Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Micro SD cards  (gelezen 838 keer)

Micro SD cards
« Gepost op: 2012/03/21, 12:25:13 »
Het is me opgevallen dat ik veel problemen heb met de data-overdracht van (K)ubuntu 11.10 en micro sd cards.

Eigenaardig genoeg zet ubuntu de bestanden niet correct of zelfs maar gedeeltelijk over naar die SD cards (ik heb er zo'n 4 getest).
Uit pure miserie en onnodige aankopen, heb ik mijn Windowslaptopje genomen, en daar zijn de transferts perfect te noemen.
De dataoverdracht is zelfs sneller, en ik heb geen een corrupt of half weggeschreven bestanden meer.

Ik vind dat eigenaardig, en mijn vraag is nu of meerdere mensen hier last van hebben ((K) ubuntu 11.10 en µSD kaartjes) ?

Gebruikt: 4Gb Class 4 San Disk / 32Gb Class 10 merk onbekend (maar werkt perfect onder windows ) / 8 Gb San Disk gloednieuw Class 4 extreme

Het valt vooral op wanneer je bestanden van 2gb en hoger wenst over te zetten dat deze fout (?) optreedt.

Waar Windows dan toch goed voor is .......................  :(
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline rja

  • Lid
Re: Micro SD cards
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/21, 14:10:51 »
Wat voor type partitie zit er op die microsd kaart, fat32 ?

Fat32 kan geen bestanden aan van 2 gigabyte en groter.

Maar eigenaardig, dat het wel onder Windows werkt, die zou het zelfde limiet moeten hebben.


Re: Micro SD cards
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/21, 15:27:26 »
AL die kaartjes zijn bergepen onder FAT 32 dat is het hem nu juist.

Overhevelen naar NTFS lost niets op.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Micro SD cards
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/21, 15:36:48 »
Ik heb dit ook wel eens gehad. Ik raad aan om als het echt niet wil het 'cp' commando te gebruiken, of een andere bestandsbeheerder.

Offline atomos

  • Lid
Re: Micro SD cards
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/21, 16:20:26 »
ik gebruik hier geregeld µSD kaartjes en wel van 1 GB tot 8 GB en nog heel zelden problemen gehad ( de keer dat ik het wel had was het een probleem van de µSD kaart )
Ik gebruik Krusader voor het over pompen naar FAT32 µSD, wat je "nooit" moet vergeten is µSD kaart veilig af te sluiten.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: Micro SD cards
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/21, 21:06:42 »
Het gekke is dat met Windows en dezelfde USB cardreader er geen enkel probleem bestaat met overdracht van data.

Ik heb opgemerkt dat de transfertsnelheid (Kubuntu geeft dat netjes weer) schommelt als een tierelier; van 1.1 Mb/s naar 689 kb/s ???
Doe ik een volledige reboot van Kubuntu dan gaat dat weer een stukje sneller.

Ubuntu en Banshee syncen wel ogenschijnlijk mooi, maar het eindresultaat is ongeveer hetzelfde; slecht of half weggeschreven data.

Het valt wel op dat Windows 7 een stuk sneller en constanter wegschrijft naar de micro SD cards, waarom weet ik totaal niet.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Micro SD cards
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/21, 23:27:24 »
Net als atomos en Buzzin geen problemen met de µSD kaartjes. Wel eens een falende adapter gehad en een card reader waar ik de adapter anders om er in moest steken, koperen stripjes naar boven i.p.v. naar beneden.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.