Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met geheugen  (gelezen 1149 keer)

Probleem met geheugen
« Gepost op: 2008/05/26, 16:27:52 »
Hey allemaal, ben bezig met het installeren van een nieuwe pc. Daar had ik 1 GB geheugen in gedaan. In het begin werkte dit geheugen oké, maar nadat ik windows XP erop had gezet en een paar programma's had geïnstalleerd, begonnen de problemen. Computer herstartte zonder enige melding, gaf fouten e.d. en startte in een enkel geval zelfs helemaal niet meer op. Setup nog eens gedraaid en toen bleek dat de setup ook niet meer goed werkte.

Uit de memtest op de live-cd van Ubuntu blijkt dat het geheugen kapot is. Wat ik me afvraag is: hoe kan dit? En: kunnen er nog andere oorzaken zijn?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline siegi

  • Lid
Probleem met geheugen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/26, 16:36:40 »
Geheugen kan nu eenmaal kapot gaan. Indien memtest dit zegt is het ook kapot.
Wanneer je meer geheugen gebruikt (meer programma's) loop je natuurlijk een grotere kans dat je iets wegschrijft op een kapotte geheugenplaats.

Probleem met geheugen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/26, 16:45:30 »
Daar heb je gelijk aan. Vind het alleen zo vreemd dat hij het eerst wel goed doet en daarna ineens niet meer. Staan ineens meer dan 6000 fouten op volgens memtest! :S
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline mcgyver

  • Lid
Probleem met geheugen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/26, 18:56:43 »
Stop het geheugen eens in en andere pc?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Probleem met geheugen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/26, 19:14:34 »
Vaak zijn de aansluitingen vuil, deze mag je niet met je handen aanraken, reinigen gaat prima met een vlakgom.
Hopelijk is dit niet het gevolg van een statische ontlading !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Probleem met geheugen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/27, 12:22:57 »
Ben gister toch nog ff naar de winkel gegaan. Heb daar nieuw geheugen gekocht en die doet het tot nu toe prima.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."