Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?  (gelezen 35366 keer)

Offline yogiman

  • Lid
zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Gepost op: 2012/10/30, 14:33:16 »
De nieuwe windows 8 wordt met al z'n toeters en bellen verkocht voor 30 euro. Zal dit nadelig zijn voor ubuntu?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/30, 14:41:05 »
De nieuwe windows 8 wordt met al z'n toeters en bellen verkocht voor 30 euro. Zal dit nadelig zijn voor ubuntu?
Nee hoor, want men klaagt steen en been over de werkomgeving van Windows 8. Dat helpt Ubuntu prima!  =D

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/30, 14:48:28 »
Voor mensen die niet beter weten en kennen zal ALTIJD de nieuwste Windows een uitdaging zijn, ongeacht de luttele prijs.

Blijf verstandig, en kies voor dingen die goedkoop en degelijk zijn ;) = beste advies dat ik kan geven.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/30, 16:54:16 »
De nieuwe windows 8 wordt met al z'n toeters en bellen verkocht voor 30 euro. Zal dit nadelig zijn voor ubuntu?
Nee hoor, want men klaagt steen en been over de werkomgeving van Windows 8. Dat helpt Ubuntu prima!  =D
Als ik dan zo gemeen mag zijn, dan zal ik eerlijk zijn: ik klaag ook wel een beetje over de Unity interface. Ik vind het minder fijn voor op een desktop, net zoals Windows 8 dat zal worden. Bedrijven willen de desktops verjagen heb ik het idee, alleen Mac OS richt zich nog grotendeels apart op mobiel/touch en desktop/laptop. Wel fijn en aardig dat ze alle systemen hetzelfde willen maken, maar dan zie ik niet graag "two steps forward, one step backward". Doe mij dan maar geen stappen.

Ik wil niet zeggen dat ik de verandering niet fijn vind. Integendeel, de verandering is juist goed. Maar met de veranderingen komen helaas te veel nadelen bij te kijken.
Wat ik vooral bij Windows 8 liever zou willen zien, is dat "Metro"/Desktop omgeving beter gescheiden kan worden.

Maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor Ubuntu met Unity: Unity is nog lange niet volledig geschikt voor touchscreens. Wel is de stap voor laptops/notebooks zonder muizen wel positief. En met de desktop is er ook nog prima mee te werken.

Windows 8 een gevaar? In tegendeel, veel mensen zullen de Windows 8 omgeving niet fijn vinden, die zullen bij Windows 7 willen blijven, zeker op desktops zal dit gebeuren. En wanneer er geen Windows 7 meer te krijgen is, dan zullen mensen met tegenzin Windows 8 'moeten' gaan gebruiken, tenzij ze 'op tijd' horen van Ubuntu of Linux/GNU.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Dave

  • Lid
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/30, 17:29:53 »
Unity heb ik steeds gelijk gewieberd en gnome classic voldoet prima voor mij.
vista en win7 altijd een ramp gevonden.
Ja hoor wel de juichende berichten over de leuke gadgets maar was ook voor XP allemaal beschikbaar, ergo het grootste deel zat al is de sp3 waar het weer uit gehaald werd ter faveure van Vista.
Win 7 is gewoon Vista sp met veel opgeschoonde code welke te haastig was geschreven na de miljarden boetes die ze maar slikten om toch maar geen brondcodes vrij te willen geven (goh wat had dat opgeleverd  :police:  )

Ben al zeker geen Microsoft fan, integendeel zelfs, maar na wat gestoei met win8 moet ik nageven dat het een prima lichtvoetige opvolger voor XP is.
Die andere bagger moet je snel vergeten en overslaan dus.
Zal nog even duren voor overal drivers etc voor zijn maar degenen die met XP bleven afwachten krijgen gelijk.


