Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: torent  (gelezen 1220 keer)

Offline boempot

  • Lid
torent
« Gepost op: 2010/03/06, 13:14:56 »
nu heb ik u torent geïnstalleerd maar het binnenhalen van een film duurt lang +- 10 uur dus klopt er iets niet moet ik er nog iets bij installeren en zo ja waar vind ik dat
mvg boempot

Re: torent
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/06, 13:41:09 »
??? Wat heeft dit precies met Ubuntu Linux te maken? je wilt dus een torrent downloadne, de snelheid van een torrent is afhankelijk van de hoeveelheid computers die de torrent downloaden... Jij downloadt van andere computers en andere computers downloaden van jou.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: torent
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/06, 13:41:54 »
Draai je die onder Wine?
Volgens mij is Ktorrent het beste Linux-torrent programma. Staat in synaptic.
Verder zijn torrents niet allemaal even snel. Soms zijn er weinig seeders.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/06, 13:44:11 door Lexaldo »

Re: torent
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/06, 13:42:44 »
Draai je die onder Wine?
Volgens mij is Ktorrent het beste Linux-torrent programma. Staat in synaptic.
Verder zijn torrents niet allemaal even snel. Soms zijn er weinig seeders.
De vraagsteller heeft het over "uTorrent", dit is een Windows-programma dus ik vrees dat deze vraag niet echt thuishoort op het forum :)

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: torent
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/06, 13:43:57 »
De vraagsteller heeft het over "uTorrent", dit is een Windows-programma dus ik vrees dat deze vraag niet echt thuishoort op het forum :)
Ik dacht dat hij die onder Wine zou kunnen gebruiken.

Re: torent
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/06, 13:46:11 »
De vraagsteller heeft het over "uTorrent", dit is een Windows-programma dus ik vrees dat deze vraag niet echt thuishoort op het forum :)
Ik dacht dat hij die onder Wine zou kunnen gebruiken.
Tja, maar waarom? Als je een Torrent-bestand opent, start Transmission BitTorrent...

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: torent
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/06, 13:50:04 »
Tja, maar waarom? Als je een Torrent-bestand opent, start Transmission BitTorrent...
Vroeger gebruikte ik Utorrent in Windows en ik vond die geweldig.
Daarna Ubuntu gaan gebruiken. Met Utorrent onder Wine.
Uiteindelijk was Ktorrent de beste keuze.

Offline vanadium

  • Lid
Re: torent
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/06, 14:26:57 »
Zelf vind ik Transmission uitstekend, wat standaard met Ubuntu komt.

Een trage torrent heeft niet noodzakelijk met je installatie of netwerk te maken. Hangt ook af van het aantal seeders/leechers, en de verbinding met deze.

Re: torent
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/06, 20:15:03 »
Transmission is bij echt supertraag en heeft niet te maken met de genoemde punten van vanadium. KTorrent is met dezelfde torrents veel sneller. Meer mensen hebben hier over geklaagd op het Transmission-forum. Bovendien vind ik KTorrent veel prettiger werken :)

Offline boempot

  • Lid
Re: torent
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/07, 12:59:38 »
doe dit inderdaad onder ktorrent maar blijft traag na googelen blijk dat het wel sneller gaat via een nieuws groep das dan wel betalend maar utorrennt draait onder linux met winne

Offline rja

  • Lid
Re: torent
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/07, 13:11:53 »
Wat ook weleens wil helpen is de upload begrenzen, er zijn zoveel mensen die van jouw willen downloaden, dat dit ten koste gaat van je eigen download.

Ik gebruikte Vuze, om Bittorent bestanden te downloaden.
www.vuze.com


Re: torent
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/07, 13:21:30 »
Ik heb een vermoeden dat je niet goed begrijpt hoe torrents werken.

http://www.disweb.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=84

heldere Nederlandstalige uitleg.

Offline vanadium

  • Lid
Re: torent
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/07, 14:52:08 »
Citaat
Ik heb een vermoeden dat je niet goed begrijpt hoe torrents werken.
Waarom deze opmerking? Je bandbreedte is beperkt, en als je zeer veel bandbreedte besteed aan het uploaden, kan dat de download snelheid drukken. Het beperken van de bandbreedte voor upload kan wel degelijk helpen om de downloadsnelheid op peil te houden.

Dit zal vooral van toepassing zijn wanneer je, als een goed burger, ook wat volledig gedownloade torrents open laat om te seeden.

Re: torent
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/07, 15:02:22 »
Citaat
Ik heb een vermoeden dat je niet goed begrijpt hoe torrents werken.
Waarom deze opmerking? Je bandbreedte is beperkt, en als je zeer veel bandbreedte besteed aan het uploaden, kan dat de download snelheid drukken. Het beperken van de bandbreedte voor upload kan wel degelijk helpen om de downloadsnelheid op peil te houden.

Dit zal vooral van toepassing zijn wanneer je, als een goed burger, ook wat volledig gedownloade torrents open laat om te seeden.
Omdat ik vermoed dat de topicstarter het idee heeft dat torrents hetzelfde werken als een HTTP-download.. en niet begrijpt waarom het zo traag gaat.