Oei, het was beter geweest als je deze vragen had gesteld voor je overging op Ubuntu. Hebben jullie wel nagedacht voor je een server en twintig werkstations hebt neergezet, of was het een puur financiƫle overweging?
Als ik je een tip mag geven, koop een terminal server en laat de mensen die al verhuisd worden/zijn, hun werk doen via die terminal server. Dan kun je op je gemak alsnog je huiswerk gaan doen. Anders krijg je gegarandeerd ellende met mensen die hun werk niet meer kunnen doen.
Ik wil niet vervelend doen, maar het hangt een beetje af van de functionaliteiten die je in het oude netwerk gebruikte.
Gewoon een paar vragen die zo bij me opkomen:
Welke applicaties gebruiken jullie zoal?
Gebruik je Exchange alleen als mailserver of gebruik je ook gedeelde en public folders, adresboeken, agenda's?
Waar ga je je bestanden plaatsen? Verdeel je die over de twee locaties? Of wil je gaan synchroniseren? Hoe doe je dat dan met versiebeheer?
Sorry dat ik een beetje bot reageer, maar dit is bijna gedoemd te mislukken.