Offline Gompie

  • Lid
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/30, 17:57:02 »
Waarom zou Windows Ubuntu in de weg zitten?
Ik heb allebei op mijn PC,  just in case en voor de afwisseling.
Wel vind ik dat Windows een voorsprong heeft voor wat betreft Wizards (belangrijk voor de gemiddelde computergebruiker).
Verder moet alles wat bij Ubuntu-systeeminstellingen staat natuurlijk wel werken.
Maar geen klagen over Ubuntu.
Het Ubuntu softwarecentrum vind ik zonder meer goed.
Ubuntu  schijnt minder of geen last te hebben van virussen etc. vanwegen de root-rechten.
Natuurlijk is dit een dikke plus.

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/30, 19:11:02 »
Waarom zou Windows Ubuntu in de weg zitten?
Ik heb allebei op mijn PC,  just in case en voor de afwisseling.
Ik heb hier ook Windows 7 er nog bij staan. Fijn systeem op zich, maar ik gebruik het eigenlijk alleen voor games zo nu en dan.
Wel vind ik dat Windows een voorsprong heeft voor wat betreft Wizards (belangrijk voor de gemiddelde computergebruiker).
Ik zou niet weten waar "Wizards" goed voor zou moeten zijn?
Verder moet alles wat bij Ubuntu-systeeminstellingen staat natuurlijk wel werken.
Maar geen klagen over Ubuntu.
Het Ubuntu softwarecentrum vind ik zonder meer goed.
Ubuntu  schijnt minder of geen last te hebben van virussen etc. vanwegen de root-rechten.
Natuurlijk is dit een dikke plus.
Heel Linux is er beter tegen bestand, maar de latere Windows 7 was er al redelijk tegen bestand, maar Windows 8 zal vele malen veiliger zijn, ook door het gebruik van een software winkel.

Mijn grote plus om Linux te gebruiken is dat je vrij bent om te doen en laten wat je wilt. Er valt zo veel aan te passen, en het is (kan) allemaal zo simpel zijn.
Daarnaast niet te vergeten hoe veel beter Linux met je systeem om kan gaan (naar mijn mening). Snellere opstarttijden, stillere harde schijven en lager geheugengebruik.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/30, 20:38:51 »
De nieuwe windows 8 wordt met al z'n toeters en bellen verkocht voor 30 euro. Zal dit nadelig zijn voor ubuntu?
Nee hoor, want men klaagt steen en been over de werkomgeving van Windows 8. Dat helpt Ubuntu prima!  =D

WIndows 8 is nu al op alle nieuwe PC's en laptops en halve laptops verkrijgbaar plus de reviews zijn erg lovend (ik bedoel de reviews van de echte reviewers). Ubuntu gaat er niet extreem hard door groeien maar het kan wel wat nieuwe gebruikers aantrekken, dat is zeker waar :)

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/30, 21:35:38 »
De nieuwe windows 8 wordt met al z'n toeters en bellen verkocht voor 30 euro.

Sla je slag zou ik zeggen.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/30, 22:59:00 »
Als ik lees hoe enthousiast men hier op het forum is over Windows 8 dan krijg ik de indruk dat Ubuntu voorlopig niet zal groeien maar eerder krimpen. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij gebruikt en of dat al dan niet in dual-boot is. Ik krijg echter de indruk dat er hier de laatste tijd een omslag plaats aan het vinden is, met af een toe een draadje dat wel een W8 advertorial lijkt. Had ik enige tijd geleden niet verwacht.
Dus ja, ik denk wat W8 Ubuntu in de weg zit.
Misschien zit Ubuntu zichzelf wel in de weg. Eerst Unity en daarna de Amazon-lens die de nodige weerstand oproepen. Het enige echt positieve nieuws over Ubuntu lijkt me de komst van Steam. Nu maar hopen dat dit positieve effecten zal hebben op het aantal gebruikers maar meer nog, dat grafische kaarten etc in de nabije toekomst beter ondersteund zullen worden (en dus minder een zorgenkindje zullen blijven in Linux).
Op mijn hardware draait Unity 2D goed en 3D redelijk. Als 12.10 (en verder) echter echt wat zwaarder is als 12.04 dan zou de overstap op de "werk-pc" naar Xubuntu best wel eens plaats kunnen gaan vinden. Xubuntu 12.04 bevalt me prima op het netbook dus waarom niet op de pc...

