Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: eID koppelen lukt niet (eID fout)  (gelezen 5746 keer)

Offline marco1800

  • Lid
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #25 Gepost op: 2020/08/21, 10:06:49 »
Neen je moet er niks uitvinken. Nu doe je het volgende :

Ga naar de applicatie 'Pakketten' en kopieer het volgende : zie hieronder

libbeidpkcs #11

Installeer deze en andere meekomende pakketten. Pc eventueel herstarten

Je mag ook een vinkje zetten bij 'Graphical interface to Belgian Electronic Identity Card' 
Onder, toepassingen tonen, heb je dan eveneens eID kaartlezer, deze geeft je de mogelijkheid om een ID kaart in te lezen (foto word zichtbaar, maar je kan bv ook eenvoudig je pincode veranderen van je kaart). Zie schermafdruk in bijlage.

« Laatst bewerkt op: 2020/08/21, 10:21:51 door marco1800 »
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #26 Gepost op: 2020/08/21, 11:39:22 »
Ik heb alles nog eens nagekeken: de toestemming voor de add-on is toegestaan in privé-vensters.

Verder heb ik via Doccle en via eBox geprobeerd aan te melden met de kaart, nog altijd krijg ik dezelfde foutpagina 's te zien.

https://certif.iamfas.belgium.be/fasui/login/eidservice

De add-on is geïnstalleerd en heeft de juiste toestemmingen, ik heb de uitleg van marco1800 gevolgd over de libbeidpkcs #11, dat geïnstalleerd en de bijkomende pakketten, laptop afgesloten, laptop terug opgestart, eID in de kaartlezer gestoken en in de usb poort, pas daarna firefox open gedaan en altijd komen diezelfde foutpagina 's terug.

Hetgeen in deze uitleg ben ik nergens tegengekomen, ik weet niet waar ik dat zou moeten zoeken:

"Je mag ook een vinkje zetten bij 'Graphical interface to Belgian Electronic Identity Card'
Onder, toepassingen tonen, heb je dan eveneens eID kaartlezer, deze geeft je de mogelijkheid om een ID kaart in te lezen (foto word zichtbaar, maar je kan bv ook eenvoudig je pincode veranderen van je kaart). Zie schermafdruk in bijlage."

Enkele jaren geleden heb ik daar ook verschrikkelijk mee zitten knoeien. Het is nu al jaren geleden dat ik die eID nog gebruikt heb.

Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #27 Gepost op: 2020/08/21, 11:50:19 »
Ik heb net ook nog geprobeerd wat pakketten te installeren die marco1800 aanraadde op pagina 1 met een schermafdruk, maar er kan een deel daarvan niet geïnstalleerd worden. Deze foutmelding kreeg ik in Synaptic pakketbeheer:

eid-mw:
 Vereisten: pcscd  but it is not installable
 Aanbevelingen: libccid  but it is not installable
 Aanbevelingen: libacr38u  but it is not installable of
    libacsccid1  maar het kan niet geïnstalleerd worden

Offline marco1800

  • Lid
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #28 Gepost op: 2020/08/21, 12:07:17 »
Ik heb net ook nog geprobeerd wat pakketten te installeren die marco1800 aanraadde op pagina 1 met een schermafdruk, maar er kan een deel daarvan niet geïnstalleerd worden. Deze foutmelding kreeg ik in Synaptic pakketbeheer:

eid-mw:
 Vereisten: pcscd  but it is not installable
 Aanbevelingen: libccid  but it is not installable
 Aanbevelingen: libacr38u  but it is not installable of
    libacsccid1  maar het kan niet geïnstalleerd worden
Kan je eens een schermafdruk posten wat je precies hebt met libbeidpkcs #11 onder Pakketten ?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #29 Gepost op: 2020/08/21, 16:11:13 »
Hier is een schermafdruk.

