Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke kleurenlaser MFP voor Ubuntu 10.04?  (gelezen 2380 keer)

Offline Bloom

  • Lid
Welke kleurenlaser MFP voor Ubuntu 10.04?
« Gepost op: 2010/05/22, 12:51:41 »
Hoi,

Ik zoek een kleurenlasergebaseerde multifunctional die perfect ondersteund wordt in Linux voor scannen en printen via netwerk.
Faxen zou ook leuk zijn, zeker als ook dat vanuit Linux mogelijk is en de faxfunctie een ingebouwde faxswitch heeft voor faxen en telefoneren via één telefoonlijn.
En het is bedoeld voor thuisgebruik en kleine zelfstandige activiteit, dus moet het ook betaalbaar blijven. Onder 500 euro exclusief BTW, zoiets.
Mijn voorlopige shortlist (zonder op de faxfunctie te letten) is:
Brother DCP-9010CN
HP Color Laserjet CM1312nfi MFP
Lexmark X544N (eigenlijk te duur, maar ja).

Advies, ideeën, commentaar?

Alvast mijn dank.


Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Welke kleurenlaser MFP voor Ubuntu 10.04?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/24, 21:48:41 »
Ik zou mijn geld NIET besteden aan Lexmark.
Ik heb onlangs een all-in-one aangeschaft. Een van de kandidaten was een Lexmark. Als je op hun site Linux ondersteuning zoekt dan loop het spoor al snel dood. Op zich jammer want het apparaat werd goed beoordeeld en de prijs-kwaliteit verhouding was goed.
Hij is afgevallen omdat ik niets op hun site kon vinden en geen antwoord kreeg op mijn email met vragen inzake de ondersteuning.
Brother geeft (zelfs op de verpakking) aan dat ze Linux ondersteuning hebben voor hun all in ones en HP doet het kennelijk al jaren goed onder Linux.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.