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/30, 23:02:39 »
Als ik lees hoe enthousiast men hier op het forum is over Windows 8 dan krijg ik de indruk dat Ubuntu voorlopig niet zal groeien maar eerder krimpen. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij gebruikt en of dat al dan niet in dual-boot is. Ik krijg echter de indruk dat er hier de laatste tijd een omslag plaats aan het vinden is, met af een toe een draadje dat wel een W8 advertorial lijkt. Had ik enige tijd geleden niet verwacht.
Bij mij hetzelfde gevoel. De lui die Windows zo lopen te verheerlijken, zitten die eigenlijk wel op het goede forum?

Ik ben die lui in elk geval liever kwijt dan rijk; regelmatig loop ik me zelfs te ergeren. Zeurderige grote lappen tekst over hoe goed de schrijver Windows vindt.... ga dat ergens anders lopen prediken, zeg.  :evil:

Offline emiel1976

  • Lid
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/10/31, 00:09:30 »
Tja als je allemaal draadjes maakt waarin er van alles aan word gedaan om al dan niet zoveel mogelijk aan Windows bashing te doen dan kun je verwachten dat als blijkt dat ze toch weer iets goeds hebben gemaakt dat, dat dan ook gepost word. Actie is reactie.
Tevens zijn dat niet degene die de draadjes starten maar degene die er nu het hardst over klagen.

Windows heeft nooit Linux in de weg gestaan. Dat is iets wat men puur als excuus gebruikt om een verklaring te vinden waarom Linux zo klein is op de markt.
De rede is simpel, het is te versnipperd en onderling is men het niet met elkaar eens waardoor je verschillende platformen hebt met allemaal hun eigen dingen waardoor nieuwe gebruikers niet meer weten waar ze moeten zoeken en waar bedrijven meer bezig zijn met uitzoeken hoe ze het allemaal moeten aanbieden dan dat ze 1 bestand af kunnen leveren wat iedereen kan gebruiken.
Dat een bedrijf als Valve zich nu eerst op Ubuntu concentreert is logisch, als ze zich op alle distro's gelijk moeten richten dan duurt het veel langer en kost het meer geld om alles gelijk af te hebben.

Maar in plaats van iedere keer te gaan kijken of de volgende Windows versie een kans is voor Linux krijg je nooit meer gebruikers.

Linux heeft trouwens begin 2012 juist gebruikers aan Apple verloren en niet aan Windows en Windows 8 zal niet meer mensen van Linux naar Windows trekken. OS X is het platform waar Linux gebruikers naar toe gaan en dat is het gevaar voor Linux.
Het zijn trouwens voornamelijk Linux gebruikers die van Windows komen en teleurgesteld waren in Linux door of ontbrekende steun voor hun hardware of software en door zijn gegaan naar OS X omdat ze al teleurgesteld waren in Windows.
 
 

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/10/31, 00:28:58 »
Ik zie niet in waarom er in dit soort gemeenschappen geen ruimte mag zijn voor de dingen die de competitie goed doet. Bijv. in de webOS-community is er ook wel eens een artikel waarin eventjes wat goede puntjes van de concurrentie worden gepakt die als bijv. ideeën kunnen dienen voor webOS.
Datzelfde zou hier ook moeten kunnen toch? De goede punten van de concurrentie bespreken en die gebruiken om ons fijne OS (en de rest van familie zoals Xuby enzo) te verbeteren of inspiratie ervan op te doen?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/10/31, 00:55:12 »
Dan zul je dat bij een distro moeten doen die daar voor open staat.
Cononical heeft er duidelijk voor gekozen om hun visie te gebruiken en dat door te zetten ondanks kritiek uit de eigen achterban en de andere Linux gebruikers die bijvoorbeeld geen gesloten software in Linux willen of het niet vinden kunnen dat je moet betalen voor bepaalde software.

