Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tapestreamer onder Ubuntu?  (gelezen 827 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
Tapestreamer onder Ubuntu?
« Gepost op: 2008/10/24, 08:31:30 »
Ik heb nog een (oude) tapstreamer hier liggen met nog redelijk veel foto's op. Nu heb ik gezien dat er een programma is dat KDat heeft, om met tapestreamer te kunnen werken.
Maar ik krijg mijn streamer helaas niet te zien.

Het is een QIC-80 van Conner (Seagate had dezelfde) met tapes van 250mB. Die aangesloten is op de FDD poort.
Als ik in de eigenschappen kijk kan ik niet kiezen voor een tape van 250mB. enkel tot 99mB en dan ga ja al naar 1GB

Zou het kunnen dat mijn streamer hier niet mee werkt?
Of is er een ander alternatief om mijn stramer onder ububtu aan de praat te krijgen.
Onder Wine heb ik niet kunnen proberen omdat mijn origingele WIN software diskettes niet meer werken.

GRZ Jan

Tapestreamer onder Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/24, 10:46:17 »
Tapestreamers zijn echt oud. Ik vraag me af of dat wel allemaal goed werkt. Kan zo'n tapestreamer gemount worden?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Tapestreamer onder Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/24, 10:57:01 »
Kijk eens in dit boek, via google: http://books.google.nl/books?id=cAXoul9sIaQC&pg=PA225&lpg=PA225&dq=linux+tape+streamer+QIC-80&source=bl&ots=xrwil7dKIB&sig=BE4q9E8ddLK6r_wksn2O0HV-TOU&hl=nl&sa=X&oi=book_result&resnum=2&ct=result#PPA225,M1
Ik heb alleen geen idee of dit ook werkt als je met Windows losse bestanden op die tape gezet hebt...
Via Wine gaat het niet lukken, omdat programma's die via Wine werke geen directe toegang tot de hardware hebben.