Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wired Network probleem 64 bit 10.04  (gelezen 751 keer)

Wired Network probleem 64 bit 10.04
« Gepost op: 2010/08/13, 15:22:50 »
Hallo,

Ik heb ook het netwerk probleem dat na installatie van een nieuwe 10.04 ik geen verbinding heb met mijn wired network.
Ik heb een Dell Inspirion 580 met een Broadcom Netlink BCM57788 Gigabit Ethernet PCIe netwerkkaart.

De hardware wordt ook al hierboven genoemd herkend in Ubuntu.

Alles staat op de standaard instellingen en via Windows 7 werkt het zonder problemen.

Ik kan wel met een usb Wifi dongel verbinding krijgen maar dit is niet wenselijk.

Graag hoor ik wat ik hier aan kan doen!

Het hiervoor een nieuw topic gemaakt omdat het probleem net iets anders is dan eerder aangegeven problemen.

Alvast bedankt voor je reactie!

Uli86

  • Gast
Re: Wired Network probleem 64 bit 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/27, 00:32:17 »
Ik wilde vandaag de overstap maken van WinXP naar Ubuntu. Helaas helaas... ik heb hetzelfde probleem!

Ik draai 10.04 (32-b) en ook mijn hardware wordt herkend. Ik krijg zelfs een IP-adres in de range van de router. Maar internetten zit er niet in (ontzettend traag), en wanneer ik een ping doe naar de gateway, heb ik een packageloss van 83%.

Nu draai ik Ubuntu nu nog als dualboot. Windows draait zonder problemen (nou ja, netwerkproblemen ;) ), packageloss van 0% (100% wordt binnen 1ms beantwoord). Ik heb ipv6 uitgeschakeld door de volgende code in /etc/sysctl.conf te plaatsen:

net.ipv6.conf.all.disable_ipv6 = 1
net.ipv6.conf.default.disable_ipv6 = 1
net.ipv6.conf.lo.disable_ipv6 = 1

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?