Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken  (gelezen 5658 keer)


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/12, 21:08:48 »
Dit is weer een tegenvaller voor Cononical.

However, not many employees like new UI changes meant for consumers and not developers. Some of the Google employees also requested removing Unity and Gnome 3 and using xmonad instead.

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/12, 21:28:25 »
Best leuk inderdaad, vraag me af wat ze op hun servers draaien.

@Emiel
Dat kan zo zijn, maar Canonical wil een gebruiksvriendelijk besturingssysteem maken, nieuwe gebruikers willen niets met de Terminal te maken hebben en dat valt te begrijpen.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/12, 23:09:18 »
Dit is weer een tegenvaller voor Cononical.

However, not many employees like new UI changes meant for consumers and not developers. Some of the Google employees also requested removing Unity and Gnome 3 and using xmonad instead.


Hoezo is dat een tegenvaller? Omdat sommige ontwikkelaars kiezen voor een primitieve werkomgeving als xmonad? Ik denk niet dat menigeen 'noob-gebruiker' dat ook maar enigzins interessert dus zo'n tegenvaller is het niet.

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/13, 05:02:04 »
Hmm, ik heb nog al van ontwikkelaars gehoord dat ze liever met Kubuntu werken. Unity en Gnome doen hun best wel érg hard om alles weg te steken voor minder gevorderde gebruikers, iets wat Windows ook doet en waarom deze mensen in de eerste plaats al naar Linux zijn gaan kijken.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/13, 11:51:14 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/13, 12:54:16 »
[offtopic:]
Nou snap ik waarom iedereen bij Google wil werken. :D

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/13, 14:54:44 »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/13, 19:18:50 »
Is dit een grapje?  :P

http://www.youtube.com/watch?v=Fua2VgwHveE&feature=related

Nee en ze zijn niet de enige die het zo doen.

Blijft een tegenvaller.
Het geeft aan dat de gebruiker die er dagelijks mee moet werken toch de klassieke desktop boven die nieuwe omgeving verkiezen.
Nou is dat niet vreemd omdat veel mensen van kleins af aan met een muis hebben gewerkt en die nieuwe desktop omgevingen in hoofdzaak toetsenbord en zelfs touchscreen gericht zijn.

Van de andere kant zou het voor Ubuntu mooier zijn als ze kunnen zeggen dat ze bij Google met Unity werken.
Dat is betere reclame voor ze dan als iedereen met alles behalve Unity werken.

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/13, 19:46:00 »
De klassieke desktop is door- en door geëvolueerd, en is waarschijnlijk wel op zijn top van zijn kunnen. Unity is één van de  'new kids on the block'. Het verbaasd me niets dat men bij Google voor de bewezen kracht van de klassieke desktop kiest, je weet dat je dan een zekere kwaliteit te pakken hebt.

Wat me eerder verbaasd is hoeveel mensen hier op het forum hun eerste scepsis tegenover Unity inmiddels al hebben ingeruild voor enthousiasme. Meestal duurt zo'n switch vrij lang, mensen zijn toch gewoontedieren die vernieuwingen in het algemeen wantrouwig tegemoet treden. Dat geeft voor mij wel aan dat Unity de toekomst heeft. De klassieke desktop is wel zo'n beetje uitgeëvolueerd, maar Unity borrelt van de ideeën. Unity is nu al behoorlijk goed, dat beloofd veel voor de toekomst.

Het zou me dan ook niks verbazen als men bij Google uiteindelijk ook door Unity geprikkeld wordt.

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/13, 20:17:13 »
"Nou is dat niet vreemd omdat veel mensen van kleins af aan met een muis hebben gewerkt en die nieuwe desktop omgevingen in hoofdzaak toetsenbord en zelfs touchscreen gericht zijn."

En weeral dat loze argument. Ik en een hoop anderen op dit forum gebruiken Unity gewoon met de muis.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/13, 21:18:53 »
"Nou is dat niet vreemd omdat veel mensen van kleins af aan met een muis hebben gewerkt en die nieuwe desktop omgevingen in hoofdzaak toetsenbord en zelfs touchscreen gericht zijn."

