Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar  (gelezen 1922 keer)

Offline yJi

  • Lid
VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Gepost op: 2016/08/09, 17:22:16 »
Ineens kan ik Windows 7 niet meer open en dus zijn de programma's die daar op staan dus ook niet meer te gebruiken.
De enige kreet die ik te zien krijg is dat Windows 7 niet meer benaderbaar is in VirtualBox.
Heb even gezocht op NIET BENADERBAAR, maar zover nog geen reden of oorzaak daarvan.
Alleen heb ik gisteren wel een paar programma's in Windows 7 verwijderd, want ineens kreeg ik de melding in Linux Mint Rafaëla,
dat ik bijna geen ruimte meer overhad.
Dit is toch een virtueel gebeuren, maar na het beëindigen van VirtualBox programma's, blijkt toch dat Linux zich daar dan wel aan schijnt te storen.

Wie kan me dat uitleggen hoe dat zit, Pjotr stelt immers dat wanneer je bijvoorbeeld een virus krijgt in je VirtueleSchijf, dat Linux daar nooit last van zou hebben, maar blijkbaar wel qua ruimte op de schijf?  Gelet op de melding in LM ???
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2016/08/09, 17:36:53 »
@ yJi,

Dat kan, eventueel liggen aan de toegekende grootte van de gastschijf --is die ingesteld op dynamisch(1) én heb je voldoende GB's(2) toegekend ?

zie plaatjes.

Om te helpen,
groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/09, 17:43:54 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2016/08/09, 17:40:09 »
@ yJi,

Nog een overzichtsafbeelding van de ingestelde W7E in VirtualBox.

Hetgeen te zien is op de plaatjes 1, 2, zijn voorbeelden. Ik denk dat W7E niet genoeg heeft met die aangeboden hoeveelheid GB's zoals te zien in plaatje 2. Je moet het dubbele toekennen ( zo tussen de 30 tot 40 GB).

Waarom LinuxMint daarover moeilijk doet, is mij wel een raadsel, tenzij...je, .... een kleine ( weinig GB) Hdd of Ssd hebt steken in jou computer.
Ik zie in jou onderschrift staan voor de Hdd =160GB.
Dit zou de 'bottleneck' kunnen zijn en waarop LinuxMint 'moeilijk' doet.

Ter informatie.

groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/09, 17:54:47 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2016/08/09, 21:33:23 »
Ook wat jij hierboven toont kan ik dus ook niet eens meer inzien.
Wel heb ik deze boodschap even gekopieerd.

Document is empty.
Location: '/home/anajnovy/VirtualBox VMs/IE11 - Win7/IE11 - Win7.vbox', line 1 (0), column 1.
/home/vbox/vbox-5.0.20/src/VBox/Main/src-server/MachineImpl.cpp[740] (nsresult Machine::i_registeredInit()).
Resultaatcode:
NS_ERROR_FAILURE (0x80004005)
Component:
MachineWrap
Interface:
IMachine {f30138d4-e5ea-4b3a-8858-a059de4c93fd}

Er zit maar een schijf van maar 125GB, ook een SSD schijf dus.
Het lijkt erop dat ik Windows opnieuw installeren moet
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #4 Gepost op: 2016/08/10, 00:15:53 »
Kan je VirtualBox nog openen en er een distro in installeren?

Indien nee, dan zal je VirtualBox moeten opnieuw installeren. Stel vooraf eerst de belangrijke documenten veilig.

Als je een snapshot hebt van de twee Windows-installaties dan kan je die terug zetten/gebruiken. Indien het tegendeel, dan zit er niks anders op dan een herinstallatie te doen van VirtualBox.  (Aangezien ik ook geen instellingen zie --die je kan benaderen/uitvoeren --, in jou schermafbeelding, dan vrees ik dat het een herinstallatie wordt van VB.)
Hoe je een snapshot moet terug gebruiken heb ik nog niet geprobeerd, misschien iemand van de andere forumleden?

groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/10, 00:20:59 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #5 Gepost op: 2016/08/10, 10:29:47 »
Kan je VirtualBox nog openen en er een distro in installeren?