Het is ze daardoor wel gelukt om veel mensen die van oorsprong geen Linux gebruikers waren, naar Linux te trekken. Ze hebben ook wel wat achterban verloren maar dat is niet de achterban waar ze zich op richten.
Ze richten zich op de gebruiker die gewend is dat de desktop een vaste stijl heeft en totaal geen interesse heeft in open of gesloten software of dat er wel f geen geld voor gevraagd mag worden.

Cononical richt zich op een heel ander soort gebruiker dan wat WebOS doet al zeg ik niet dat, dat niet kan werken alleen het zijn 2 hele verschillende manieren van aanpakken.

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #14 Gepost op: 2012/10/31, 09:26:48 »
De nieuwe windows 8 wordt met al z'n toeters en bellen verkocht voor 30 euro. Zal dit nadelig zijn voor ubuntu?
W8 word niet zomaar verkocht voor 30 euri......  dus niet iedereen kan hiervan profiteren.

En de aanhef ((zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?)) klopt niet !

Windows is er al enige jaren en geniet een schare gebruikers, omdat iedereen verplicht windows op zijn computer kreeg bij de aankoop.
De afgelopen jaren is windows alleen maar gebruikers kwijtgeraakt aan andere soorten OS, waaronder Ubuntu.

Nu Windows XP vervangen werd door de mislukking Vista, en dat kort daarna Vista weer vervangen werd door W7, zegt niets, heel veel oude gebruikers zitten nu zelfs nog steeds op XP.
Nu zijn er een aantal overgestapt naar W7 , en ook nu weer zullen er een boel overstappen naar W8, puur voor de kick en omdat het nieuw is...
Dit wil nog niet zeggen dat W8 groeit, hij vervangt de oude, en op de nieuwe computers word hij geleverd ipv W7.
Dus w8 zit de groei van Ubuntu niet in de weg, misschien dat er een aantal mensen w8 bij hun Ubuntu zetten als dualboot of in hun VB, om ermee te spelen, echter dan nog zullen ze het voor niets moeten krijgen want echt kopen gaan ze het zeker niet.

Op bedrijven hoeft Microsoft niet te rekenen.
De bedrijven die pas overgestapt zijn naar W7 gaan nu echt niet ineens overstappen naar W8.......
Dat duurt nog wel een aantal jaren... =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #15 Gepost op: 2012/10/31, 09:46:34 »
Ik ben wel van mening dat Windows 8 de groei van Ubuntu in de weg zit, al is het domweg maar omdat het net zoals voorgaande Windows versies standaard op zowat iedere computer die je kan kopen geïnstalleerd staat, en daarmee de klant een vrije keus ontneemt.

Idealiter zou er wanneer je een computer koopt bij het opstarten een keuzescherm moeten komen waarbij je zelf kan kiezen welk besturingssysteem je wenst te installeren. Voor niet gratis besturingssystemen zal je dan los een licentiecode moeten aanschaffen om deze te activeren.

Zolang er niet een dergelijke vrije keuze is, zit Windows 8 de groei van Ubuntu naar mijn mening flink in de weg.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #16 Gepost op: 2012/10/31, 10:08:05 »
Ik ben het met Thomas eens.

Zolang er vooral computers te koop zijn waarop vooraf al een OS op geïnstalleerd is, zal dit altijd de OS'en in de weg zitten die niet vooraf geïnstalleerd zijn. Ongeacht of het al geïnstalleerde OS beter of slechter is dan de alternatieven, het vervangen van een OS is voor een groot deel van de computergebruikers toch net een stap te ver.


Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #17 Gepost op: 2012/10/31, 10:16:19 »
Het is gewoon het all-in-one concept van Microsoft eh.

Ik zie de gemiddelde gebruiker niet vlot eventjes een juiste Windowsinstallatie doen op een laptop b.v. ,
je kan zeggen geef de herstelcd's dan mee, maar ook dat is niet weggelegd voor de modale gebruiker.

Begin dan nog eens met een keuze van besturingssysteem, is het helemaal een slagveld; wie zegt dat het per se Ubuntu moet zijn dat meegeleverd wordt, en niet de afgeleiden of nog erger een totaal andere distro ;) .

