Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gpu aan de kook?!  (gelezen 2632 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Gpu aan de kook?!
« Gepost op: 2011/04/28, 13:37:19 »
Ik zit nu in Windows op mijn laptop, en zit naar mijn sensors te kijken, gewoon voor de lol. Mijn laptop wordt altijd behoorlijk warm, en je brandt je fikken als ie zware taken doet, maar het beestje doet het altijd goed. Maar nu :o! Mijn GPU is 101 graden?! Is dat niet super gevaarlijk ??? En de cpu is 89 graden?! Ik werk op een asus a8m, draai op w7, en er zit een AMD Mobile Sempron in van 1600mhz. Er zit als GPU de Nvidia GeForce Go6100 in. Is dit normaal deze temp. Of doet mijn laptop nu aan zelfvernietiging ???

Re: Gpu aan de kook?!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/28, 13:43:10 »
Dat is heel erg warm, een nvidia GPU heeft meestal (is specifiek voor alle kaarten!) een max rond de 105 graden... 89 graden voor een amd is ook best hoog, al worden ze warmer dan intel. Wellicht goed om te kijken naar de ondergrond van de laptop? De doorstroming van lucht moet niet geblokkeerd worden door een broek oid. En misschien is het een idee eens de fan(s) van de laptop na te kijken/schoon te maken?
Voor mijn eigen laptop heb ik een tijdlang een extra koeler gebruikt, maar deze laptop had ook een overgeklokte GPU. Deze kwam eigenlijk zelden boven de 70 graden.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/28, 13:44:43 door kebabfish »
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Gpu aan de kook?!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/28, 13:48:12 »
De laptop staat op een stabiele, vaste ondergrond (tafel) zonder blokkeringen van de luchtstroom. Fans zijn al een keer nagekeken, geen stof oid ertussen. Zou ik dan toch een extra koeler moeten kopen ???

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Gpu aan de kook?!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/28, 13:48:41 »
Dit is idd te hoog. Zie je kans je klaptop open te schroeven en te ontstoffen?

EDIT:
Je was me net te vroeg... Laat maar...

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Gpu aan de kook?!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/28, 13:54:55 »
niet toevallig een powerfan optie in je bios die je aan kunt zetten?  die heb ik hier en ook bij andere merken gezien

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Gpu aan de kook?!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/28, 16:45:10 »
Asus heeft iets speciaals dat de fan speeds regelt: power4gear. Bij bep. temp. grenzen wordt de speed een tikje opgeschroefd, er is helaas geen mogelijkheid dat programmaatje in te stellen :(

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Gpu aan de kook?!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/28, 18:43:01 »
mijn Nvidia 9600GT is nu zo'n 44 graden, terwijl ik compiz op hoog heb staan en net een zwaar spel heb gedraaid. 109 is dus wel erg heet...

Re: Gpu aan de kook?!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/28, 19:51:17 »
mijn Nvidia 9600GT is nu zo'n 44 graden, terwijl ik compiz op hoog heb staan en net een zwaar spel heb gedraaid. 109 is dus wel erg heet...

Welke driver heb jij voor die kaart als ik vragen mag? Heb dezelfde kaart maar die van mij is 65 graden :(

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Gpu aan de kook?!
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/29, 08:31:42 »
ik heb de officiele driver van NVIDIA.
maar dan nog, 65 graden is heel wat anders dan 109!