Ja, ik kan Virtualbox nog wel openen, maar alleen in XP. XP staat er nog op omdat ik iemand met een mp3 speler dien te helpen.
De snapshot van Windows 7... weet niet of ik die wel terugzetten kan, denk het niet.
En ook de files in Digitizer zijn dus ook nu niet meer bereikbaar, gelukkig staan de de belangrijkste  ook op de borduurstick.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #6 Gepost op: 2016/08/10, 11:03:36 »
Wat mij ooit gelukt is:
Rename de Win-7 disk, start daarna virtualbox en verwijder alle files van Win-7.
Hierna de Win-7 disk hernoemen naar de oorspronkelijke naam.
Dan Win-7 opnieuw aanmaken, maar kiezen voor een bestaande harde schijf, de Win-7 file.

Dit was bij mij de redding, als je het weet 90 seconden werk, maar voordat je het weet ben je soms uren bezig.

Succes !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #7 Gepost op: 2016/08/10, 11:07:52 »
In die zin is het opgelost, installeer het opnieuw, want ook XP kan niet meer opstarten, het bootgedeelte zat in Windows 7 immers.
Het is zoals het is.

Jammer Ron, dit had misschien nog gewerkt, maar ik had Win7 al (te snel) verwijderd.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #8 Gepost op: 2016/08/10, 12:26:37 »
Je had beter een aparte virtuele schijf kunnen maken voor XP.
Op mijn laptop staan 30 verschillende systemen/configuraties, maar dan ook in 30 virtuele HD's.
Zelfs een Win-98se staat er op :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #9 Gepost op: 2016/08/10, 12:32:04 »
In die zin is het opgelost, installeer het opnieuw, want ook XP kan niet meer opstarten, het bootgedeelte zat in Windows 7 immers.
  ----> dit vind ik vreemd....dat je bovenstaande schrijft...  ???

"het bootgedeelte zat in Windows 7" --> dit kan toch niet in de weg zitten van een andere 'Linux-distro' of van een Windows? Ze hebben beiden géén opstartboot (grub) nodig in VirtualBox.

Alle distro's die je ook installeert IN VirtualBox zijn afzonderlijk op te starten en hebben géén bootloader die een andere, geïnstalleerde' distro, zal hinderen/verprutsen. Je mag er zoveel installeren in VirtualBox, er is geen enkele sprake van een 'grub' of 'bootloader'.

Een distro, of meerdere distro's, installeren IN een Virtualbox is niet hetzelfde als twee distro's naast elkaar (reguliere dualboot) op de Hdd van de computer.

groet,
spievensterke.

P.s.: is de herinstallatie van VirtualBox voorspoedig verlopen ?  En de te installeren Windows-versie(s) IN VirtualBox ook ?   ???
Het stappenplan van Pjotr gebruikt?  Als je dit strikt volgt en uitvoert dan is het een "fluitje van een cent".
Succes.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/10, 12:37:15 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #10 Gepost op: 2016/08/10, 12:36:00 »
@ Ron,

kan je dat even beschrijven, hoe je deze virtuele schijven (in Linux), hebt gemaakt? Stappenplan?

Met dank.

groet,
spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #11 Gepost op: 2016/08/10, 12:47:36 »
kan je dat even beschrijven, hoe je deze virtuele schijven (in Linux), hebt gemaakt? Stappenplan?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/VirtualBoxGast
Zelfs een Win-98se staat er op :lol:
Haha, zelfs MSDOS 6.22 heb ik er op :lol:
« Laatst bewerkt op: 2016/08/10, 12:59:57 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #12 Gepost op: 2016/08/10, 22:33:43 »
Ik heb VirtualBox als eerste helemaal verwijderd via Synaptic. Vervolgens helemaal op nieuw geïnstalleerd.
Hele nieuwe Windows 7 professional aangeschaft. maar de installatie strand steeds hierop (zie de afbeelding onderaan)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #13 Gepost op: 2016/08/10, 22:59:46 »
@ yJi,

jammer dat je een geheel nieuwe Windows 7 Pro aangeschaft hebt. Die kosten waren onnodig, niet zinvol.
Je kan Windows 7 Enterprise GRATIS installeren BINNENIN VirtualBox.

>>De bijgevoegde schermafdruk is niet scherp genoeg, ik kan er niks van maken/lezen.

Verwijder deze installatie : rechtsklik erop > verwijderen > alles verwijderen.
Herinstalleer, maar zorg ervoor dat de DVD aangegeven wordt om van daaruit te installeren (--> opslag)
Of, .... gebruik het stappenplan dat Pjotr op zijn website beschrijft. Zie link hieronder.

