Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scherm blijft zwart sinds recente patch op 10.4  (gelezen 1090 keer)

Offline renewest

  • Lid
Scherm blijft zwart sinds recente patch op 10.4
« Gepost op: 2011/01/28, 14:25:21 »
Recentelijk mijn oude servertje geupgrade naar 10.4. Vervolgens een paar patches gedraaid mbv de update manager. Tijdens deze installatie werd het scherm zwart. Na reboot wordt van alles gestart. Alle services werken zoals Apache, Samba en Oracle XE. Wellicht een probleem met grafische driver?

- Hoe krijg ik een command prompt te zien? Het scherm is zwart en lijkt nergens op te reageren.
- Welke logs zou ik kunnen raadplegen om het probleem te kunnen opsporen?

Re: Scherm blijft zwart sinds recente patch op 10.4
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/28, 19:02:35 »
Staat in het grubmenu een oudere kernel regel? Start dan eens hiervan op, heb je nu wel beeld?
Anders start op in de recoverymode, tweede regel onder de opstart kernelregel, na een hoop regels die voorbij komen krijg je een menu, selecteer in het menu de regel fix xserver o.i.d. Deze probeert de juiste driver voor de grafische kaart te laden. Hierna de computer opnieuw opstarten met bijv. sudo reboot now
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Scherm blijft zwart sinds recente patch op 10.4
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/29, 05:53:38 »
Als een tikje "wise ass remark". Ben er zelf namelijk even naar opzoek geweest. Bij het booten "shift" ingedrukt houden anders komt het gehele grub boot menu niet voorbij op de ubuntu 10.04 serie.