Dit krijg ik ook te zien:

Kan niet geïnstalleerd worden:

low-level support for Belgian Electronic Identity Card

Melding als ik eID viewer 4.4.27.v.4 wil installeren: Graphical interface to Belgian Electronic Identity Card

Kon niet alle pakketten markeren voor installatie of opwaardering
De volgende pakketten hebben onoplosbare afhankelijkheden. Vergewis u ervan dat alle benodigde pakketbronnen zijn toegevoegd en ingeschakeld zijn in de voorkeuren:
eid-viewer:
 Vereisten: pcscd  but it is not installable

Offline marco1800

  • Lid
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #30 Gepost op: 2020/08/21, 16:25:44 »
Je hebt dus niks kunnen installeren (anders zou er een V staan) als ik het goed begrijp ?
« Laatst bewerkt op: 2020/08/21, 16:36:50 door marco1800 »
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #31 Gepost op: 2020/08/21, 17:00:06 »
Inderdaad, ik kan niet alle pakketten installeren, ik krijg telkens die foutmeldingen.

Offline T61

  • Lid
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #32 Gepost op: 2020/08/21, 17:40:30 »
ff ...tussendoor heb je al eens gedacht aan itsme, om veilig en snel in te loggen o.a bij doccle, banken, belastingen etc. Hiervoor hoef je niets op je pc te installeren, enkel een app. op je smartphone...werkt snel en veilig.
« Laatst bewerkt op: 2020/08/21, 17:43:04 door T61 »

Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #33 Gepost op: 2020/08/21, 18:27:24 »
Ik weet het, 't is nogal een nest zo.

Dat ken ik niet, al wel dikwijls gezien een logo van itsme maar nog nooit mee bezig geweest. Kzn dat ook op de laptop alleen? Ik wil zoiets niet op de gsm hebben.

JorisC

  • Gast
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #34 Gepost op: 2020/08/21, 18:34:00 »
Citaat van: Els Stevens
Aanbevelingen: libacr38u  but it is not installable of
    libacsccid1  maar het kan niet geïnstalleerd worden
Weet jij wat voor type reader jij hebt , ik denk geen gewone eID reader maar een smartcard  die je ook kunt gebruiken voor een bankkaart .

Deze kun je alleen gebruiken voor je eID . (eID Reader)

Voer dit eens uit in een terminalvenster
sudo apt update -ysudo apt install -y libacr38usudo apt install  -y libccid
Na installeren laptop opnieuw opstarten




En dit is een smartcard reader die ook gebruikt kan worden als bankkaart lezer  .

https://www.bol.com/nl/p/zetes-acr38-smart-card-eid-kaartlezer-usb-wit/9200000008848047/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DXz-6QydBgg4ZYgvcn-m3NwAABQQ%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D2%26itm_id%3D9200000008848047&bltgh=vGrM4DWW74CRaTK7WKNFbw.1_8_9.11.ProductTitle
« Laatst bewerkt op: 2020/08/21, 18:49:22 door JorisC »

Offline T61

  • Lid
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #35 Gepost op: 2020/08/21, 18:55:02 »
....
Dat ken ik niet, al wel dikwijls gezien een logo van itsme maar nog nooit mee bezig geweest. Kzn dat ook op de laptop alleen? Ik wil zoiets niet op de gsm hebben.
Die gsm dient enkel als verificatie....jij werkt met de laptop en wil bvb inloggen bij je bank. Jij surft naar je bank, daar klik je op het itsme logo om toegang te krijgen. De bank stuurt een bevestiging naar de app van itsme op je gsm. Jij bevestigd met een code of een vingerprint....en indien correct bij jij nu ingelogd via de laptop...simpel, snel en veilig.
https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/werking-en-structuur/hoe-werkt-de-vlaamse-overheid/informatie-en-communicatie/aanmelden/aanmelden-via-itsme

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #36 Gepost op: 2020/08/21, 20:08:59 »
Ik snap de interesse in ItsMe, maar dit is toch voornamelijk een eID discussie. Het verzoek dan ook om de ItsMe discussie elders voort te zetten.

