Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan  (gelezen 2783 keer)

Hoi

Spotlite (2.0)  haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan en zijn niet te zien

Mint 17.1 Rebecca, ik had voorheen 14.04 en daar ging hij prima

Bedankt alvast

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/12, 17:08:42 »
Ligt denk ik niet aan Mint, maar aan Spotlite. Had het hier gisteren ook, urenlang geen nieuwe headers, meldingen over dat 'de spam-berichten afgehandeld' waren ???  en dat ie 'nu' nieuwe headers ging ophalen (wat ie niet deed), meldingen over dat de server van m'n provider het ophalen van headers niet ondersteunde  :o, enz.
Tegen het eind van de middag deed ie het opeens weer als vanouds en vandaag ook, dus ik neem aan dat er iets niet helemaal jofel zat/zit bij Spotlite zelf.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/13, 05:25:08 »
Is dat een spotlite probleem of de achterliggende nieuwsgroep server?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/13, 17:20:00 »
Ja, kan natuurlijk ook heel goed een probleem met de nieuwsserver geweest zijn. Spotlite doet het hier al jaren probleemloos, net zoals de gratis nieuwsserver van KPN, die ik gebruik. Vandaag doet alles het weer als vanouds.
Als albertappie toevallig dezelfde nieuwsserver gebruikt, zal dat de boosdoener wel geweest zijn. En anders geven we Spotlite gewoon de schuld. ;)

Was het in m'n vorige bericht vergeten te zeggen, maar ik gebruik Ubuntu (12.04), vandaar dat ik denk dat het probleem niet bij Mint lag. ;)

Re: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan
« Reactie #4 Gepost op: 2015/08/13, 21:16:53 »
sorry
« Laatst bewerkt op: 2015/08/13, 21:19:26 door albertappie »

Re: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan
« Reactie #5 Gepost op: 2015/08/13, 21:17:41 »
zojuist Spotlite 2.0 op een Windows 7 pc met dezelfde inloggegevens gedaan, alles binnen en te zien
Op de pc met Rebecca 17.1 zegt wel binnen maar staan er 0 als je ze aanklikt

Re: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan
« Reactie #6 Gepost op: 2015/08/15, 07:09:53 »
Ik zal de poll maar sluiten, mocht iemand een idee hebben dan opent hij/zij vast wel een nieuwe

Het werkt bij mij nog steeds niet

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan
« Reactie #7 Gepost op: 2015/08/15, 13:11:59 »
Topic (een poll is iets anders ;) ) niet sluiten, want er zijn leden die dan de moeite niet meer nemen om het topic te lezen omdat de oplossing al gegeven lijkt. Mocht er niemand reageren, dan kun je het beste zo om de dag even een berichtje plaatsen of iemand misschien een oplossing weet. Op die manier blijft je topic staan in de lijst met 'actieve' topics i.p.v. dat ie afzakt naar de vergetelheid. ;)

Als Spotlite het in W7 gewoon doet, heb je dan de opties in W7 en in Mint al eens vergeleken? Database geoptimaliseerd, headers verwijderd en opnieuw gedownload, of bij Configuratie gecontroleerd of daar alles goed staat?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan
« Reactie #8 Gepost op: 2015/08/15, 19:38:52 »
Je kunt altijd nog proberen of het op te lossen is door Spotlite compleet te verwijderen en opnieuw te installeren. :)

Re: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan
« Reactie #9 Gepost op: 2015/08/16, 11:41:21 »
DE oplossing:

Windows exe versie binnengehaald en geopend met WINE

WERKT weer.....................

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Spotlite (2.0) haalt headers binnen maar posten blijven op 0 staan
« Reactie #10 Gepost op: 2015/08/18, 09:16:27 »
Ik heb nog eens gekeken, hoe spotlite geïnstalleerd wordt. Wat je eventueel nog kan proberen is spotlite volledig verwijderen. Dan kijken of de map /home/gebruikersnaam/.local/share/data/Spotlite ook weg is en eventueel handmatig verwijderen.

Vervolgens opnieuw installeren en je nieuwsgroep gegevens invullen. Dan zou het weer moeten werken onder Ubuntu.