Ik vind het goed dat computers verkocht worden met een Windows erop; je kan later zelf beslissen of je die eraf knikkert of een dualboot maakt, of volledig overstapt naar Linux.

Canonical moet maar zorgen voor partners (w.o. Dell in Indië) die computers verkopen met hun besturingssysteem erop. D.w.z. doorontwikkelen en systemen bouwen die perfect met Linux (Ubuntu dan) samengaan.
Op de boer met Ubuntu dus ! ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #18 Gepost op: 2012/10/31, 10:45:28 »
Dan zul je dat bij een distro moeten doen die daar voor open staat.
Cononical heeft er duidelijk voor gekozen om hun visie te gebruiken en dat door te zetten ondanks kritiek uit de eigen achterban en de andere Linux gebruikers die bijvoorbeeld geen gesloten software in Linux willen of het niet vinden kunnen dat je moet betalen voor bepaalde software.

Het is ze daardoor wel gelukt om veel mensen die van oorsprong geen Linux gebruikers waren, naar Linux te trekken. Ze hebben ook wel wat achterban verloren maar dat is niet de achterban waar ze zich op richten.
Ze richten zich op de gebruiker die gewend is dat de desktop een vaste stijl heeft en totaal geen interesse heeft in open of gesloten software of dat er wel f geen geld voor gevraagd mag worden.

Cononical richt zich op een heel ander soort gebruiker dan wat WebOS doet al zeg ik niet dat, dat niet kan werken alleen het zijn 2 hele verschillende manieren van aanpakken.

webOS richtte zich op dezelfde soort gebruikers (en gaat dat binnenkort weer doen want de revival is in volle gang dankzij o.a. LG). Maar daar ging het me totaal niet om en dat punt mis jij. Ik haalde even webOS Nation aan als gemeenschap waarin zoiets dus gebeurd: plaats voor praten over de concurrentie. Het gaat mij er totaal *niet* om op welke doelgroep Ubuntu en webOS zich richten. De gemeenschap is waar het mij om gaat.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/31, 10:48:36 door Vistaus »

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #19 Gepost op: 2012/10/31, 10:50:16 »
Ik ben wel van mening dat Windows 8 de groei van Ubuntu in de weg zit, al is het domweg maar omdat het net zoals voorgaande Windows versies standaard op zowat iedere computer die je kan kopen geïnstalleerd staat, en daarmee de klant een vrije keus ontneemt.

Idealiter zou er wanneer je een computer koopt bij het opstarten een keuzescherm moeten komen waarbij je zelf kan kiezen welk besturingssysteem je wenst te installeren. Voor niet gratis besturingssystemen zal je dan los een licentiecode moeten aanschaffen om deze te activeren.

Zolang er niet een dergelijke vrije keuze is, zit Windows 8 de groei van Ubuntu naar mijn mening flink in de weg.

Precies! Dat vind ik dus ook! En doe dat dan ook meteen voor smartphones en tablets dat je vrije keus hebt welk OS je erop wilt.

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #20 Gepost op: 2012/10/31, 15:31:36 »
Hoi,

Ik denk niet dat Windows 8 Ubuntu in de weg zit. Ik probeer al enkele jaren mensen te enthousiasmeren voor Ubuntu. Van alle mensen waar ik het systeem heb geïnstalleerd, is er tot nu toe nog niet één overgebleven die met Ubuntu werkt.

De verschillen tussen Windows en Ubuntu zijn veel te groot vind men.
Ik heb al vaker uitgelegd, dat de overstap van de bestaande versie van Windows naar de nieuwe versie van Windows net zo groot, dan niet groter, zijn dan de overstap van Windows naar Ubuntu.

Maar helaas, alle computer tijdschriften zijn alleen maar bezig met Microsoft (Windows en Office).

Het is jammer, maar helaas. Mensen stappen zo weer over van Windows 7 naar Windows 8, zonder er echt over na te denken.
En het is natuurlijk zo, dat bij problemen met Windows, iedereen wel een familielid of buurman of kennis heeft die hun kan helpen.

