Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet  (gelezen 1573 keer)

piheuvel

  • Gast
e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet
« Gepost op: 2008/10/05, 21:34:06 »
Ik heb Ubuntu 8.04 succesvol geïnstalleerd. Echter geen draadloos netwerk; de e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt blijkbaar niet. Ik heb twee vragen:

- Heeft iemand een oplossing?
- Wat is een adapter die wel out of the box werkt?

Mijn dank is groot.

Pim van den Heuvel

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/05, 21:37:59 »
Geef het nog niet te gauw op met je huidige kaart... Het is vermoedelijk een Broadcom chipset die erin zit. Doe dit eens:
http://computertip.googlepages.com/broadcomdraadlozekaart

piheuvel

  • Gast
e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/07, 14:44:28 »
Beste Pjotr,

Dank voor je supersnelle reply!

Ik ben minder snel; moest eerst een lange ethernetkabel regelen.

Gisteravond bijna alle stappen gevolgd, maar heb het nog niet voor elkaar. Opvallend was dat na het installeren van de eerste updates, er draadloze netwerken zichtbaar kwamen! Na de eerste reboot was ik mijn wireless al weer kwijt.

Ik ploeter voort; ik laat de uitkomst weten!

piheuvel

  • Gast
e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/07, 20:44:16 »
Ik heb alle handelingen uitgevoerd. Bij een volledige reboot (inc. spanning on/off), worden de draadloze netwerken gezien. Lampje 'Line' op de antenne knippert keurig groen. Als ik mijn netwerk selecteer, vraagt hij keurig om mjn WEP key. Ik vul die in, waarna er wordt gerpobeerd een connectie te maken. Dat lukt niet, het systeem blijft zeggen 'waiting for the network key'.

Misschien nog een suggestie?

Offline Petervdw

  • Lid
e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/07, 22:43:10 »
Aan piheuvel
Als je netwerkjes ziet, ben je al een heel eind. Het mankeert dan waarschijnlijk toch aan je WEP key.
Er zijn verschillende soorten WEP encryptie. Het snelst ben je daaruit door even in je modem/router
een nieuwe code te geven en die dan bij Ubuntu te volgen als er om gevraagd wordt. Neem het password niet te lang, Begin niet met een Hex code A t/m F als je geen HEX sleutel gebruikt.
Verander even niets aan je huidige configuratie, en start steeds helemaal opnieuw op.
Misschien helpt het.
Vr.groet, peter

Kan ook nog: MAC list en het macnummer van de computer staat er niet bij.

piheuvel

  • Gast
e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/07, 23:06:57 »
Beste Peter,

Dank voor je suggesties.

Ik ken de WEP key -- we hebben thuis al andere (Windows, WII, PDA) apparaten die draadloos zijn  verbonden. Daar zit dus niet het probleem. Ik heb op de router geen MAC restricties ingesteld, dus daarin zit het ook niet.

Dit probleem kom je veel tegen op Internet, met oplossingen. Ik heb alleen nog geen oplossing gevonden voor mijn (arga"ische) USB adaptor. Wel van Pjotr, maar die werkt helaas nog niet.

Gr. Pim

Offline Petervdw

  • Lid
e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/08, 00:05:21 »
Aan piheuvel
OK. Wat ik bedoelde is dat WEP keys soms met passfrase, soms weer met ascii of 40/128 bits code worden aangegeven. Bij Ubuntu heet het passfrase (wachtwoordszin), bij anderen Ascii. Het loont misschien de moeite om door proberen er precies achter te komen.
Vr.groet, peter

e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/08, 12:04:53 »
Het is nog echt te vroeg om het nu al te adviseren. Maar hoogstwaarschijnlijk werkt je draadloos wel onder Ubuntu 8.10 (Intrepid Ibex). Misschien wil je ongeveer 3 weken geduld oefenen. Garanties zijn er niet, maar de nieuwe Netwerkmanager is er groots op vooruit gegaan. Ubuntu 8.1 zou je intussen al wel kunnen testen als live versie.
Je kunt nu al een (heel) goed werkende alfa versie downloaden.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/08, 12:33:44 »
Is het bij jouw router niet mogelijk om een webkey te genereren en deze vervolgens in te geven in Ubuntu ?
En eventueel het IP adres (MAC adres) van deze computer hard toegang te verlenen ?

Ik doe dit altijd met wireles onder Ubuntu en heb nooit problemen gehad.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

piheuvel

  • Gast
e-tech Wireless 11 Mbps USB adapter Model WLUS03 werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/11, 13:31:12 »
Helaas, ik heb ieders tip opgevolgd, inclusief de upgrade naar 8.10, maar zonder reslutaat. Ik heb nu besloten 15 euro te investeren in een wifi adapter die zeker word onderstuend door Ubuntu.

Dank voor al jullie tips!

Pim van den Heuvel