Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pdftk installatie en starter  (gelezen 1578 keer)

Offline ub_novice

  • Lid
pdftk installatie en starter
« Gepost op: 2008/04/06, 18:04:36 »
Heb pdftk (progje om pdf documenten te manipuleren) middels synaptic geïnstalleerd en krijg nergens een starter te zien.
Middels zoeken met Krusader is te zien dat pdftk op een aantal plaatsen voorkomt en kan een van die plaatsen de command line voor een starter vormen. Ik weet echter niet welke dat zou moeten zijn. Hierbij wat gevonden is:

pdftk  /usr/bin/  (groot 3.066.008)
pdftk  /usr/share/doc/   (groot 4.069)
pdftk.1.gz  /usr/share/man/man1/  (groot 6.195)
pdftk_1.40-2ubuntu3-i368.deb  /var/cache/apt/archive/  (groot 1.053.072)
pdftk.list  /var/lib/dpkg/info/  (groot 217)
pdftk.md5sums  /var/lib/dpkg/info/  (groot 250)

Heeft iemand op het forum mij op weg helpen?
BVBD, Carel
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

Offline nor

  • Lid
pdftk installatie en starter
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/06, 18:14:29 »
Volgens mij is pdftk geen GUI-programma. Dus je zal met terminal moeten werken. Bijv: om meerdere pdf samen te voegen, voer je hieronder commando in de terminal uit:
pdftk 1.pdf 2.pdf output 12.pdf

Offline Bobbie

  • Lid
pdftk installatie en starter
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/06, 18:22:32 »
Messchien vind je deze oplossing nog leuker:   http://ubuntu.wordpress.com/2007/04/10/convertimport-from-pdf-and-keep-the-formatting/

Dan kan je hem helemaal bewerken en aanpassen
gr

Offline ub_novice

  • Lid
pdftk installatie en starter
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/06, 18:37:08 »
Bobbie,
KWord staat bij mij erop kan het dus direct uitproberen. Doel is een pdf vragenlijst netjes invullen, printen en opsturen. Kan goed met PaperPort maar is dat alleen voor windows.
Bedankt voor de tip, Carel.

Nor,
Ook bedankt voor de hulp, had gehoopt dat pdftk wat meer zou kunnen. Ben bovendien niet zoń liefhebber van de terminal om even snel wat te doen.
Groet, Carel

KWord extraheert de tekst uit een pdf document en is dit een handige feature. Is echter niet geschikt voor het invullen van een pdf vragenlijst aangezien de originele opmaak weg is.
PDF-Editor zou het moeten doen maar werkt niet goed bij mij, loopt steeds vast na de 2de letter ingevuld te hebben. Bovendien is een letter precies in een hokje plaatsen een crime.

Het installeren van de volgende tip (Okular) ziet er ingewikkeld uit voor een beginner. Eerst maar eens goed lezen hoe het allemaal moet.
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
pdftk installatie en starter
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/06, 18:47:58 »
Als de vragenlijst in vorm van een "Formulier" is, dat kun je deze ook invullen met okular. Zie hieronder voor meer informatie over okular. Het invullen van forms in nog wel in ontwikkeling, dus zal niet altijd helemaal goed werken. Maar ik ben zelf nog geen problemen tegen gekomen.

http://okular.kde.org/
http://okular.kde.org/formats.php
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Bobbie

  • Lid
pdftk installatie en starter
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/06, 22:10:21 »
okular staat in Synaptic   (Systeem > Beheer > Synaptic pakketbeheer)

Offline eendje

  • Lid
pdftk installatie en starter
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/06, 22:13:17 »
Als je de PDF alleen wilt invullen kun je toch ook Acrobat reader installeren? Zit in Synaptic.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline ub_novice

  • Lid
pdftk installatie en starter
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/07, 16:42:26 »
Heb okular & acrobat reader geïnstalleerd en vastgesteld dat acrobat dezelfde functies biedt als de windows versie. Je kan notities maken maar zijn deze in een geel veld, nauwkeurig plaatsen gaat ook niet eenvoudig.

Okular moet ik nog verder mee experimenteren want ziet het er op het eerste gezicht ook niet makkelijk uit om een tekst te plaatsen.

Tot nu toe gaat het eigenlijk het best met Gimp, je kan het gewijzigde document alleen niet saven als pdf maar dat is niet echt belangrijk.

Zal dit verhaal maar als opgelost markeren want is niet echt van belang.

We zoeken verder en bij deze allen die gereageerd hebben bedankt.
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

Offline mcgyver

  • Lid
pdftk installatie en starter
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/08, 22:22:06 »
Moest ook een formulier invullen en heb dit topic gelezen. Toen een beetje gezocht. Heb PDF Editor en FLPSED PDF Annotator geprobeerd.


 FLPSED PDF Annotator doet het UITSTEKEND!!!

edit: en zit gewoon in synaptic. Kan ook via installeren / verwijderen.