Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met alle opties op de LIVE-CD  (gelezen 1032 keer)

sothas

  • Gast
Probleem met alle opties op de LIVE-CD
« Gepost op: 2009/01/15, 14:56:00 »
Hoi,

Ik probeer Ubuntu te installeren. Heb de iso van 8.10 gedownload en gebrand maar besloot alsnog voor 8.04 te gaan zelfde verhaal gedownload en gebrand.

Geboot first device: CD-Rom

So far so good.

Toen heb ik ondertussen drie verschillende dingen geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Ik begon met check CD voor fouten.

Hij start goed maar gaat dan naar een zwart scherm (nog normaal neem ik aan) hij gaat door met checken of loaden toto nr (geen precies nummer) 500.000 nog wat. Dan springt hij op zwart en niks voor meer dan een half uur.

Ditzelfde gebeurt met de optie Ubuntu uitproberen en installeren.

CD opnieuw gebrand voor de zekerheid zelfde verhaal.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Wat info:

Windows XP staat er nog op gaat er uiteindelijk helemaal vanaf
Specs:

1.91 Ghz 512mb RAM

Re: Probleem met alle opties op de LIVE-CD
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/15, 14:56:45 »
Kun je de uitgebreide specs van je PC posten (moederbord, videokaart enz)?

sothas

  • Gast
Re: Probleem met alle opties op de LIVE-CD
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/15, 15:03:29 »
Als jullie nog meer nodig hebben roep maar:

NVIDIA GeForce FX 5600 XT
MSI nforce2

Als je even kunt laten weten waar ik in xp de rest van de specs kan vinden kan ik meer laten weten misschien

sothas

  • Gast
Re: Probleem met alle opties op de LIVE-CD
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/15, 15:08:24 »
oh heb het moederbord gevonden denk ik

k7n2 delta series atx mainboard

Re: Probleem met alle opties op de LIVE-CD
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/15, 20:42:55 »
Vrees toch dat je de schijfjes niet goed gebrand hebt.

Die schijfjes worden bomvol met data gezet en er is weinig tot geen ruimte voor foutbitjes.

Je moet de schijf zo langzaam mogelijk branden en tijdens het branden ff niets doen met de pc.

Wat ook belangrijk is de iso die je gedownload hebt ff controleren op fouten.
Dit doe je met de MD5 checksum.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline heir4c

  • Lid
Re: Probleem met alle opties op de LIVE-CD
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/15, 21:05:07 »
Hardware in windows: Rechtsklikken op 'Computer' icoon en kiezen voor Eigenschappen. Dan tabblad 'hardware'.
Voor het starten van Ubuntu: Als je in het Menu zit, druk F4 en kies hier voor 'Veilige Grafische Mode' (even uit het hoofd) en druk enter en start nu verder op. Normaal moet hij nu wel opstarten. Andere mogelijkheid: Download de alternate-cd: http://ftp.snt.utwente.nl/pub/linux/ubuntu-releases/8.04/
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

sothas

  • Gast
Re: Probleem met alle opties op de LIVE-CD
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/16, 01:03:30 »
okay dank jullie wel voor de reacties tot nu toe!

Ik ben er al de hele dag mee bezig (verschillende dingen meerdere malen geprobeerd met gewoon opnieuw opstarten enzo)en heb het volgende (waaronder al jullie antwoorden) geprobeerd:

De LIVE CD draaien met F4 optie veilige graphische mode (werkt niet zelfde probleem)
C: Formateren (zelf bedacht) (werkt niet want op de achtergrond draait er altijd een programma)
Sumset gechecked (sum voor de iso en origineel gelijk dus goede download)
Live CD opnieuw gebrand nu op 4x snelheid ipv 8x snelheid (ik brand overigens met nero (weet zeker dat ik iso brand))

De alternate gedownload en gebrand
Instaleer ubuntu
Kwam tot scherm hardwarerekening Cd speler (of rom)

Kreeg message Cd speler niet herkend

Topen kon ik zelf proberen om de cd rom te laten herkennen via een menu

Geloof dat ik /div moest intypen Iets in die richting was vrij duidelijk maar je moest wel commando's invoerten

Heb dit scherm niet afgemaakt omdat ik voor mijzelf niet genoeg linux kennis heb en liever een slechte xp heb dan niks (misschien maak ik iets kapot bedoel ik)

Nu mijn specs (alles hiervoor is trouwens met alleen toetsenbord via paars en muis via usb en beeldscherm en internet gedaan verder helemaal niks aangesloten) die ik verder heb gevonden (ik heb trouwens niet veel hoor gewoon moederbord grafische kaart een cd writer en dvd/cd speler dat is het wel).

AMD ATHLON XP 2600+
kloksnelheid: 1.91 Ghz 512mb
NVIDIA GeForce FX5600XT
NEC DVD RW ND-3550A (DVD speler)
Lite-on LTR-52327S (CD brander)
NVIDIA Nforce2 moederbord

Als jullie mij kunnen helpen ztel ik dit heel erg op prijs.
Vragen als je denkt te weten wat het is maar meer specs nodig hebt beantwoord ik graag.

Ik denk zelf dat het dus ergens ligt bij het feit dat hij mijn Cd en /DVD station niet kan vinden maar hoe los ik dit op???? als dit het is tenminste?

Alle hulp is welkom.




Re: Probleem met alle opties op de LIVE-CD
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/16, 08:23:07 »
Vreemd, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Heb je een andere CD-drive die je in je PC kunt hangen?

Offline joop13

  • Lid
Re: Probleem met alle opties op de LIVE-CD
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/16, 15:35:17 »
Vreemd, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Heb je een andere CD-drive die je in je PC kunt hangen?
Of probeer eens via de DVD-drive de Live-CD op te starten.... Want gezien de opmerking over de CD die niet herkend wordt... Probleem met CD-speler?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Probleem met alle opties op de LIVE-CD
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/16, 15:40:45 »
staat in je bios cd rom bij boot op 1? , oepsss niet goed gelezen..

Gr Hans,