Ondersteuning > Installatie

Gecrashte Ubuntu Studio

<< < (2/3) > >>

Quintes:
Oh jee, ik had allang gereageerd, maar per ongeluk n iet hier, maar via de link die je door gaf.
Dit was mijn reactie:
 
Jee, dit is voor mij raketwetenschap. Heel hartelijk bedankt voor het antwoord. Ik ga het bestuderen en kijken hoe ver ik ermee kom. Ik laat sowieso weten hoe en of ik heb opgelost. Ik had Puppylinux vanaf een externe dvd er al op losgelaten, maar ik kon de schijf niet mounten. Later nog via Testdisk/photorec het een en ander er afgehaald. Ik denk dat er teveel beschadigd is om er nog iets van te redden. Nogmaals: hartelijk bedankt!

Groet, Quintes.

k heb uiteindelijk de boel geformatteerd en Ubuntu Studio opnieuw geïnstalleerd. Ik kwam er niet uit. De partities waren beschadigd.
Hartelijk dank voor de steun, tips en het meedenken. Groet, Quintes.

partyrabbit:

--- Citaat van: Quintes op 2022/11/12, 14:22:57 ---Ik werk graag in Linux, maar ik mis wel een soort 'Verkenner' overzicht. Alvast bedankt. Groet Quintes.

--- Einde van citaat ---

Studio ... Dat is dan toch gewoon gebaseerd op Ubuntu? Heb je dan geen originele Ubuntu verkenner als in de afbeelding hieronder?

En met die verkenner kun je ook als sudo opstarten met de admin-pass en dan kun je bij alle (ww beschermde) bestanden op je pc, ook van andere gebruikers, dus ook die onder de oude versie.

M_aD:
Ubuntu Studio gebruikt tegenwoordig KDE als desktop omgeving, vroeger was dat Xfce.

Quintes:
Hoi Partyrabbit,
Ja, precies bestanden. Maar vanuit verkenner direct je schijven zien zoals in Windows dat mis ik een beetje. Toch is Puppylinux daar beter in (persoonlijke mening). Dat sodu-dingetje daar was ik nog mee bezig. En nu snap ik dat wel aardig. Ik ga nog op zoek naar een lijst met commando's voor het gemak. Ik werkte vroeger veel in MS-Dos en daar begint het zomaar weer wat op te lijken. Ik kon er echter niet veel mee omdat de partities werkelijk waren beschadigd. Ondertussen toch veel gered met Photorec/Testdisk.
Dank Je!

partyrabbit:
Bij mij staan de schijven (naja ^-^ 1 schijf) onder "Andere locaties". Zie bijlage.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie