Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe spelletje in .exe spelen  (gelezen 1282 keer)

Hoe spelletje in .exe spelen
« Gepost op: 2008/01/03, 08:05:39 »
Dag iedereen,


eerst en vooral wil ik jullie een spetterend goed nieuwjaar wensen en het allerbeste voor dit jaar.

Ik heb vroeger in Windows lang een enorm tof spel gespeeld.  Nu was ik aan 't zoeken om dat in Linux te kunnen spelen. Het is een .exe bestand. In Mijn VMware virtual machine met Windows XP kan ik dat spelen. Ik zou het liever in Linux willen spelen en weet niet hoe dat moet. Met Wine al geprobeerd maar er gebeurt niks. Als ik in Linux naar de website ga, word het ook niet gedownload.

Het spel noemt Peh pai (Master Li 's peh pai challenge), het is een kaartspel. Je kan het vinden op de website www.zapspot.com

Ik heb al wel gelezen dat er spyware bij zou zitten. Kan datd kwaad in mijn virtual machine. En zou dat kwaad kunnen als er een manier zou zijn om dat in Linux te spelen?

Ik ben benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen en kan uitleggen of spyware al dan niet kwaad kan. Als dat wel kwaad kan, zijn er dan programma 's in Linux om dat tegen te gaan?

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Offline vliegje20

  • Lid
Hoe spelletje in .exe spelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/03, 08:43:22 »
Al geprobeerd via wine?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Hoe spelletje in .exe spelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/03, 08:43:27 »
Die spelletjes bevatten inderdaad spyware:
http://www.siteadvisor.com/sites/zapspot.com/summary/

Ik weet verder niet wat Peh Pai voor spel is, maar ik zou het niet gebruiken.
Is er niet een vergelijkbaar spel te vinden dat geen spyware bevat?

Hoe spelletje in .exe spelen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/03, 09:02:07 »
Via wine al meermaals geprobeerd, ik weet niet of er een vergelijkbaar spel is. Het is zo 'n beetje zoals Fun towers of Tri towers, een kaartspel. Beetje het principe zoals Patience en freecell.

Kan je eigenlijk in Linux iets doen tegen spyware?

Groetjes,

Els

Hoe spelletje in .exe spelen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/03, 09:08:56 »
Klondike biedt een enorme keuze aan verschillende "solitaire" spelletjes.  Zit in de repo's.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Hoe spelletje in .exe spelen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/03, 09:38:28 »
Dank u Prosper, wat zijn repo 's?

Eider

  • Gast
Hoe spelletje in .exe spelen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/03, 10:16:11 »
Waarschijnlijk kun je die spelletjes al opstarten via "toepassingen --> spelletjes --> AisleRiot
Als je dan AisleRiot hebt kun je in het menu bij "Spel -- spel kiezen" een ander spel kiezen.

Als je nog geen AisleRiot in het menu hebt staan kun je die downloaden via "Spelletjes" bij "Installeren/verwijderen" onderaan het menu.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Hoe spelletje in .exe spelen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/03, 10:20:48 »
er zitten ook nog een aantal leuke kaartspelletjes in kpat
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline hello

  • Lid
Hoe spelletje in .exe spelen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/03, 12:18:07 »
Citaat van: Els1980
Dank u Prosper, wat zijn repo 's?
Pakketbronnen (repositories).

Dat zijn de bronnen vanwaar je Ubuntu installeert.

Vb: Op http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/ (multimedia documentatie) staat er onderaan uitgelegd hoe je beveiligde dvd's afspeelt. Daar wordt een pakketbron toegevoegd (dan weet je hoe zo iets eruitziet).

Meer informatie over software in Ubuntu: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/gebruik/softwareinstalleren/