Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NIS/LDAP & Wifi?  (gelezen 1804 keer)

wr19026

  • Gast
NIS/LDAP & Wifi?
« Gepost op: 2006/02/01, 18:38:49 »
Beste allemaal,

Is het mogelijk om centrale gebruikersadministratie via Wifi/NIS te combineren met wifi? Volgens mij maakt wifi nl. pas de verbinding nadat de gebruiker zich aangemeld heeft maar dat is niet mogelijk als jje met NIS/LDAP werkt volgens mij.

Of heb ik het verkeerd?

NIS/LDAP & Wifi?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/02/01, 19:02:12 »
De netwerkverbindingen worden al ruim voor het inloggen tot stand gebracht :)

wr19026

  • Gast
NIS/LDAP & Wifi?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/02/01, 21:13:56 »
Citaat van: Dennis
De netwerkverbindingen worden al ruim voor het inloggen tot stand gebracht :)
Met andere woorden; het is geen probleem. Super, ga er meteen mee stoeien :)

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
NIS/LDAP & Wifi?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/02/01, 21:20:31 »
Hou wel rekening met mijn posts. Mijn gebruikers/groepen komen uit een LDAP (zelfde als NIS, maar ietsje anders). Mijn gebruikers zitten dan ook niet in de "standaard" groepen die Ubuntu verwacht (users, cdrom, ...). Dus hier en daar zal je wat moeten aanpassen in de lokale /etc/group. Tenzij, natuurlijk, dat uw NIS gebruikers/groepen ook van een Ubuntu komen ... dan zal je mijn problemen niet tegenkomen.

wr19026

  • Gast
NIS/LDAP & Wifi?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/02/01, 23:45:08 »
Citaat van: kennywest
Hou wel rekening met mijn posts. Mijn gebruikers/groepen komen uit een LDAP (zelfde als NIS, maar ietsje anders). Mijn gebruikers zitten dan ook niet in de "standaard" groepen die Ubuntu verwacht (users, cdrom, ...). Dus hier en daar zal je wat moeten aanpassen in de lokale /etc/group. Tenzij, natuurlijk, dat uw NIS gebruikers/groepen ook van een Ubuntu komen ... dan zal je mijn problemen niet tegenkomen.
Bedankt voor de tip. Mijn NIS server en al m'n clients draaien op Ubuntu Breezy. NIS geeft geen problemen en werkt erg goed in combinatie met automount. 't Is er vandag niet meer van gekomen maar morgen ga ik aan de slag met wifi.