Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 7.04 installatie op Toshiba Tecra S3: disk wordt niet gevonden?  (gelezen 2335 keer)

neorejdv

  • Gast
Hallo,

Ik wil zeer graag 7.04 op mijn toshiba Tecra S3 installeren, echter lukt dit niet. Tijdens de install wizard wordt er geen harddisk gevonden. Ik heb al met google gezocht, maar kan geen oplossing vinden

Er kunnen in deze laptop twee harddisken vandaar dat deze in raid staan. In Windows XP word deze harddisk netjes herkend als raid device. Echter vind 7.04 deze niet. draai nu even op mandriva 2007, en deze vind het ook in eenkeer.

Iemand hier een idee  hoe dit moet?

neorejdv

  • Gast
7.04 installatie op Toshiba Tecra S3: disk wordt niet gevonden?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/19, 08:46:02 »
Niemand die mij kan helpen?

neorejdv

  • Gast
7.04 installatie op Toshiba Tecra S3: disk wordt niet gevonden?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/20, 08:42:42 »
Ik heb inmiddels 6.10 erop gezet en deze werkt wel prima. Echter wanneer ik hem update naar 7.04 gaat de installatie opzicht goed. Maar wanneer ik de reboot doe, komt ie niet meer verder dan Grub. Ik heb al veel info gevonden over dit probleem. Er is wel een manier om de installatie uit te voeren met de 7.04 cd door zelf een drive toe te voegen. Maar ook dit resulteerd in hetzelfde opstart probleem. Het schijnt dat de gebruikte kerenel de chipset verkeerd detecteerd of iets degelijks.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
7.04 installatie op Toshiba Tecra S3: disk wordt niet gevonden?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/20, 08:55:01 »
Probeer anders eens de nieuwste versie: Gutsy gibbon 7.10
http://cdimage.ubuntu.com/releases/gutsy/tribe-5/
dit is wel nog een alfa versie, de officiele release is voorzien voor 18 oktober.
Ik vind 't in ieder geval vreemd dat feisty 't niet doet en dapper wel. normaal zou iedere nieuwe release een betere hardware herkenning moeten hebben.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

wr19026

  • Gast
7.04 installatie op Toshiba Tecra S3: disk wordt niet gevonden?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/20, 19:56:44 »
Probeer het anders eens met een alternate CD; die kan RAID (softwarematig) wel aan. RAID controllers doen het (nog?) niet zo heel best in Ubuntu.

neorejdv

  • Gast
7.04 installatie op Toshiba Tecra S3: disk wordt niet gevonden?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/21, 13:33:42 »
dank jullie wel. ik ga nu eerst even de alternate proberen.
7.10 wil ik nog toepaasen omdat dit nog een alfa is. dan draai ik wel even door op 6.10, en upgrade dan wel naar 7.10 als ie uitkomt. Deze is toch voor 18 okt geplant?

neorejdv

  • Gast
7.04 installatie op Toshiba Tecra S3: disk wordt niet gevonden?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/24, 11:02:08 »
Ik heb inmiddels de alternate cd geprobeert maar ook deze kan de disk niet vinden.
ook kan ik nergen een goede driver vinden :( het is een ICH6m bridge. Op de intel en toshiba site is geen linux driver te vinden.
Misschien dan toch maar even doorgaan met 6.10 tot dat 7.10 uit is :(