Interactief > Ubuntu-NL

Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL

(1/10) > >>

TonH:
Naast Ubuntu-NL is er een stichting ondersteuning Ubuntu-NL. Deze stichting was bedoeld ter ondersteuning van activiteiten van Ubuntu-NL. Dit was dan met name financieel voor release party’s. De laatste jaren zijn deze niet meer geweest en ik merk ook dat niemand daar meer belangstelling voor heeft. Zie mijn laatste poging een aantal jaar geleden op het forum.
Het bestuur bestaat nog uit 2 leden en wij vragen ons af of het niet verstandig is om deze stichting op te heffen en de nog aanwezige financiën onder te brengen bij de NLLGG.
Hiervoor zou de raad toestemming geven. Het voorstel van een raadslid was dit verder op het forum te bespreken.
Dus nu de vraag: Heeft de stichting nog bestaansrecht of is het verstandiger deze op te heffen?

Pjotr:
De stap richting opheffing lijkt me, gezien de omstandigheden, een logische.

Van de NLLGG had ik nog nooit gehoord. Van de NLUUG wel, want die onderhouden een belangrijke Nederlandse spiegelserver, o.a. voor Ubuntu:
https://www.nluug.nl/activiteiten/index.html

Of de financiën nu worden overgedragen aan NLLGG of NLUUG: ik denk wel dat het nuttig is om dan te verzoeken aan de ontvangende partij om duidelijk te maken dat ze er ook voor de Vlamingen zijn. Want dat is Ubuntu-NL immers ook.

HWE64:

--- Citaat van: Pjotr op 2020/04/05, 16:51:49 ---De stap richting opheffing lijkt me, gezien de omstandigheden, een logische.

Van de NLLGG had ik nog nooit gehoord. Van de NLUUG wel, want die onderhouden een belangrijke Nederlandse spiegelserver, o.a. voor Ubuntu:
https://www.nluug.nl/activiteiten/index.html

Of de financiën nu worden overgedragen aan NLLGG of NLUUG: ik denk wel dat het nuttig is om dan te verzoeken aan de ontvangende partij om duidelijk te maken dat ze er ook voor de Vlamingen zijn. Want dat is Ubuntu-NL immers ook.

--- Einde van citaat ---
@Pjotr, kun je niet beter zeggen Belgen i.p.v. Vlamingen????

DarkEra:
Opheffen lijkt mij ook het beste gezien het animo 0% is richting release parties, promotie etc.. Brengt me bij het volgende punt, hoe zit het met de LoCo status.... aangezien er niks meer actief ondernomen wordt vanuit Ubuntu NL om Ubuntu te promoten en wat weet ik nog meer aangaande activiteiten, heeft Ubuntu NL dan nog steeds recht op de officiële LoCo status? Enkel support geven via een forum lijkt me toch niet afdoende of zie ik het verkeerd...?

Polleke:
Nou loop ik toch al bijna 10 jaar rond op dit forum maar dat er een stichting ondersteuning Ubuntu-NL bestond ?
Het is me in ieder geval niet bijgebleven.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie