Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual boot Xubuntu/Win7 en upgrade naar W10  (gelezen 278 keer)

Offline Reijer

  • Lid
Dual boot Xubuntu/Win7 en upgrade naar W10
« Gepost op: 2015/09/19, 23:41:01 »
Ik heb een dual boot laptop. Windows gebruik ik alleen voor  Garmin BaseCamp. (ik heb een GPSmap 62st).
Uiteraard maak ik backups voordat ik overga naar Win10.  Mijn vraag: hoe gaat deze upgrade om met een dual boot systeem?
Ben ik na de upgrade  Xubuntu kwijt, of pakt de upgrade keurig alleen de Win7 partitie  aan zoals volgens mij zou moeten?

FrSu

  • Gast
Re: Dual boot Xubuntu/Win7 en upgrade naar W10
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/20, 09:39:36 »
Had een zelfde configuratie, dualboot Win 7 met in mijn geval Elementary OS, die op Ubuntu gebaseerd is.

Verliep goed, je moet bij de heropstarts van Win wel steeds in de grub even weer voor Win kiezen. Je moet er dus wel even bij blijven. Aan het einde is jouw grub nog steeds aanwezig en kun je weer kiezen. Echter staat er dan nog steeds Win 7, maar dat maakt niet uit. Dan wordt gewoon Win 10 opgestart.

In het begin goed opletten bij het maken van keuzes of je een Express installatie van Win wilt of dat je de keuzes wilt maken m.b.t. jouw privacy. Hierover is al het nodige geschreven. Windows 7 wordt nog zeker 5 jaar van veiligheidsupdates voorzien je kunt dus nog even de tijd nemen om de overstap te maken.

Zie bv ook even hier: http://computerworld.nl/software/85058-einde-support-windows-7--wat-nu
 

Offline Reijer

  • Lid
Re: Dual boot Xubuntu/Win7 en upgrade naar W10
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/23, 14:02:22 »
Bedankt.
Ik heb inderdaad nog tijd genoeg om me in te lezen. (en goede backups te maken).