Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office  (gelezen 9952 keer)

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #25 Gepost op: 2013/08/29, 23:29:20 »
ik moet nog steeds iemand van rond mijn leeftijd (ik ben 21) meemaken die LO graag wil gebruiken. Ik heb nota bene zelfs een ICT-opleiding gedaan.
Mijn kinderen zijn van jouw leeftijd (20 en 22), en gebruiken al jaren met veel plezier LO (en daarvoor Open Office, maar de overgang was geen probleem).

Je hebt gelijk met je antwoord, mijn fout. Ik doelde eigenlijk op mijn omgeving (mijn vrienden/kennissen) buiten de kinderen van mijn forumcollegae ;)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #26 Gepost op: 2013/08/30, 11:20:36 »
Mijn Office 2003 versie heb ik begin augustus ingeruild voor LO op mijn Windowspartitie op mijn laptop. Meteen tegen de lamp gelopen met een .ppt met geavanceerde animaties. Au. Dan maar PPT viewer installeren...

Met name LO Impress kan nog niet lekker overweg met *.pptx bestanden, helaas. Toch probeer ik voor alles LO te gebruiken, en nu moet ik wel. Ben ik er blij mee? Ja. Werkt het altijd? Helaas niet...

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #27 Gepost op: 2013/08/30, 17:50:52 »
Hier op ons bedrijf werken we 95% voluit met LO i.s.m. Xubuntu, maar voor kleine onnozele dingetjes gebruiken we af en toe een centraal gelegen computer met W7 + Office 2007 vooral geavanceerde bewerkingen met Excell zijn daar het centrale punt.

Onze administratie daarentegen is volledig op LO en Xubuntu. Het kan allemaal wel, maar het heeft voeten in de aarde gehad om dit bedrijfseconomisch allemaal goed te houden. In ieder geval, de schandalige update-cyclus van Microsoft in gedachten, het loopt van een leien dakje hier. Het is zeker mogelijk. Het leuke is natuurlijk dat vele werknemers hun 'vertrouwde' computers ook thuis hebben omgepoold naar een Xubuntu-systeem met LO als belangrijkste lespakket. Sommigen zijn ook lid trouwens van dit forum. We hebben nooit geëist dat ze dat moesten doen; velen zijn enorm enthousiast over het makkelijke en veilige van Xubuntu en gaandeweg ook het 'handige' van LO.

Ik denk dat vele XP c.q. Office 2003-gebruikers veel baat hebben bij het gebruiken van Xubuntu met LO erbij geïnstalleerd. Jammer dat je LO apart moet installeren, maar begrijpelijk voor de ontwikkelaars van Xubuntu. 
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jolo

  • Lid
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #28 Gepost op: 2013/09/01, 12:55:10 »
Een mooi extra argument voor overstap naar LibreOffice. En, in geval van XP-gebruik in combinatie met MS Office 2003: een extra reden om helemaal over te stappen naar Linux.
Dat zou inderdaad wel eens een reden kunnen zijn, om een Linux distributie uit te proberen. Ik zie inmiddels op Linux Market Share on Desktop een toename van 1.25% naar 1.52%. En op Desktop Top Operating System Share Trend bij Windows XP een terugval van 37,19% naar 33.66%.

Het is alleen de vraag of Linux die extra marktaandeel wel vast kan houden. Want veel is afhankelijk van de eerste indruk die men heeft van de gekozen Linux distributie. Maar ook van de hardware waarop men dat probeert.

Meestal zal het dan om Xubuntu gaan. Die is wel gebruiksvriendelijk, maar niet als het gaat om Linux <> Linux of Linux <> Windows netwerk. Met Ubuntu' Nautilus is dat nu éénmaal éénvoudiger, dan met Xubuntu' Gigolo. Beter zou het zijn als Xubuntu' Thunar netwerkondersteuning zou hebben.   

Maar wat LibreOffice betreft is de overgang naar Linux makkelijk, voor degene die LibreOffice en andere open source applicaties al gebruiken onder Windows. 

P.S. Had je niet beter in de topictitel kunnen zetten: (…) kans voor LibreOffice en Linux

//Edit

Dan vergat ik nog deze hyperlink op de site van computertotaal te noemen http://computertotaal.nl/software/50926-moet-je-windows-xp-blijven-gebruiken.html waarin wel gratis overstappen op Ubuntu Linux genoemd wordt, maar niet Xubuntu. Althans niet in het artikel zelf. Wel in een reactie daaronder.

« Laatst bewerkt op: 2013/09/01, 14:29:30 door jolo »
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM