Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen internet  (gelezen 645 keer)

Frederikvdoorn

  • Gast
geen internet
« Gepost op: 2008/01/19, 19:02:58 »
Hallo allemaal

Ik heb geen internet op mijn ubuntu laptop. Op de andere pc's in huis kan ik wel internetten( zowel windows als ubuntu).
Wanneer ik de configuratie van mijn modem bekijk zie ik dat de laptop i.p.v een netwerk ip adres (beginend met 192.168) een ander ip adres heeft beginnend met 231. Ik heb de laptop als apperaat al van het modem verwijderd en opnieuw "aangemeld". Dit werkte niet. Ik denk dat het met de instellingen van ubuntu te maken heeft. Mijn vraag is hoe kan ik de netwerkinstellingen resetten?

Bij voorbaat dank

geen internet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/19, 19:23:20 »
Resetten kan niet of heeft weinig zin.

Je zal ff handmatig je netwerk instellingen moeten instellen.
Systeem->Beheer->Netwerk

Vaak staat er modem verbinding en er staat draadverbinding bij.
((of je moet draadloos werken dan word het ingewikkelder))

Klik op die draadverbinding en klik dan op eigenschappen.
Meestal staat hij op zwervende modes.
Kies hier nu statisch ip adres en klop er 1 in, zo hoog mogelijk 192.168.1.250
ofzo.
Later kan je in je router de DHCP pool verkleinen zodat dit ipadres voor jouw blijft.
subnetmask 255.255.255.0
Gateway ip adres waar je mee op je router komt via de browser, eg 192.168.1.1 ??
Als je hiermee klaar bent en bijv, bij het tabblad DNS staat ook het ipadres van de gateway dit veranderen .
Vul hier de DNS ip adressen in van jouw provider.

in principe zou je nu internet moeten hebben.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Frederikvdoorn

  • Gast
geen internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/20, 10:32:16 »
bedankt dat je reageert

Ik heb je instucties opgevolgd en ik heb internet. (Het ip adres van de router/modem is 192.168.1.254)
Maar wanneer ik bijvoorbeeld naar een site ga dan moet firefox eerst de server zoeken. Als ik dan weer naar een andere site ga moet firefox weer een server zoeken. Voordat ik dit probleem had hoefte firefox dit niet te doen of ging het veel sneller. Het zou heel fijn zijn als je hier ook een oplossing voor hebt.
Ik heb in ieder geval internet heel erg bedankt daarvoor.

groeten Frederik

Frederikvdoorn

  • Gast
geen internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/20, 13:04:26 »
Hallo

Ik heb nu de zwervende modus weer heb aangezet werkt het internet weer zoals het voorheen werkte. Dit is heel erg vreemd want toen ik het gisteren probeerde werkte het voor geen meter. Nu laat het zo want het internet doet het weer.

Heel erg bedankt voor de reacties.

groeten Frederik