Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is dit iets voor mij?  (gelezen 1598 keer)

Offline Dump

  • Lid
Is dit iets voor mij?
« Gepost op: 2008/03/05, 22:01:07 »
Hoi Ubuntu gangers.
Ik ben hier zo vers als maar kan en de reden is dat ik op mijn 2de computer de w XP niet (meer) legaal kan maken/krijgen en het proberen daarvan zat ben.

Doel van dit alles? Vanaf de 2de comp. downloaden via Eweka --- decrypten, verkleinen en branden, met of zonder iso, naar een dvd-rw.

Wat ik niet (meer) wil? Dat ik bovenstaand tot in de treuren moet uitproberen om het, als het al kan, allemaal voor elkaar te krijgen.

De hoop die ik heb met Ubuntu? Dat ik programma's zoals, FTD en grabit, dvdfabplatinum en dvdshrink, nero en b.v. poweriso gewoon kan installeren en gebruiken alsof het een w XP machine betreft.

Ik heb nu ubuntu 7.10 nld. vers geïnstalleerd op de 2de computer om te kijken hoe het een en ander werkt. Maar eerst denk ik er beter aan te doen deze vragen te stellen of dit alles (makkelijk) waar te maken is. Zo niet dan ga ik waarschijnlijk toch maar noodgedwongen over op de aanschaf van een 2de w XP. Maar eigenlijk gun ik dat bill niet.

Wie weet hier iets over te vertellen?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Petervdw

  • Lid
Is dit iets voor mij?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/05, 22:45:46 »
Aan Dump
dvdshrink werkt prima onder wine, Nero niet. Van Nero is een Linuxversie te downloaden; dat is echter alleen het Nero Burning Rom deel, De rest van Nero Vision zeg maar, zit er niet bij. Maar voor Nero heb ik uitstekende alternatieven in Ubuntu gevonden zoals K3B en DeVeDe. Het gaat bij Nero alleen makkelijker, en vooral een DVD  samenstellen uit beeldfragmenten van verschillend type is een plus van Nero. Makkelijk
Verder heb ik onder Wine nog draaien DVD decrypter. Daar moet je één vinkje onderTools/settings verplaatsen en dan werkt het prima. Niet dat ik dat prog vaak gebruik, maar ik weet dat het onder Wine werkt.
Verder geen ervaringen.
Vr.groet, peter

Is dit iets voor mij?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/05, 22:55:41 »
Als je Bill het geld niet gunt en overstapt op Linux, dan betekend dat ook dat de programma's die op Bills besturingssysteem wel werken, op Ubuntu niet zullen werken. Vaak is er er wel een alternatief of je kunt XP emuleren met b.v. Wine.
Er is wel een FTD versie voor Linux (http://www.openftd.org/site) en een NeroLinux versie. DVDshrink kun je installeren met Wine... voor de rest weet ik zo niet.. maar het is ff puzzelen.

Offline Mario

  • Lid
Is dit iets voor mij?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/05, 23:05:25 »
- backup van DVD naar 4,7Gb schijf : K9copy
- branden van DVD : K3b
werkt perfect geen DVDshrink nodig
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Quatroking

  • Gast
Is dit iets voor mij?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/05, 23:12:05 »
er was ook nog een tool waarmee je ISO's kon emuleren als een CD, maar ben vergeten hoe die heette.

Is dit iets voor mij?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/05, 23:13:46 »
FTD is er ook voor ubuntu maar heet dan OpenFTD. Ipv grabit zou ik HellaNZB aanraden.

Offline Kees3

  • Lid
Is dit iets voor mij?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/06, 09:45:09 »
Alles wat je noemt kan in ieder geval wel met Ubuntu. Inderdaad OpenFTD gebruiken, moet je op dit moment installeren met behulp van de sourcecode, maar staat perfect beschreven op hun website. Als je een leechprogramma wilt dat ook repareren en uitpakken voor je doet is HellaNZB denk ik het makkelijkst, gebruik zelf nu SABnzbd, maar dat is iets lastiger, hoewel ik het goed te doen vind. DVDshrink via Wine kan, je kan ook kijken naar DVD95, een programma dat hetzelfde doet, maar dat ik verder niet ken. Complete dvd's, zowel .iso's als video_ts mappen zijn prima te branden met K3b, maar NeroLinux kan ook als je graag Nero gebruikt.