Zie: https://sites.google.com/site/computertip/samsung       --> volg en voer deze stappen heel strikt uit, het is een fluitje van een cent.

spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/10, 23:49:47 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline Nero

  • Lid
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #14 Gepost op: 2016/08/11, 09:00:11 »
Heb je het Extension Pack geïnstalleerd?

https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

2e paragraaf bij VirtualBox binaries

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #15 Gepost op: 2016/08/12, 09:58:27 »
Heb je het Extension Pack geïnstalleerd?

https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

2e paragraaf bij VirtualBox binaries

Nee, dat wil maar niet lukken met dit commando:

sudo apt-get install virtualbox virtualbox-qt virtualbox-ext-pack

Dus ik snap het nu ook even niet meer in Linux Mint Rosa 17.3.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Nero

  • Lid
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #16 Gepost op: 2016/08/12, 10:38:41 »
Welke fout krijg je op dat commando?

Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #17 Gepost op: 2016/08/12, 11:12:53 »
even informatie mee geven i.v.m. installeren  Extension Pack:   http://www.htpcbeginner.com/install-virtualbox-extension-pack-on-linux-windows/

succes.

spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #18 Gepost op: 2016/08/12, 11:20:37 »
Welke fout krijg je op dat commando?

Bij die waar ik een licentie voor gekocht had, vraagt die nu steeds om eerdere computergegevens, een soort van sleutel dus.
Dus de installatie wacht dus dan daarop, anders kan het niet verder! Heb er wel over gemaild naar hen in Almere.

Dus heb ik nu maar weer IE11 geïnstalleerd zonder problemen.
Digitizer draait nu ook weer, hopelijk krijg ik niet soortgelijk gedoe als de 90 dagen weer bijna over is. Ondanks mijn snapshot want ook die was ook niet meer te gebruiken.
Denk dat het probleem bij mijn harde schijf ligt. Heb nu extra ruimte vrijgemaakt op de schijf.
Digitizer bestanden worden vaak wel heel groot.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Nero

  • Lid
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #19 Gepost op: 2016/08/12, 12:22:13 »
Bij die waar ik een licentie voor gekocht had, vraagt die nu steeds om eerdere computergegevens, een soort van sleutel dus.
Voor de installatie van VirtualBox en bijhorende bestanden heb je helemaal geen licentiesleutel nodig. Daarom herhaal ik mijn vraag: welke fout krijg je bij volgende opdracht?sudo apt-get install virtualbox virtualbox-qt virtualbox-ext-pack

JohPoe

  • Gast
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #20 Gepost op: 2016/08/12, 15:42:38 »
mijn vraag: welke fout krijg je bij volgende opdracht?sudo apt-get install virtualbox virtualbox-qt virtualbox-ext-pack
Ter info: bij LM7.3 komt de fout
E: Kan pakket virtualbox-ext-pack niet vindenOpdracht moet dan zijn:
sudo apt-get install virtualbox virtualbox-qt en Extension pack mag je dan handmatig downloaden, maar let op wel de juiste versie kiezen (5.0.4 op dit moment).


Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox & Windows 7 Niet Benaderbaar
« Reactie #21 Gepost op: 2016/08/13, 11:07:13 »
Bij die waar ik een licentie voor gekocht had, vraagt die nu steeds om eerdere computergegevens, een soort van sleutel dus.
Voor de installatie van VirtualBox en bijhorende bestanden heb je helemaal geen licentiesleutel nodig. Daarom herhaal ik mijn vraag: welke fout krijg je bij volgende opdracht?sudo apt-get install virtualbox virtualbox-qt virtualbox-ext-pack

Even lijkt het erop dat we even langs elkaar heen praten.

Wel voor de gekochte licentie van Windows 7 SP1 Professional, NIET voor VirtualBox!

Maar wat @JohnPoe zegt klopt ook, de helpfile van werkt ook niet helemaal, de Extensionpack wordt niet geÏnstalleerd in Linux Mint 17.2 Rafaëla en ook niet in LM 17.3 Rosa in terminal.
En ook is het geen VB 5.1 maar een 5.04 versie en dat staat ook niet in de helpfile.
Dus daar dien je dan wel op te letten dus, even maar in de helpfile van VirtualBox kijken, welke versie je hebt geïnstalleerd.
Anders zie je wanneer je de niet juiste Ext.Pack van VB hebt geïnstalleerd.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro