Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: no such device  (gelezen 671 keer)

Offline Dhaann

  • Lid
no such device
« Gepost op: 2009/11/29, 15:28:03 »
Hallo allemaal,
ik heb Ubuntu 9.10 geïnstalleerd op een lege hdd maar als ik probeer op te starten krijg ik de melding:
"error: no such device: c4feae20-d53c-42c2-9a3f-9dfc88d6b755"
op het forum heb ik dit al gevonden: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/ubuntu-9-10-grub2-probleem%28fresh-install%29-%27error-no-such-device%27/ en gedaan wat ze zeiden, maar het helpt echter niet. Iemand een idee wat ik moet doen?
O, en het commando "sudo update-grub" werkt niet, wnat dan krijg ik namelijk de error: "grub-probe: error: cannot find a device for /"

Alvast bedankt!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: no such device
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/29, 15:29:26 »
Ubuntu moet staan op die harde schijf, die als eerste staat vermeld in de opstartvolgorde van het BIOS. Is dat wel zo bij jou?

Offline Dhaann

  • Lid
Re: no such device
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/29, 15:33:01 »
Ja dat klopt wel... Heb iets anders geprobeerd: bij het opstarten krijg ik vier mogelijkheden: linux-generic-(versie), dezelfde maar dan recovery mode en 2 memtests. Ik heb de eerste bewerkt (e indrukken) en dan de regel waarin --no-floppy staat verwijderd en nou werkt het wel :S maar het lijkt me nogal onhandig om dat elke keer te doen als Ubuntu opstart, dus is er een andere manier voor?

Offline Thijsg

  • Lid
Re: no such device
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/29, 15:43:16 »
Post eens de inhoud van /boot/grub/menu.lst (versie 9.04 en ouder) of /boot/grub/grub.cfg (versie 9.10).