Offline Phil II

  • Lid
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #37 Gepost op: 2020/08/21, 21:49:25 »
Bedankt voor de uitleg. Ik krijg een foutmelding in de terminal:

els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$ sudo apt install ./eid-archive_2020.2_all_0.deb
[sudo] wachtwoord voor els:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
E: Niet ondersteund bestand ./eid-archive_2020.2_all_0.deb opgegeven aan de commandoregel
ik vermoed dat het gebruikte APT commando niet herkend wordt door een typfout ? :

 %u201C els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$ sudo apt install ./eid-archive_2020.2_all_0.deb %u201C

probeer eens ( copy / paste  ) %u2026 zonder %u201C . %u201C na install :
sudo apt install /eid-archive_2020.2_all_0.deb

of er al dan niet een spatie hoort na install weet ik niet ( beide versies eens proberen ?

Offline marco1800

  • Lid
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #38 Gepost op: 2020/08/22, 11:22:54 »
Kan jij het volgende commando in de terminal uitvoeren zo weten we precies welk type kaartlezer je hebt : kopieer onderstaande opdracht (graag printscreen posten).

lsusb

« Laatst bewerkt op: 2020/08/22, 12:21:30 door marco1800 »
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Online vanadium

  • Lid
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #39 Gepost op: 2020/08/22, 13:44:25 »
Bedankt voor de uitleg. Ik krijg een foutmelding in de terminal:

els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$ sudo apt install ./eid-archive_2020.2_all_0.deb
[sudo] wachtwoord voor els:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
E: Niet ondersteund bestand ./eid-archive_2020.2_all_0.deb opgegeven aan de commandoregel
ik vermoed dat het gebruikte APT commando niet herkend wordt door een typfout ? :

 %u201C els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$ sudo apt install ./eid-archive_2020.2_all_0.deb %u201C

probeer eens ( copy / paste  ) %u2026 zonder %u201C . %u201C na install :
sudo apt install /eid-archive_2020.2_all_0.deb

of er al dan niet een spatie hoort na install weet ik niet ( beide versies eens proberen ?
De foutmelding geeft aan dat het bestand wel degelijk gevonden wordt, maar dat het bestand niet als een geldig .deb installatiebestand herkend wordt. Misschien een probleem tijdens het downloaden.

Offline Phil II

  • Lid
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #40 Gepost op: 2020/08/22, 16:09:02 »
...........

De foutmelding geeft aan dat het bestand wel degelijk gevonden wordt, maar dat het bestand niet als een geldig .deb installatiebestand herkend wordt. Misschien een probleem tijdens het downloaden.
Weliswaar uitgetest onder Linux mint 20 :
Na verwijdering van het pakket eid-archive 2020.2 via synaptic pakketbeheer
heb ik achtereenvolgens via terminal deze APT commando’s ingevoerd :

1/ sudo apt install ./eid-archive_2020.2_all_0.deb , met het beruchte . ( puntje )
2/ sudo apt install /eid-archive_2020.2_all_0.deb , zonder puntje maar met spatie

en kreeg volgende commentaren :
flying60@flying60-X751LAB:~$  sudo apt install ./eid-archive_2020.2_all_0.deb
[sudo] wachtwoord voor flying60:                   
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
N: Negeren van bestand 'eid' in map '/etc/apt/sources.list.d/' omdat het geen bestandsextensie heeft
E: Niet ondersteund bestand ./eid-archive_2020.2_all_0.deb opgegeven aan de commandoregel

flying60@flying60-X751LAB:~$  sudo apt install /eid-archive_2020.2_all_0.deb
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
N: Negeren van bestand 'eid' in map '/etc/apt/sources.list.d/' omdat het geen bestandsextensie heeft
E: Niet ondersteund bestand /eid-archive_2020.2_all_0.deb opgegeven aan de commandoregel


nadien het commando : sudo apt install/eid-archive_2020.2_all_0.deb ingevoerd ( zonder . en zonder spatie … dit lijkt dan het geschikte commando te zijn waarmee de download van het noodzakelijke pakket eid-archive 2020.2 vlot zou moeten mee opstarten

Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #41 Gepost op: 2020/08/22, 16:12:07 »
Els, je kan toch ook een .deb installeren door erop te dubbelklikken, daar waar hij staat in je bestandsbeheerder?
En dan zijn er geen typfouten...