En weeral dat loze argument. Ik en een hoop anderen op dit forum gebruiken Unity gewoon met de muis.
uiteraard gebruik ik unity , gewoon met de muis. maar ik denk toch echt dat unity mede ontworpen is voor gebruik op een touchscreen. wat voor de één een reden is, kan voor de ander een loos argument zijn. gezien de ontwikkeling van de diverse tablets, pc's en telefoons, is het geen gekke gedachte. dat je er een andere gedachte over hebt hoef je dat niet zo degenererend over te brengen.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/13, 21:55:34 »
Nuja, ik had het meer over dat toetsenbord-ontwerp dan over dat touchscreen-ontwerp. Natuurlijk is het ook deels ontworpen voor touchscreen en ik weet uit eigen ervaring dat Unity ook erg goed werkt op touchscreen. Maar dat toetsenbordargument wordt constant weer aangehaald terwijl er genoeg muisgebruikers van Unity hier zijn (waaronder ik).

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/16, 12:10:20 »
Ik ontwikkel veel en gebruik veel shells. Voor mij in die hoedanigheid was Unity niet zo praktisch. Ik ben op KDE beland, maar ik snap best dat de Google mensen voor xmonad gaan. Tiling is erg handig bij het ontwikkelen. Heeft niets met Unity te maken die een andere doelgroep heeft, nl de huis-tuin-en-keuken gebruiker. Het type werk wat je doet dicteert dus welke desktop het beste voor je werkt. Het is dus ook geen tegenvaller voor Canonical. Ze zijn zich er vast van bewust dat Unity niet ideaal is voor ontwikkeling en programmeer werk.

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/16, 12:15:31 »
Tiling is op zich weinig mis mee, maar het is niet echt mijn ding. Maar voor pure ontwikkelaars is het ongetwijfeld veel handiger ja :)

Brengt me eigenlijk tot een leuke vraag: hoeveel pure ontwikkelaars gebruiken eigenlijk een Linux-GUI? Hoeveel gebruiken er alleen een CLI?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/16, 12:17:03 door Vistaus »

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/16, 12:20:12 »
Geen idee, ik gebruik beide. Maar voor programmeerwerk werk ik graag met Geany. Gebruik vim als het niet anders kan. Verder is het managen van meerdere projecten tegelijk met een DE veel handiger. Linux is hierin ook weer handiger t.o.v. Windows vanwege de virtual desktops.

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/16, 12:22:26 »

Brengt me eigenlijk tot een leuke vraag: hoeveel pure ontwikkelaars gebruiken eigenlijk een Linux-GUI?

Ontwikkelaars zijn ook geen oerapen  ;)
Een degelijke IDE is wel gewenst. Zoveel ontwikkelaars zijn er nu ook weer niet die alleen maar vim draaien.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #17 Gepost op: 2012/05/16, 12:24:34 »
Wat is een pure ontwikkelaar? En ik weet zeker dat het overgrote deel van de ontwikkelaars op zijn minst iets meer gebruikt dan alleen de Terminal. Al is het maar om te browsen en e-mail te lezen.  En ja, dat kan ook allemaal CLI, maar dat doe je tegenwoordig alleen nog als je de afgelopen 20 jaar je grot niet bent uitgekomen of sadomasochistisch bent.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #18 Gepost op: 2012/05/16, 12:42:46 »
@MKe: Inderdaad, Geany is erg prettig :)
@Carhartguy: Ik heb toch niet gezegd dat ze "oerapen" zijn? Ik stelde gewoon een informatieve vraag. Er zullen altijd mensen die de CLI prefereren dusja...
@Rachid: Omdat de meeste kleine ontwikkelaars die een enkel projectje doen sowieso de GUI gebruiken, maar de mensen die het (bijna) voor hun beroep doen (de pure ontwikkelaars dus)...
Maar ik doelde meer op het ontwikkelen zelf dan op het al dan niet e-mails lezen ;)

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #19 Gepost op: 2012/05/16, 12:51:27 »
@Carhartguy: Ik heb toch niet gezegd dat ze "oerapen" zijn? Ik stelde gewoon een informatieve vraag. Er zullen altijd mensen die de CLI prefereren dusja...

Ik bedoelde het ook grappiger dan dat het jou waarschijnlijk overkomt. ik wou maar zeggen: CLI is gedateerd (voor desktopgebruik). En ik denk dat ontwikkelaars eigenlijk meestal mensen zijn die het meest lijden aan het feit wat mijn leerkracht altijd zegt: 'Don't chase technology'.
Ontwikkelaars willen meestal top of the notch IDE's om beter te debuggen, performanter code te schrijven, e.d. ..

