Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Engels verwijderen, krijg andere taal kado?  (gelezen 1334 keer)

Engels verwijderen, krijg andere taal kado?
« Gepost op: 2011/10/23, 20:42:22 »
Zojuist via Toepassingenmenu > instellingen > Taalondersteuning de Engelse taal volledig verwijderd. Om te beginnen: er stond eerst Nederlands en Engels, verder helemaal niks. Nu ineens nadat ik de Engelse taalinstellingen heb verwijderd krijg ik ineens Chinees (Singapore) er kado bij... En dat zonder dit geselecteerd te hebben. Hoe moet ik dit nu zien? Is het een bug? Of is er iets fout gegaan met het verwijderen van de Engelse taalinstellingen? Het gaat om Xubuntu 11.10.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Engels verwijderen, krijg andere taal kado?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/23, 21:11:03 »
Klopt, dat is een bug.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Engels verwijderen, krijg andere taal kado?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/23, 22:15:03 »
Klopt, dat is een bug.

Vervelende bug zeg, is hier een oplossing voor? Of is het nu meer eenkwestie van jammer dan? Krijg ik hier problemen mee met interfaces op mijn Xubuntu installatie?

Offline Tom

  • Lid
Re: Engels verwijderen, krijg andere taal kado?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/23, 22:20:05 »
Ik heb Bleachbit (synaptic) geïnstalleerd in Xubuntu en heb daar het Engels mee verwijderd en geen Chineese toeren voor gehad.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/23, 22:22:46 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Engels verwijderen, krijg andere taal kado?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/23, 22:27:50 »
Ik heb Bleachbit (synaptic) geïnstalleerd in Xubuntu en heb daar het Engels mee verwijderd en geen Chineese toeren voor gehad.


Helaas komt deze tip dus te laat. Ik ken bleachbit van Ubuntu enn moet zeggen dat het een zeer handige tool is maar wel oppassen is ermee. Zal in vervolg bleachbit proberen.

Re: Engels verwijderen, krijg andere taal kado?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/24, 22:51:22 »
Beste Wanda,

Ik heb Bleachbit maar es geprobeerd onder Xubuntu en tot mijn stomme verbazing stond daar Engels nog gewoon tussen! Die heb ik uitgevinkt en de wijziging doorgevoerd. Het resultaat? Engels is weg, Chinees (Singapore) is ook weg maar daarvoor heb ik nu ineens Chinees (China) ervoor terug ???

Ik heb al vernomen van Rond a het een bug is helaas. Zal eens op het forum van Xfc vragen hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden.

Re: Engels verwijderen, krijg andere taal kado?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/27, 18:03:46 »
Ik heb eens nagevraagd op het Xfce forum en daar kwam vandaag iemand met een zeer waarschijnlijke antwoord:

It sound more like a bug of Bleachbit than Xfce ...
Also, it look like it did'nt recognize that you have installed Dutch and so when removing English, it force to install another language, and it appear that it choose Chineese ... I have similar problem once while installing LibreOffice


Een bug in Bleachbit lijkt het mij geenszins aangezien ik het probleem al had nadat ik de Engelse taal verwijderde uit Taalondersteuning. Daarna wisselde het Chinees van Singapore naar China nadat bleek dat onder Bleachbit de Engelse taal nog stond vermeld en dit in Bleachbit ook weer verwijderd werd.

De waarschijnlijkheid dat de Nederlands taal niet werd/word herkent lijkt dus mogelijk.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Engels verwijderen, krijg andere taal kado?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/27, 18:59:11 »
Volgens mij staat het Chinees niet geïnstalleerd, maar wordt het alleen genoemd.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.