Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mooi menu  (gelezen 715 keer)

Offline maxpower

  • Lid
Mooi menu
« Gepost op: 2007/05/19, 00:41:05 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om er voor te zorgen dat ik een launcher kan maken naar een directory die een menu tevoorschijn laat komen van die directory.. in plaats vanje standaard file manager met die directory.

Dat menu moet dus gewoon een simpel lijstje zijn met de bestanden in die map en het liefst iets waar ik zelf ook nog redelijk makkelijk wat aan kan aanpassen het liefst met standaard instellingen.. Heeft iemand een idee waar ik zo iets moet zoeken want ik ben al een hele avond op zoek.

Alvast bedankt,

Azalin

  • Gast
Mooi menu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/19, 00:45:37 »
Misschien de Opberglade van het Gnome paneel iets? Ga op een lege plek in je paneel staan (de taakbalk/menubalk onder en/of bovenaan je scherm) en klik met de rechter muisknop. Selecteer Toevoegen aan paneel en kies dan de opberglade. Misschien is dat wat je zoekt.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Mooi menu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/19, 14:27:59 »
Met de opberglade kunt je snelkoppelingen opnemen naar mappen of naar losse bestanden; elk bestand zal dan *apart* toegevoegd moeten worden. Op zich een eind op weg, maar misschien niet helemaal. Als ik het goed begrijp, is dat niet wat maxpower bedoeld. Ik denk dat maxpower het volgende wil: een systeempje dat *automatisch* de inhoud van een map toont, zonder bijvoorbeeld Nautilus te openen.

Uit praktisch oogpunt zou ik zeggen: gebruik de opberglade en maak een snelkoppeling naar de gewenste map. Ik kan zo een-twee-drie niet de meerwaarde ontdekken van een menu dat de afzonderlijke bestanden toont.

Offline maxpower

  • Lid
Mooi menu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/19, 19:03:41 »
Jah ik bedoel inderdaad zoiets als de opberg lade alleen ik wil iets dat apart wordt geopend in een apart venster maar dan niet met allemaal opties er in zoals in nautilus maar dat je er eigenlijk alleen maar op kan klikken om het te openen en verder helemaal niets..