Ondersteuning > Installatie
Ubuntu op Turion64 laptop : hitte
Gast:
Hallo,
Moet ik de Powerfuncties voor m'n Turion zelf installeren ? Ik ga er toch van uit dat ze ondersteund worden, net zoals Suse en Windows ze ondersteunen ...
Zoals het nu is (clean install van Ubuntu 5.04) draait de fan continu, en meestal full speed, terwijl dit onder Windows toch echt niet het geval is: daar draait de fan soms (half speed), en enkel full speed bij zware belasting (games voornamelijk).
Kan iemand me helpen?
m.v.g.
Johan
daenney:
Voor zover ik weet moet er een aparte package worden ge
Gast:
laptop = Acer Aspire 5000, met SIS chipset, en Turion64 cpu.
ik zal eens kijken zoeken nar een apart package (vind dat wel vreemd, dat moet toch standaard zijn?)
m.v.g.
Johan
Dennis Kaarsemaker:
De ondersteuning voor schalende processors zou automatisch erop gezet moeten worden. Kijk even of de volgende pakketten erop staan: laptop-mode acpi-support
Als je met je rechtermuisknop op de bovenste balk klikt (ik ga hier uit van Gnome) en kiest voor 'Add to panel' kun je de 'CPU Frequency Scaling Monitor' toevoegen aan je balk en daarmee de CPU snelheid in de gaten houden.
Gast:
powernowd werk niet met de turion64 amd processor, net zoals de dma voor je hdd, de processor is simpelweg te nieuw, ik heb zelf de hp pavilion ze2219 en ik heb exact dezelfde problemen.
als er dus een oplossing voor is, graag ;-)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie