Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik kan een map niet verwijderen  (gelezen 4916 keer)

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Gepost op: 2008/04/13, 22:47:11 »
Hoi allen.
Ik had op mijn bureaublad een map aangemaakt maar bij nader inzien toch vandaag maar weer verwijderd. Maar nu laat hij zich niet meer door mij uit de prullenbak verwijderen. Ik zou geen rechten hebben om de bovenliggende map te verwijderen, is dan de melding.
Hoe verkrijg ik dan wel die rechten?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/13, 23:13:18 »
Rechtermuisklik op het bestand -> eigenschappen -> rechten.
Kun je die aanpassen?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

StevenD

  • Gast
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/14, 16:46:43 »
Die map heeft om een of andere reden waarschijnlijk root-rechten gekregen (hoe heb je ze aangemaakt?). Je kan ze verwijderen door via de terminal 'sudo rm -r ~/Desktop/mapnaam'
dit zonder de ' en met de juiste mapnaam natuurlijk.

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/14, 22:53:13 »
Ik ben net thuis maar ga het morgen proberen.
Volgens mij heb ik gewoon op de desktop met de rechter muis knop geklikt en een map aangemaakt.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/15, 17:41:42 »
Ik zie nu dat ik niet volledig ben geweest.
Ik heb de map --- Geinstalleerd ---  wel verwijderd vanaf de desktop naar de prullenbak. Maar ik krijg hem niet uit de prullenbak verwijderd. Het gaat met name om de bestanden die in de map --- Geinstalleerd --- zitten. Dat zijn .txt en .info bestanden. En t.a.v. de rechten het volgende --- http://img72.imageshack.us/my.php?image=trashwj6.png ---
Ik hoop zo vollediger te zijn geweest.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/15, 17:46:05 »
Met al dit gegoochel had ik eerst een extra paneel gemaakt (ik kan denk ik niet van de knoppen afblijven) en bij het verwijderen van dit (dubbele) paneel heb ik per ongeluk ook de taakbalk, waar de prullenbak, op stond weggegooid. Dus als jullie tijd over hebben. Graag nog wat hulp.
Als dit zo doorgaat houd ik niets meer over. Hahaha.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/15, 18:02:40 »
Oké, het trash icoontje staat weer terug op het paneel.
Dus deze extra ingelaste vraag is opgelost.
Nu nog die malle map daar weg.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/19, 14:56:59 »
Wie kan me verder helpen?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

StevenD

  • Gast
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/21, 10:53:25 »
Heb je al eens de map met shift-delete proberen te verwijderen uit de prullenbak?
Als dat niet helpt
gksudo nautilius in een terminal ingeven (let op, je hebt nu root-rechten). Naar de prullenbak gaan en daar de prullenbak leegmaken (rechts klikken op de prullenbak in de linker-kolom... ;) ) of terug met shift-delete werken.
Hopelijk lukt het.

Groeten
Steven

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/22, 22:13:22 »
Nee, ook dit lukt niet. Ik snap er de ballen van. In de prullenbak zit de "zelfgemaakte" map --- geinstalleerd --- met daarin een bestand --- lottanzb ---. Kan ik die ergens hebben gedownload? Ik meen dat wel aan het begin te hebben gedaan. Ik moest toen een keuze gaan maken. Ik gebruik deze ook daadwerkelijk maar het kan toch niet zo zijn dat ik hem van uit de prullenbak gebruik en daardoor niet verwijderbaar is?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

StevenD

  • Gast
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/23, 16:27:25 »
kan het zijn dat je de map lottanzb wil verwijderen, maar dat die map nog eens in de map 'geïnstalleerd' in de prullenbak zit? Zo ja: probeer eens de map geïnstalleerd e verwijderen.

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/23, 17:56:04 »
Hallo StevenD
Het gekke is dat ik de map geinstalleerd met daarin lottanzb alsook de map lottanzb zelf ( en nog dieper) afzonderlijk ook niet kan verwijderen. zie link ---
http://img180.imageshack.us/my.php?image=verwij4wh0.png ---
Sterker nog, er wordt geen eens een optie geboden via de r-muis knop om b.v. top level .txt naar de prullenbak te gooien.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/23, 18:40:19 »
Citaat van: Dump
Sterker nog, er wordt geen eens een optie geboden via de r-muis knop om b.v. top level .txt naar de prullenbak te gooien.
In de situatie dat je daar toont, moet je de optie krijgen: "verwijderen uit de prullenbak"
Daarmee gooi je ze definitief weg.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/01, 15:06:51 »
Sorry, Prosper voor het late antwoord. Ik heb het een beetje druk gehad vanwege de gebroken heup van moeders. Ik heb echter wel je advies opgevolgd maar zonder resultaat. Vanuit de root komt zelfs deze optie niet tevoorschijn. Zie plaatje ---
http://img138.imageshack.us/my.php?image=schermafdruk1xs1.png ---
Het is niet te geloven maar leeg mag die prullenbak niet? Wat is hier aan de hand?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

nounel

  • Gast
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/10, 10:14:19 »
ik kan ook mijn prullenbak niet leegmaken , eigenlijk op dezelfde manier als bovenstaande, maar laat zich niet legen helpppppppppppp.


Offline Tom

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/10, 13:47:07 »
Locaties - persoonlijke map - beeld - verborgen bestanden - open map lokale - open map share - open map trash daar staan twee submappen in en wel files en info.
Files openen en de inhoud  verwijderen.

Lukt dat verwijderen niet dan het zelfde met gksudo nautilus.
Dan eerst taste Alt en F2  komt een tapje en daar in dus typ gksudo nautilus.(enter)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #17 Gepost op: 2008/07/10, 16:13:17 »
@wandarooze: Dat werkt dus niet bij iedereen, vandaar mijn oplossing in mij vorige bericht ;)

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #18 Gepost op: 2008/07/10, 20:36:14 »
Vistaus, hoe geef ik aan in nautilus dat de verborgen bestanden weergegeven moeten worden? Ik kom maar tot en met mijn gebruikers map en zou nu de .local map daaronder moeten zien maar die zie ik niet staan?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Tom

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #19 Gepost op: 2008/07/10, 20:53:56 »
Als u in home bent gaan naar beeld en vink aan verborgen bestanden tonen .
maar bij home eerst rechts klik voor te openen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dump

  • Lid
Ik kan een map niet verwijderen
« Reactie #20 Gepost op: 2008/07/10, 21:48:20 »
Bedankt, wandarooze, gelukt.
En Vistaus, dit was de oplossing. Hartelijk dank voor het antwoord. Ik noteer dit gelijk en doe het bij de rest van mijn aantekeningen.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.