Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Broadcom weer in de fout.  (gelezen 628 keer)

Offline pasyp

  • Lid
Broadcom weer in de fout.
« Gepost op: 2008/09/10, 19:45:26 »
De update van 7.10 naar 8.04 was een drama, terug naar 7.10 ook, na een tussenstapje naar Suse, ging best wel aardig, toch weer terug met 8.04.1, Na een tijdje perfect gewerkt te hebben, ligt mijn Broadcom wifi er weer uit, Networkmaneger werkt voor geen meter meer, kan er niets meer mee. Zit nu weer aan het kabeltje.
Een en ander is waarschijnlik weer het gevolg van een of andere update, bij iedere update zit ik weer te bibberen wat  er nu weer fout zal gaan. Heeft iemand een idee hoe het weer gefikst kan worden? Het wifi lampje brandt nog wel.
Ik ben niet helemaal een newby en kan wel werken met de terminal, zoals je  een goed auto kan besturen maar niet veel technische kennis.
Alvast bedankt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Broadcom weer in de fout.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/10, 19:47:23 »

Offline pasyp

  • Lid
Broadcom weer in de fout.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/11, 21:40:36 »
Inderdaad Pjotr, het werkt weer, maar ik moest eerst de Broadcom uitzetten want hij stond nog steeds aan, het vinkje stond er in en het lampje brandde. Uitloggen, inloggen, vinkje er weer in zetten, opnieuw opstarten en de visjes zwommen weer in de rondte.
Overigens, voordat 8.04 voor de eerste keer ging installeren heb ik eerst life uitgeprobeerd, de video en het geluid deden het toen wel. Na installatie had ik die idiote letters, geen geluid en geen wifi, ik kon er net zo veel vinkje inzetten, na opstarten waren ze er weer uit. Alles verwijderd, maar na de updates van 7.10 was dat ook verpest.
Nu ik 8.04.1 probeerde werkte alles goed, ook Broadcom. Waarom het nu na die update weer fout ging weet ik niet, maar ik ben wel blij dat het weer werkt.
De forums en de hulp van Ubuntu zijn fantastisch, daar kan Suse echt niet aan tippen.
Alsnog bedankt
Pasyp