Wel zullen er veel ontwikkelaars zijn die CL programma's gebruiken. Maar puur CLI werken? Dat lijkt me heel inefficiënt.

1 van de redenen trouwens dat wij programmeren op Windows op school. Er is geen enkele IDE zo goed als Visual Studio.

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #20 Gepost op: 2012/05/16, 13:17:28 »
Oké, zo dus ;)

En Code:Blocks komt aardig in de buurt van Visual Studio trouwens (en Aptana ook).

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #21 Gepost op: 2012/05/16, 15:26:03 »
En Code:Blocks komt aardig in de buurt van Visual Studio trouwens (en Aptana ook).
Aptana is toch gewoon Eclipse met een stel plugins, of vergis ik me nu? De laatste keer dat ik C:B geprobeerd heb was het eerlijk gezegd een tegenvaller.

Ik ben op KDE beland, maar ik snap best dat de Google mensen voor xmonad gaan. Tiling is erg handig bij het ontwikkelen.

KDE heeft ook een soort van tiling feature ingebouwd. Ik heb xmonad geprobeerd ooit, maar het was te veel instelwerk, gaf niet genoeg features en KDE kan hetzelfde.

Ontwikkelaars zijn ook geen oerapen  ;)
Een degelijke IDE is wel gewenst. Zoveel ontwikkelaars zijn er nu ook weer niet die alleen maar vim draaien.

Vim met wat goede instellingen is bijna zo goed als een IDE. Merk op dat er ook een GUI versie van Vim bestaat (GVim), en tesamen met een tiling window manager (zoals XMonad, KWin, of Cinch) kan je vaak meer doen dan met zware IDEs. Voor grotere projecten in "klassieke" talen (Java, C++) zal ik toch wel eerder Eclipse gebruiken (met Vim keybindings).

Op de vraag "hoeveel ontwikkelaars gebruiken eigenlijk een Linux GUI" kan ik antwoorden dat ik een Mac GUI gebruik :P. Het basissysteem komt met de meeste tools die je nodig hebt, met Homebrew kan je à la apt-get software installeren met het voordeel dat een pakket dat niet uit de "officïele" bronnen komt gemakkelijk te installeren is, en je basissysteem niet aantast. GUI software is gescheiden van CLI software.

 Linux met een GUI (Kubuntu) draait in VMware, en Linux met een CLI draait op mijn server.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #22 Gepost op: 2012/05/17, 02:40:02 »
"Nou is dat niet vreemd omdat veel mensen van kleins af aan met een muis hebben gewerkt en die nieuwe desktop omgevingen in hoofdzaak toetsenbord en zelfs touchscreen gericht zijn."

En weeral dat loze argument. Ik en een hoop anderen op dit forum gebruiken Unity gewoon met de muis.

Nee het is geen loze argument.
Als je Unity met de muis gebruikt en je programma staat niet in de launcher dan is het in mens veel klikken en muis kilometers maken.
Het is niet bedoelt om alles met de muis te doen.

Ik kan niet aan Unity en Gnome-shell en zo wennen.
Windows 8 is ook niet mijn ding maar wel iets gebruik vriendelijker al heb ik liever Windows 7.
Ik werk al weet ik hoe lang met een muis en heb ook jaren met een spaceball gewerkt en dan raakte je amper je toetsenbord aan.
Anderen zullen er waarschijnlijk sneller aan wennen omdat ze vaker sneltoetsen gebruikte en hun toetsenbord anders voor zich hebben.

Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #23 Gepost op: 2012/05/17, 10:37:40 »
@Emiel

Windows 8 gebruiksvriendelijker dan Windows 7. Ze zeggen dat ik handig met computers ben, maar begrijp die metro interface nog niet, ook al had ik het gelijk verwijderd, Windows 7 is dan toch een stuk beter.

@Iemand anders
Ik vind Vim niet fijn je moet ook aldoor switchen met insert en :wq enzo, vreselijk. Nano is natuurlijk een stuk beter, maar die mist syntax highlighting enzo :( Geef mij maar Gedit.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Hoe Google-ontwikkelaars Ubuntu gebruiken
« Reactie #24 Gepost op: 2012/05/17, 10:45:47 »
Nano is natuurlijk een stuk beter, maar die mist syntax highlighting enzo :( Geef mij maar Gedit.

Nano biedt wel degelijk ondersteuning voor syntax highlighting.. :)