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Online vanadium

  • Lid
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #42 Gepost op: 2020/08/22, 17:09:37 »
@Phil II: inderdaad, die foutmelding komt er als het bestand niet gevonden wordt. Het komt er dus op aan een correcte padnaam op te geven, of eerst de huidige directory in de terminal te veranderen naar de folder waarin het bestand is gedownload.

Om niet met de terminal te moeten installeren, kan je op een .deb bestand dubbelklikken om het te openen (en dan te installeren) met Software, of met gdebi (dat niet standaard geïnstalleerd is).
« Laatst bewerkt op: 2020/08/22, 17:12:41 door vanadium »

JorisC

  • Gast
Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #43 Gepost op: 2020/08/22, 17:15:29 »
 In reactie #26 valt te lezen

Citaat
Ik heb alles nog eens nagekeken: de toestemming voor de add-on is toegestaan in privé-vensters.

Verder heb ik via Doccle en via eBox geprobeerd aan te melden met de kaart, nog altijd krijg ik dezelfde foutpagina 's te zien.

https://certif.iamfas.belgium.be/fasui/login/eidservice

De add-on is geïnstalleerd en heeft de juiste toestemmingen, ik heb de uitleg van marco1800 gevolgd over de libbeidpkcs #11, dat geïnstalleerd en de bijkomende pakketten, laptop afgesloten, laptop terug opgestart, eID in de kaartlezer gestoken en in de usb poort, pas daarna firefox open gedaan en altijd komen diezelfde foutpagina 's terug.

Hetgeen in deze uitleg ben ik nergens tegengekomen, ik weet niet waar ik dat zou moeten zoeken:

"Je mag ook een vinkje zetten bij 'Graphical interface to Belgian Electronic Identity Card'
Onder, toepassingen tonen, heb je dan eveneens eID kaartlezer, deze geeft je de mogelijkheid om een ID kaart in te lezen (foto word zichtbaar, maar je kan bv ook eenvoudig je pincode veranderen van je kaart). Zie schermafdruk in bijlage."

Enkele jaren geleden heb ik daar ook verschrikkelijk mee zitten knoeien. Het is nu al jaren geleden dat ik die eID nog gebruikt heb.
Citaat
Wat betekent dat de software goed geinstalleerd werd maar Els telkens een foutmelding te lezen krijgt dat ze zich niet kan aanmelden .
En Els kan zich niet aanmelden omdat de drivers van haar smartcard reader niet geinstalleerd zijn .
Wanneer de software voor de eID zelf goed geinstalleerd werd vind je die ook terug in je toepassingen !



Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #44 Gepost op: 2020/08/22, 17:37:16 »
Hoera, hoera, feestje!!!!

Met heel wat moeite is het eindelijk gelukt.

Doordat er allerlei pakketten geraakt waren en ik bedolven werd onder de foutmeldingen, heb ik op internet gezocht hoe ik pakketten kan herstellen. Zo enkele manieren geprobeerd en niks lukte.
Uiteindelijk besloten om heel Ubuntu opnieuw te installeren.
Daarstraks heb ik Ubuntu 20.04.1 opnieuw geïnstalleerd.
Na nog wat knoeien (lettertypes gigantisch groot direct na installatie, snap winkel werkte niet) dat allebei terug normaal gekregen.

Dan heb ik de uitleg van hier er van in het begin bij genomen en alles netjes gevolgd. Uiteindelijk is het zo gelukt, vraag me niet precies alle stappen want dat weet ik niet. In elk geval kwam ik met de uitleg hier te volgen aan de schermafdruk  van pakketten die in Synaptic zouden moeten geïnstalleerd worden, van marco 1800. Toen ik die namen 1 voor 1 intypte, vond hij geen enkele van die pakketten.

Dan verder gekeken hier in de antwoorden en de uitleg van JorisC gevolgd, met sudo apt update en dan de beide pakketten te installeren via de terminal (eid-viewer en eid-mw).
Gelukkig zag ik door in de terminal goed te kijken dat er een paar pakketten moesten opgewaardeerd worden. Nadat ik dat deed kwam het allemaal in orde.

