Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: e-mail accounts weg  (gelezen 835 keer)

Offline dickieb

  • Lid
e-mail accounts weg
« Gepost op: 2017/03/12, 19:37:52 »
Beste forumleden,

Ik constateerde eerder vandaag bij het opstarten dat in het grub menu, waar bij mij altijd stond: Linux Mint 18.1, Linux Mint 18.1 speciale opstart, Windows boot manager en system set up (of dat soort namen) de eerste mogelijkheid (Linux Mint 18.1) vervangen was door het woord Ubuntu. Ik heb me daar verder niet druk om gemaakt omdat alles werkte. Bij Thunderbird ben ik echter de twee accounts die ik tot vandaag probleemloos gebruikte met alle berichten kwijt. Ik kan Thunderbird wel gebruiken, maar de Thunderbird die ik open heeft geen enkele account. Ik moet dus voor de eerste keer een e-mail account aanmaken.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn berichten weer terug krijg? Ik heb wel een soort kopie in mijn bestandsbeheer: type: Map (inode/directory).


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: e-mail accounts weg
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/12, 20:18:31 »
Hoi Dickieb,

Bij Thunderbird is dat heel simpel. Alles zit in de verborgen map .thunderbird in je thuismap. Als je ergens een kopie hebt van die map dan hernoem je de huidige map tot zoiets als .thunderbird-bakup en plaats de kopie terug. Thunderbird gebruikt altijd de map .thunderbird, dus met die punt als eerste teken in de mapnaam.

Wel heel vreemd, dat gebeuren in Grub!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline dickieb

  • Lid
Re: e-mail accounts weg
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/12, 20:37:56 »
Beste Just,


Dank je wel voor je snelle reactie. Je hebt me enige tijd geleden geholpen met het installeren van Linux Mint 18 op mijn nieuwe laptop. Het overzetten van de mails was toen een fluitje van een cent.

Ik heb mijn backup teruggezet, maar de oude accounts met de berichten openen niet. Hoe kan ik regelen dat TB opstart van de teruggezette backup?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: e-mail accounts weg
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/12, 21:41:56 »
Hoi Dickie,

En de bestandsnaam klopt? Met die punt? Druk op Ctrl+H om de verborgen bestanden te zien in je thuismap. Dan moet je zien wat je in de bijlage ziet als je gebruikersnaam just zou zijn.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline dickieb

  • Lid
Re: e-mail accounts weg
« Reactie #4 Gepost op: 2017/03/20, 09:55:07 »
Het is opgelost. Ik had binnen . thunderbird bestanden verplaatst en dat bleek niet zo slim te zijn. Wat betreft de vermelding Ubuntu in plaats van Linux Mint in het GRUB scherm: dat kwam niet meer voor na het installeren van de nieuwste kernel.