Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nikon en muis via usb wil niet  (gelezen 963 keer)

Offline fred101

  • Lid
nikon en muis via usb wil niet
« Gepost op: 2006/11/08, 12:44:46 »
portable pressario, edgy en draadloos via usb.

Mijn Ipod, memorystick en printer herkent ie maar de camera en usb muis niet. Hoe doe ik dat voor ik de boel weer ontregel.

fred

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
nikon en muis via usb wil niet
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/08, 13:59:40 »
Voor de muis: dat ligt aan de instellingen in xorg.conf. Sluit de USB-muis aan. Open daarna eens een terminalschermpje en tik daar de volgende toverspreuk in:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Zeg op ALLES ja (OK) en maak dus GEEN ENKELE eigen keuze. Daarmee haal je het beste resultaat. Vooral op het einde, als je kunt kiezen tussen Simple, Medium en Advanced, maak geen eigen keuzes, maar ga mee met de voorgestelde Advanced en accepteer alles.

Daarna computer herstarten (of X herstarten).

Groet, Pjotr.

P.S. Voor de Nikon camera weet ik zo gauw geen oplossing. Het is ook maar de vraag, of Nikon wel Linux-stuurprogramma's heeft gemaakt.

Die verrekte fabrikanten ook. Als ik een scan wil maken met mijn Epson scanner, dan kan ik dat ook alleen maar in Windows, omdat Epson niet de moeite heeft genomen om een Linux stuurprogramma te maken.

Als lapmiddel kun je natuurlijk wel de geheugenkaart uit de camera halen. Dan kun je in Linux de foto's via een kaartlezertje naar je harde schijf pompen.

Offline mcgyver

  • Lid
nikon en muis via usb wil niet
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/08, 18:48:21 »
Mijn Nikon 4500 doet het niet als Nikon. Hij ziet wel het schijfje als - dacht ik - sda en je kan het dan gewoon overzetten (dapper). In Edgy heb ik het nog niet geprobeerd. Ik weet dat je je toestel kan toevoegen, maar weet niet meer waar, was lang geleden. Gedaan met kennis hier op forum, zoek maar op nikon.