Amai, wat een moeite heeft dat gekost. Toen ik daarna naar de website van eBox ging en daar probeerde in te loggen met mijn eID kwam dat beveiligingscertificaat en moest ik mijn pincode intypen.

Al goed dat ik doorgezet heb want ik wou het opgeven, begon me wat schuldig te voelen tegenover alle mensen die willen helpen en op den duur is het enorm frustrerend en moeilijk om kalm te blijven.

Honderdduizendmiljoen keer bedankt aan alle lieve geduldige vriendelijke mensen die mij weeral uit de nood geholpen hebben. Ik ben altijd zo blij dat er aan de andere kant van de lijn mensen zijn die bereidwillig zijn om de panikerende gefrustreerde medemens verder te helpen met zachte hand. Dat betekent heel veel om te weten dat er mensen zijn die kunnen en willen helpen. Zo lief van jullie om mij weeral te helpen. Heel vriendelijk bedankt allemaal. Dikke proficiat en grote eeuwige dank aan iedereen.

Re: eID koppelen lukt niet (eID fout)
« Reactie #45 Gepost op: 2020/08/22, 17:39:01 »
En inderdaad, ik zie nu bij Toepassingen - Accesoires ook een onderdeeltje "eID kaartlezer" staan. Wat een opluchting dat weer een onoverkomelijk groot lijkend probleem opgelost geraakt is. Dank u aan iedereen voor de hulp.

En inderdaad, ik zie nu bij Toepassingen - Accesoires ook een onderdeeltje "eID kaartlezer" staan. Wat een opluchting dat weer een onoverkomelijk groot lijkend probleem opgelost geraakt is. Dank u aan iedereen voor de hulp.

Ik zal hier nog de uitkomst van de terminal zette, waarmee het uiteindelijk lukte:

