Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wanhopig.....  (gelezen 1801 keer)

2fast4u

  • Gast
Wanhopig.....
« Gepost op: 2008/02/27, 18:16:48 »
Het lukt me niet eens om Ubuntu te installeren. Ik heb diverse veries geprobeerd, desktop, server. Versie Gutsy Gibbon, Hardy Heron. Of de cd heeft fouten (file currupt) of installatie lukt gedeeltelijk maar wordt er om een user name en password gevraagd (wat ik ook invul, of niets) ik kom niet verder.
De software om de cd's te branden haal ik van deze site, ook gebruik ik de laagste snelheid.

Op deze manier wordt ik nog niet enthousiast van Linux............

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

ALvast bedankt voor de moeite.

Groeten Mike

Sancho

  • Gast
Wanhopig.....
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/27, 18:32:26 »
Op welk moment worden die username en paswoord gevraagd? Het enigste moment dat ik dat heb is al alles voorbij is en ik moet inloggen. Met de gegevens die ik zelf opgegeven heb.

Zit er ook geen kans in dat het toetsenbord niet verkeerd staat? Vb AZERTY ipv QWERTY ??

Wil je het naast XP installeren? http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/dualboot_gutsy/
Wil je het alleen installeren? http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/installatie_gutsy/

Hopelijk ben je hier iets mee?

Tsiburaska

  • Gast
Wanhopig.....
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/27, 19:00:54 »
Gebruik je de Live dan is het normaal dat het fout gaat tenzij je veel ervaring zou hebben, dus Alternate, en geen 64 bits Amd versie op dit museum proberen...
Ik maakte ook deze fouten.. en soms is de CD gewoon slecht gebrand en op lage snelheid en alle andere dingen uitgeschakeld zoals screensaver en zo.... want die kunnen storen.

Ook vooraf testen voor je installeer helpt, pas na de alles goed melding gaat het wel, en ik dacht dat ik deze goede CD dus direct op 2e pc kon zetten, maar moest dus deze opnieuw laten controleren...
Dus voor 2e installatie opnieuw controle, waarom weet ik niet maar het hielp!
Een RW geeft eerder problemen dan CD R dus....

Wanhopig.....
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/27, 19:06:26 »
Citaat van: Tsiburaska
Een RW geeft eerder problemen dan CD R dus....
Ja, dat heb ik nu met Hardy Heron Alpha5 ook ondervonden.
Ik meende voortaan alle Ubuntus die ik download via een RW te installeren maar het liep bij de 1ste poging al mis, enkel het menu verscheen en als ik dan verder wilde gaan kwam er een disc error. Waarom weet ik ook niet.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

2fast4u

  • Gast
Wanhopig.....
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/27, 20:35:32 »
Bedankt voor je reactie,

Ik krijg tijdens de installatie het explorer scherm niet eens te zien. Voor deze tijd heb ik een user name en password in moeten vullen. Ik heb overigens de file van de ftp server van TU delft gehaald, maakt dit iets uit?



Citaat van: Sancho
Op welk moment worden die username en paswoord gevraagd? Het enigste moment dat ik dat heb is al alles voorbij is en ik moet inloggen. Met de gegevens die ik zelf opgegeven heb.

Zit er ook geen kans in dat het toetsenbord niet verkeerd staat? Vb AZERTY ipv QWERTY ??

Wil je het naast XP installeren? http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/dualboot_gutsy/
Wil je het alleen installeren? http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/installatie_gutsy/

Hopelijk ben je hier iets mee?

Wanhopig.....
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/27, 21:46:39 »
Citaat van: Tsiburaska
Gebruik je de Live dan is het normaal dat het fout gaat tenzij je veel ervaring zou hebben
Hallo, niet mee eens, live-cd's werken doorgaans prima en zijn niet voorbehouden aan experts...

Wanhopig.....
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/27, 21:51:56 »
Citaat van: 2fast4u
Ik krijg tijdens de installatie het explorer scherm niet eens te zien. Voor deze tijd heb ik een user name en password in moeten vullen. Ik heb overigens de file van de ftp server van TU delft gehaald, maakt dit iets uit?
Nee, de server waar je een iso-bestand vandaan haalt, maakt niets uit, ze zijn allemaal hetzelfde. En wat is een explorer-scherm? Naam en wachtwoord vul je aan het begin van de installatie in, tegelijk met de opgave van land en tijdzone en dergelijke.

Offline woteb

  • Lid
Wanhopig.....
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/27, 21:58:05 »
Citaat van: paul_matthijsse
Citaat van: Tsiburaska
Gebruik je de Live dan is het normaal dat het fout gaat tenzij je veel ervaring zou hebben
Hallo, niet mee eens, live-cd's werken doorgaans prima en zijn niet voorbehouden aan experts...
Ergo... de Live CD's zijn juist bedoelt voor niet-experts. Het zijn vaak de experts die vaak de alternate CD gebruiken omdat die meer mogelijkheden heeft voor het installeren, en de Live CD daarom niet gebruiken.

Alleen wel goed lezen wat Tsiburkasa bedoelt te zeggen.... Met een Live CD op een oude computer werken levert de moeilijkheden op. En dan kun je (zoals Tsuburkasa zegt) beter de alternate CD gebruiken. Met een Live CD op een oud systeem werken kan wel, maar dan met kennis van zaken. En dat is wat Tsiburkasa bedoelt.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Wanhopig.....
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/27, 22:10:06 »
Hallo, de OP zegt volgens mij niet dat hij of zij met een oude computer werkt. Voor het overige ben ik het met je eens dat op wat oudere, of exotische, systemen de alternate-cd een goed, ehhh... alternatief is.

Groet, Paul.

Offline Ampul

  • Lid
Wanhopig.....
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/27, 22:16:43 »
Zelf heb ik ook eens problemen gehad met een install.
Gloednieuwe pc. Op willekeurige momenten liep de boel vast.
Oorzaak? De latten geheugen werkten elkaar tegen. Dan maar van 4 GB naar 2 GB RAM.
Kreeg ubuntu daarna zonder problemen op.

Wanhopig.....
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/28, 16:10:28 »
Citaat van: 2fast4u
Het lukt me niet eens om Ubuntu te installeren. Ik heb diverse veries geprobeerd, desktop, server. Versie Gutsy Gibbon, Hardy Heron. Of de cd heeft fouten (file currupt) of installatie lukt gedeeltelijk maar wordt er om een user name en password gevraagd (wat ik ook invul, of niets) ik kom niet verder.
De software om de cd's te branden haal ik van deze site, ook gebruik ik de laagste snelheid.

Op deze manier wordt ik nog niet enthousiast van Linux............

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

ALvast bedankt voor de moeite.

Groeten Mike
Beste 2fast4u,

Het spijt me zeer, maar je geeft wel bijzonder weinig info over je probleem. Misschien kun je eens precies vertellen wat je doet.
Je krijgt beeld met de live-cd, dus in principe doet die cd het. Ik vraag me af of je weet waar je aan begint - lees: of je wat documentatie hebt gelezen?

Als we niet weten wat er precies mis gaat, kunnen we weinig doen, vrees ik.....