Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Computers stopt met verkoop  (gelezen 8601 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #25 Gepost op: 2013/04/06, 11:22:12 »
ok een balletje... Denk je dat dit afzet heeft. Dit is slechts ter voorbeeld.

Lenovo Thinkpad Edge E535
39,6cm 15,6" TFT Display / HD 1366x768 Pixel / 16:9 / Anti-Glare - Matt / LED
AMD Mobility Radeon HD 7640G onboard
4GB DDR3 1x 4GB
500GB Sata hdd
Webcam + Mic
10/100/1000 Lan
Thinkpad Wireless Lan 802.11b/g/n
Bluetooth
SD kaart lezer
Fingerprint reader
1 Jaar garantie
8x DVD+/- Dual layer Burner
Linux distributie naar keuze

550,- verkoopsprijs inclusief verzendkosten
Vind dat prima spezie´s en ook de prijs is aannemelijk.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #26 Gepost op: 2013/04/06, 11:29:02 »
Het enige waar ik mee speel is als de koper een installatie van een Linux distro vraagt een donatie verplicht te stellen aan de distro, maar dat gaat een beetje tegen mijn gevoel van 'vrijheid voor alle' in.

Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #27 Gepost op: 2013/04/06, 12:30:52 »
Het enige waar ik mee speel is als de koper een installatie van een Linux distro vraagt een donatie verplicht te stellen aan de distro, maar dat gaat een beetje tegen mijn gevoel van 'vrijheid voor alle' in.

Komt dat niet op hetzelfde neer als een Windows-licentie? Ik bedoel: het is allebei een bedrag betalen aan de maker van het OS.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #28 Gepost op: 2013/04/06, 12:35:04 »
Het enige waar ik mee speel is als de koper een installatie van een Linux distro vraagt een donatie verplicht te stellen aan de distro, maar dat gaat een beetje tegen mijn gevoel van 'vrijheid voor alle' in.
Als een donatie verplicht is, is het geen donatie maar een betaling.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #29 Gepost op: 2013/04/06, 13:38:49 »
ok een balletje... Denk je dat dit afzet heeft. Dit is slechts ter voorbeeld.

Lenovo Thinkpad Edge E535

<knip>

Linux distributie naar keuze

550,- verkoopsprijs inclusief verzendkosten
Nee, dezelfde laptop met Windows is goedkoper:
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Lenovo+Thinkpad+Edge+E535
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #30 Gepost op: 2013/04/06, 13:47:58 »
@testcees: Heb je wel je eigen link nagekeken? Want het klopt namelijk niet. De versie die maikel opgooit is met een videokaart AMD 7640G en die van jou is met een minder goede 7420G dus logisch dat ie iets goedkoper is dan maikels aanbod...

Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #31 Gepost op: 2013/04/06, 16:47:57 »
Het enige waar ik mee speel is als de koper een installatie van een Linux distro vraagt een donatie verplicht te stellen aan de distro, maar dat gaat een beetje tegen mijn gevoel van 'vrijheid voor alle' in.
Als een donatie verplicht is, is het geen donatie maar een betaling.

Nee, want je bent vrij om te kiezen voor een laptop zonder OS, echter als ik het zou installeren vind ik meer dan redelijk dat ik dan enkel en alleen vraag om een vrijwillige verplichte donatie naar de ontwikkelaars van dat OS en dat nog eens eenmalig.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #32 Gepost op: 2013/04/06, 17:22:01 »
@testcees: Heb je wel je eigen link nagekeken? Want het klopt namelijk niet. De versie die maikel opgooit is met een videokaart AMD 7640G en die van jou is met een minder goede 7420G dus logisch dat ie iets goedkoper is dan maikels aanbod...
Vanzelfsprekend heb ik zelf gekeken en die pagina toont bij mij nu een Lenovo Thinkpad E535 (NZREHMH) MET HD7640G video EN Windows 7 voor 505 Euro (inclusief bezorgkosten en btw maar exclusief Linux).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #33 Gepost op: 2013/04/06, 20:15:05 »
@testcees: Ik zie anders helemaal geen 7640G op de door jou genoemde pagina; hier toont diezelfde pagina mij eentje met een 7420G.

@maikel: "Vrijwillig verplicht" wat klopt daar niet aan? Als het verplicht is is het niet vrijwillig.

Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #34 Gepost op: 2013/04/07, 10:06:07 »

Nee, want je bent vrij om te kiezen voor een laptop zonder OS, echter als ik het zou installeren vind ik meer dan redelijk dat ik dan enkel en alleen vraag om een vrijwillige verplichte donatie naar de ontwikkelaars van dat OS en dat nog eens eenmalig.
Niet om vragen, als het je streven is om die distro's een hart onder de riem te steken vraag jij €15.- voor de moeite alles te installeren op de pc.
Vervolgens stort jij die € 15.- weer door naar die distro.

Zelfd resultaat op een acceptabeler manier...
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Linux Computers stopt met verkoop
« Reactie #35 Gepost op: 2013/04/21, 21:49:14 »
En zo word Linux langzaam maar zeker de strot toegedraaid ,ook al omdat op de nieuwe PC´s met W8 linux moeilijker te installeren is.
Overigens is Mint zekers niet slecht.
En toch is er verandering: fabrikanten zien hun verkoop minderen door de aanwezigheid van Win 8.
Meer en meer fabrikanten kijken naar android, chrome en linux. Daardoor komen de OEM contracten onder druk te staan.

Ja, alleen Android=niet voor desktop en ChromeOS is nog verre van af. Dan hou je dus alleen Linux over en ik neem aan dat men die moeite niet wil nemen als fabrikant omdat veel mensen tegenwoordig zo nodig een smartphone moeten hebben...