els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$ sudo apt update
[sudo] wachtwoord voor els:
Ophalen:1 http://files2.eid.belgium.be/debian focal InRelease [3.191 B]
Geraakt:2 http://security.ubuntu.com/ubuntu focal-security InRelease                                             
Geraakt:3 http://be.archive.ubuntu.com/ubuntu focal InRelease                                                     
Ophalen:4 http://files.eid.belgium.be/debian focal InRelease [3.191 B]
Geraakt:5 http://be.archive.ubuntu.com/ubuntu focal-updates InRelease
Geraakt:6 http://be.archive.ubuntu.com/ubuntu focal-backports InRelease
Ophalen:7 http://files2.eid.belgium.be/debian focal/main i386 Packages [3.336 B]
Ophalen:8 http://files2.eid.belgium.be/debian focal/main amd64 Packages [3.325 B]
Ophalen:9 http://files.eid.belgium.be/debian focal/main i386 Packages [3.336 B]
Ophalen:10 http://files.eid.belgium.be/debian focal/main amd64 Packages [3.325 B]
19,7 kB opgehaald in 1s (24,4 kB/s) 
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De statusinformatie wordt gelezen... Klaar
9 pakketten kunnen opgewaardeerd worden. Voer 'apt list --upgradable' uit om ze te zien.
els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$ apt list --upgradable
Bezig met oplijsten... Klaar
eid-archive/onbekend,onbekend,onbekend,onbekend 2020.2 all [opwaardeerbaar van: 2020.1]
gir1.2-mutter-6/focal-updates 3.36.4-0ubuntu0.20.04.2 amd64 [opwaardeerbaar van: 3.36.1-3ubuntu3]
gnome-control-center-data/focal-updates,focal-updates 1:3.36.4-0ubuntu1 all [opwaardeerbaar van: 1:3.36.1-1ubuntu5]
gnome-control-center-faces/focal-updates,focal-updates 1:3.36.4-0ubuntu1 all [opwaardeerbaar van: 1:3.36.1-1ubuntu5]
gnome-control-center/focal-updates 1:3.36.4-0ubuntu1 amd64 [opwaardeerbaar van: 1:3.36.1-1ubuntu5]
libmutter-6-0/focal-updates 3.36.4-0ubuntu0.20.04.2 amd64 [opwaardeerbaar van: 3.36.1-3ubuntu3]
mutter-common/focal-updates,focal-updates 3.36.4-0ubuntu0.20.04.2 all [opwaardeerbaar van: 3.36.1-3ubuntu3]
mutter/focal-updates 3.36.4-0ubuntu0.20.04.2 amd64 [opwaardeerbaar van: 3.36.1-3ubuntu3]
ubuntu-drivers-common/focal-updates 1:0.8.4~0.20.04.3 amd64 [opwaardeerbaar van: 1:0.8.1]
els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$ sudo apt install eid-viewer
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De statusinformatie wordt gelezen... Klaar
De volgende pakketten zijn automatisch geïnstalleerd en zijn niet langer nodig:
  libfprint-2-tod1 libllvm9 python3-click python3-colorama
Gebruik 'sudo apt autoremove' om ze te verwijderen.
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  libbeidpkcs11-0 libbeidpkcs11-bin libccid libeidviewer0 libnss3-tools pcscd
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  eid-viewer libbeidpkcs11-0 libbeidpkcs11-bin libccid libeidviewer0 libnss3-tools pcscd
0 opgewaardeerd, 7 nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 9 niet opgewaardeerd.
Er moeten 1.637 kB aan archieven opgehaald worden.
Na deze bewerking zal er 7.084 kB extra schijfruimte gebruikt worden.
Wilt u doorgaan? [J/n] j
Ophalen:1 http://be.archive.ubuntu.com/ubuntu focal/universe amd64 libccid amd64 1.4.31-1 [72,1 kB]
Ophalen:2 http://files.eid.belgium.be/debian focal/main amd64 libbeidpkcs11-bin amd64 4.4.27v4.4.27-0u2004-1 [21,8 kB]
Ophalen:3 http://files.eid.belgium.be/debian focal/main amd64 libbeidpkcs11-0 amd64 4.4.27v4.4.27-0u2004-1 [158 kB]
Ophalen:4 http://be.archive.ubuntu.com/ubuntu focal/universe amd64 pcscd amd64 1.8.26-3 [58,1 kB]
Ophalen:5 http://be.archive.ubuntu.com/ubuntu focal-updates/universe amd64 libnss3-tools amd64 2:3.49.1-1ubuntu1.4 [997 kB]
Ophalen:6 http://files.eid.belgium.be/debian focal/main amd64 libeidviewer0 amd64 4.4.27v4.4.27-0u2004-1 [69,4 kB]
Ophalen:7 http://files.eid.belgium.be/debian focal/main amd64 eid-viewer amd64 4.4.27v4.4.27-0u2004-1 [260 kB]
1.637 kB opgehaald in 1s (1.828 kB/s)                                   
Voorheen niet geselecteerd pakket libccid wordt geselecteerd.
(Database wordt ingelezen ... 193195 bestanden en mappen momenteel geïnstalleerd.)
Uitpakken van .../0-libccid_1.4.31-1_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van libccid (1.4.31-1) ...
Voorheen niet geselecteerd pakket pcscd wordt geselecteerd.
Uitpakken van .../1-pcscd_1.8.26-3_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van pcscd (1.8.26-3) ...
Voorheen niet geselecteerd pakket libnss3-tools wordt geselecteerd.
Uitpakken van .../2-libnss3-tools_2%3a3.49.1-1ubuntu1.4_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van libnss3-tools (2:3.49.1-1ubuntu1.4) ...
Voorheen niet geselecteerd pakket libbeidpkcs11-bin wordt geselecteerd.
Uitpakken van .../3-libbeidpkcs11-bin_4.4.27v4.4.27-0u2004-1_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van libbeidpkcs11-bin (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Voorheen niet geselecteerd pakket libbeidpkcs11-0:amd64 wordt geselecteerd.
