goed moeten komen. Ik ben daar nog mee bezig maar mij lukt het nog niet zo. Komt ook omdat ik al wat oudere hardware heb die een beetje moeilijk loopt te doen.

Airport Express is wireless meen ik mij te herinneren en ik meen mij ook te herinneren dat je die goed moet configureren wil het werken. Ik zet een systeem meestal eerst wired op en ga dan eens naar wireless over.

Wat die schijf betreft, je kan er ook een partitie bij maken of resizen en dan op de nieuwe partitie Linux installeren. Zo heb ik dat ook gedaan. Op die manier kan je dan later altijd nog terug naar MacOS mocht er iets niet werken. Sommige games en applicaties zal ik ondanks Wine toch onder Windows moeten/willen draaien. Als het je dan toch niet bevalt, gewoon de partitie weer aan de originele terug toevoegen en klaar. Hoe dat resizen van partities moet onder Linux zou ik niet weten, onder Mac trouwens ook niet. Ik gebruik daar meestal PartitionMagic voor maar dat is een Windows gebaseerd programma.

FlurkLinux

  • Gast
Live CD op een PowerMac G5 Dual 1.8
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/14, 22:22:51 »
Bedankt voor de info.
Het ziet er wel naar uit dat ik toch bij de prijzen zit...
:(
Op de website van ATI heb ik gelezen dat er alleen drivers zijn voor Suse en Yellow Dog, niet voor (k)Ubuntu. er zou ook geen 3D acceleratie zijn bij YLD.
Dus voorlopig njet...
Jammer.