Dus het ligt echt niet aan Windows 8.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #21 Gepost op: 2012/10/31, 18:27:27 »
Ik ben wel van mening dat Windows 8 de groei van Ubuntu in de weg zit, al is het domweg maar omdat het net zoals voorgaande Windows versies standaard op zowat iedere computer die je kan kopen geïnstalleerd staat, en daarmee de klant een vrije keus ontneemt.

Idealiter zou er wanneer je een computer koopt bij het opstarten een keuzescherm moeten komen waarbij je zelf kan kiezen welk besturingssysteem je wenst te installeren. Voor niet gratis besturingssystemen zal je dan los een licentiecode moeten aanschaffen om deze te activeren.

Zolang er niet een dergelijke vrije keuze is, zit Windows 8 de groei van Ubuntu naar mijn mening flink in de weg.

Ja op die manier zit Windows zeker Linux in de weg maar die keuze zou zo nog een hoop mensen doen beslissen om Windows te kiezen. Ik zou eerder er voor zijn om 1 systeem in de winkel aan te bieden waar ze bij de verkoop kunnen kiezen wat ze willen hebben. Ze kunnen dan gelijk info er over krijgen wat kan helpen bij de keuze zodat ze thuis niet voor een verassing staan.

Maar Windows 8 op zich staat niet meer of minder Linux in de weg als de voorgaande versies.

@Joris Donders, Ik koop liever een pc waarbij ik kan kiezen of ik er Windows op wil of niet. Je kunt het er wel af gooien maar je hebt er wel voor betaald en dan steek ik liever dat geld in mijn zak dan dat ik betaal voor iets wat ik niet gebruik. 

@Vistaus, WebOS is ook voor iedereen bedoelt maar de opzet van HP is anders dan die van Cononical.
Cononical kiest er voor om hun eigen weg te gaan waar HP ervoor kiest om de gemeenschap te gebruiken.

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #22 Gepost op: 2012/10/31, 20:32:14 »


Maar helaas, alle computer tijdschriften zijn alleen maar bezig met Microsoft (Windows en Office).

Ja hoor alsof dat het probleem is. Alle tijdschriften zijn ook alleen maar bezig met de iPhone maar Android heeft veel meer marktaandeel dan iOS dus hoe verklaar je dat dan?

Offline Dave

  • Lid
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #23 Gepost op: 2012/10/31, 20:57:21 »
Als ik lees hoe enthousiast men hier op het forum is over Windows 8 dan krijg ik de indruk dat Ubuntu voorlopig niet zal groeien maar eerder krimpen. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij gebruikt en of dat al dan niet in dual-boot is. Ik krijg echter de indruk dat er hier de laatste tijd een omslag plaats aan het vinden is, met af een toe een draadje dat wel een W8 advertorial lijkt. Had ik enige tijd geleden niet verwacht.
Bij mij hetzelfde gevoel. De lui die Windows zo lopen te verheerlijken, zitten die eigenlijk wel op het goede forum?

Ik ben die lui in elk geval liever kwijt dan rijk; regelmatig loop ik me zelfs te ergeren. Zeurderige grote lappen tekst over hoe goed de schrijver Windows vindt.... ga dat ergens anders lopen prediken, zeg.  :evil:

Nou ja zeg.
Wie is hier toch degeen die steeds verkondigd vooral windows niet weg te doen maar lekker erbij te houden..
Zelfs als mensen 100% over willen gaan.



Offline emiel1976

  • Lid
Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #24 Gepost op: 2012/10/31, 21:11:16 »


Maar helaas, alle computer tijdschriften zijn alleen maar bezig met Microsoft (Windows en Office).

Ja hoor alsof dat het probleem is. Alle tijdschriften zijn ook alleen maar bezig met de iPhone maar Android heeft veel meer marktaandeel dan iOS dus hoe verklaar je dat dan?

Tevens dat ze er over schrijven komt omdat er een veel grotere markt voor is.

Over iOS word voornamelijk geschreven in bladen over Apple producten