Uitpakken van .../4-libbeidpkcs11-0_4.4.27v4.4.27-0u2004-1_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van libbeidpkcs11-0:amd64 (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Voorheen niet geselecteerd pakket libeidviewer0:amd64 wordt geselecteerd.
Uitpakken van .../5-libeidviewer0_4.4.27v4.4.27-0u2004-1_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van libeidviewer0:amd64 (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Voorheen niet geselecteerd pakket eid-viewer wordt geselecteerd.
Uitpakken van .../6-eid-viewer_4.4.27v4.4.27-0u2004-1_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van eid-viewer (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Instellen van libccid (1.4.31-1) ...
Instellen van pcscd (1.8.26-3) ...
Created symlink /etc/systemd/system/sockets.target.wants/pcscd.socket → /lib/systemd/system/pcscd.socket.
pcscd.service is a disabled or a static unit, not starting it.
Instellen van libnss3-tools (2:3.49.1-1ubuntu1.4) ...
Instellen van libbeidpkcs11-bin (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Instellen van libbeidpkcs11-0:amd64 (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Instellen van libeidviewer0:amd64 (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Instellen van eid-viewer (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor mime-support (3.64ubuntu1) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor hicolor-icon-theme (0.17-2) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor gnome-menus (3.36.0-1ubuntu1) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor libglib2.0-0:amd64 (2.64.3-1~ubuntu20.04.1) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor libc-bin (2.31-0ubuntu9) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor systemd (245.4-4ubuntu3.2) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor man-db (2.9.1-1) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor desktop-file-utils (0.24-1ubuntu3) ...
els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$ sudo apt install eid-mw
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De statusinformatie wordt gelezen... Klaar
De volgende pakketten zijn automatisch geïnstalleerd en zijn niet langer nodig:
  libfprint-2-tod1 libllvm9 python3-click python3-colorama
Gebruik 'sudo apt autoremove' om ze te verwijderen.
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  beid-mozilla-extension beid-mozilla-webext libacsccid1
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  beid-mozilla-extension beid-mozilla-webext eid-mw libacsccid1
0 opgewaardeerd, 4 nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 9 niet opgewaardeerd.
Er moeten 86,8 kB aan archieven opgehaald worden.
Na deze bewerking zal er 230 kB extra schijfruimte gebruikt worden.
Wilt u doorgaan? [J/n] j
Ophalen:1 http://be.archive.ubuntu.com/ubuntu focal/universe amd64 libacsccid1 amd64 1.1.8-1 [73,0 kB]
Ophalen:2 http://files.eid.belgium.be/debian focal/main amd64 beid-mozilla-webext all 4.4.27v4.4.27-0u2004-1 [9.744 B]
Ophalen:3 http://files.eid.belgium.be/debian focal/main amd64 beid-mozilla-extension all 4.4.27v4.4.27-0u2004-1 [2.268 B]
Ophalen:4 http://files.eid.belgium.be/debian focal/main amd64 eid-mw amd64 4.4.27v4.4.27-0u2004-1 [1.868 B]
86,8 kB opgehaald in 0s (392 kB/s)                                     
Voorheen niet geselecteerd pakket beid-mozilla-webext wordt geselecteerd.
(Database wordt ingelezen ... 193334 bestanden en mappen momenteel geïnstalleerd.)
Uitpakken van .../beid-mozilla-webext_4.4.27v4.4.27-0u2004-1_all.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van beid-mozilla-webext (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Voorheen niet geselecteerd pakket beid-mozilla-extension wordt geselecteerd.
Uitpakken van .../beid-mozilla-extension_4.4.27v4.4.27-0u2004-1_all.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van beid-mozilla-extension (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Voorheen niet geselecteerd pakket eid-mw wordt geselecteerd.
Uitpakken van .../eid-mw_4.4.27v4.4.27-0u2004-1_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van eid-mw (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Voorheen niet geselecteerd pakket libacsccid1 wordt geselecteerd.
Uitpakken van .../libacsccid1_1.1.8-1_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van libacsccid1 (1.1.8-1) ...
Instellen van beid-mozilla-webext (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Instellen van libacsccid1 (1.1.8-1) ...
Instellen van beid-mozilla-extension (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
Skipping profile in /etc/apparmor.d/disable: usr.bin.firefox
Instellen van eid-mw (4.4.27v4.4.27-0u2004-1) ...
els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$
« Laatst bewerkt op: 2020/08/22, 17:52:46 door Els Stevens »