Succes ermee

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Is dit iets voor mij?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/06, 11:47:00 »
Citaat van: Quatroking
er was ook nog een tool waarmee je ISO's kon emuleren als een CD, maar ben vergeten hoe die heette.
Deze?

GMountISO
http://www.ubuntugeek.com/easy-way-of-mountunmount-iso-images-in-ubuntu.html

Offline Dump

  • Lid
Is dit iets voor mij?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/08, 16:44:14 »
Pffffffffffffft, wat een antwoorden en dan ook nog zo heel anders dan bij ome bill zijn machine aansturing. Ik weet het, het kan niet anders maar om daar nu helemaal weer in te duiken. Ik had net het FTD etc. gedoe onder de knie (met hulp op een forum) en nu moet alles weer anders. Ik zal een nieuw topic starten om alles onder 1 noemer te houden. Dat wordt meestal wel op prijs gesteld. Willen jullie me daar helpen om met de vervangers van FTD, GrabIt en Quickpar aan de gang te gaan? Laar ik maar een nieuwe start maken.
Bedankt. Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Quatroking

  • Gast
Is dit iets voor mij?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/08, 21:30:39 »
Citaat van: markba
Citaat van: Quatroking
er was ook nog een tool waarmee je ISO's kon emuleren als een CD, maar ben vergeten hoe die heette.
Deze?

GMountISO
http://www.ubuntugeek.com/easy-way-of-mountunmount-iso-images-in-ubuntu.html
Ja, dat was hem. Werkt simpel en goed.

Is dit iets voor mij?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/08, 23:07:06 »
Citaat van: Dump
Pffffffffffffft, wat een antwoorden en dan ook nog zo heel anders dan bij ome bill zijn machine aansturing. Ik weet het, het kan niet anders maar om daar nu helemaal weer in te duiken. Ik had net het FTD etc. gedoe onder de knie (met hulp op een forum) en nu moet alles weer anders. Ik zal een nieuw topic starten om alles onder 1 noemer te houden. Dat wordt meestal wel op prijs gesteld. Willen jullie me daar helpen om met de vervangers van FTD, GrabIt en Quickpar aan de gang te gaan? Laar ik maar een nieuwe start maken.
Bedankt. Doei, Dump.
Ik weet het, Dump: in eerste instantie kan de moed je in de schoenen zinken..... Een hart onder de riem daarom: het kost een klein beetje tijd die je (opnieuw) erin steekt, maar alles is legaal en het kost geen geld :-) Ik hoop dat je volhoud - niet voor mezelf, maar omdat ik weet dat er heel veel mogelijk is, als je bereid bent een klein beetje tijd te investeren, zonder veel geld uit te hoeven geven.

Heel veel succes - en natuurlijk is een ieder hier bereid om naar beste kunnen te helpen.

Hartelijke groet

Offline Dump

  • Lid
Is dit iets voor mij?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/09, 00:32:07 »
Bedankt allen voor het meedenken. Ik heb inmiddels de topics gestart die ik, om te beginnen, nodig denk te hebben. Zij die willen mogen me daar verder helpen. Bedankt ook sisosteven voor de bemoedigende woorden. Ik ben een volhouder dus dat zit wel goed. Maar zonder hulp red ik het niet. Tenminste, als ik nog aan slapen wil toekomen.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Quatroking

  • Gast
Is dit iets voor mij?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/09, 08:59:20 »
Met ubuntu slaap je juist veel beter :)

Offline Dump

  • Lid
Is dit iets voor mij?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/09, 12:02:44 »
Positief denken heet dat geloof ik?
Maar inderdaad. Zo had en heb ik er nog niet over nagedacht.
Bedankt. Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.