Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPenVPN problemen  (gelezen 1490 keer)

Offline MKe

  • Lid
OPenVPN problemen
« Gepost op: 2016/05/22, 14:59:17 »
Hoi,

Ik ben echt een noob w.b. netwerken, subnets, masks bridges etc, dus misschien kan iemand me hiermee helpen.

Ik heb een QNAP NAS waarop openvpn draait. Ik wil graag van buitenaf bij een service op deze NAS kunnen. Dit wil ik dus graag via OpenVPN doen.
Ik ben inmiddels zover dat ik met de vpn client contact kan krijgen met de vpn server en ik kan nu met de telefoon beveiligd en versleuteld internetten over deze vpn service. Maar wat ik niet kan is de interne ip adressen bereiken. Min NAS zit intern op een 192 adres en als ik dat ip adres invoer in de browser terwijl ik onder vpn zit dan wordt dit ip adres niet gevonden. M.A.W. de client ziet mijn 192 - range niet. Ik heb wel iets gelezen over bridges en routing, maar mijn kennis reikt niet ver genoeg om dit te snappen.

Nog een tweede probleem: Klopt het dat ik op de server redirect-gateway moet instellen om veilig te kunnen internetten in een publieke WIFI omgeving? Als ik dat doe, dan heb ik geen internet meer :( Ik heb als DNS handmatig google's DNS ingesteld: 8.8.8.8:

in server.conf van openvpn:
push "redirect-gateway def1"
push "dhcp-option DNS 8.8.8.8"
« Laatst bewerkt op: 2016/05/22, 16:56:18 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline jan11000

  • Lid
Re: OPenVPN problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/22, 17:16:38 »
Van buiten af moet je je ip van je router ingeven, dus je publieke ip nummer, anders kan je je thuis server niet vinden.
De 192 is een thuis netwerk, en dit mag niet het internet op, en dus vind je dit ook niet als je buiten bent.
En in je router de vpn poorten open zetten naar je nas.

Offline MKe

  • Lid
Re: OPenVPN problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/22, 18:41:09 »
Okay, ik zal vollediger zijn. Ik dacht dat dat duidelijk was, sorry.
Ik heb een domein naam, dus Dynamic dns beschikbaar. Ik maak dus op die manier contact met vpn vanaf buiten. Daarmee ben ik onafhankelijk van de externe ip die ik van mijn provider krijg. NAT poort forewarding is ook geregeld. Ik krijg dus wel van buiten af verbinding met de vpn server.

Ik heb dan dus 2 problemen

1. Als ik ben ingelogged ophet vpn netwerk kan ik niet bij de interne range van 192.168.2.xxx.
2. Als ik redirect Gateway aanzet en ik maak verbinding met vpn van buiten dan kan ik vervolgens niet meer bij internet pagina's. Het lijkt erop dat de dns dan niet goed gaat, de instellingen heb ik hier boven neergezet.

Wat k begrijp van openvpn is dat redirect Gateway nodig is om al het internet verkeer op de cliƫnt te versleutelen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: OPenVPN problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/22, 19:18:15 »
Op de openvpn website staat een handleiding, tab ip nummers en routing og bridging, en certificaten etc,
controleer of je dit allemaal gedaan hebt.

Offline MKe

  • Lid
Re: OPenVPN problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/23, 15:35:52 »
Op de openvpn website staat een handleiding, tab ip nummers en routing og bridging, en certificaten etc,
controleer of je dit allemaal gedaan hebt.
Hmm, die kan ik niet vinden. Ik zie geen tab over ip nummers en bridging.