Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op school  (gelezen 9334 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu op school
« Reactie #50 Gepost op: 2012/10/13, 22:28:39 »
@markba, ik ben het met je eens maar  vind dat ze totaal geen toegang moeten krijgen en de overheid werkt gewoon mee met ze.
Ik vind dat ze het helemaal moeten aanpakken en dat ze moeten stoppen met info geven van mensen waar ze om vragen zonder dat er gegronde reden voor is.
Dat geld ook als je naar de VS gaat.
Maar er is geen 1 land wat zich verzet en de VS gewoon hun gang laat gaan en dit met de cloud zal zo blijven omdat de regering hun schouders op halen en het zo laten.

Re: Ubuntu op school
« Reactie #51 Gepost op: 2012/10/14, 09:57:31 »
Citaat
O dat de VS alles kan inzien is niets nieuws en een beetje erg achteraf gezeur. De VS krijgt als jaren alle persoonsgegevens van Nederlanders waar ze om vragen. Officieel mag dat niet eens maar men geeft alles netjes af.
@emiel1976:
Niet helemaal waar, sinds 9-11 is het verplicht voor een vliegmaatschappij alle gegevens door te geven van de passagiers die naar de USA willen.
En ja iedereen word gescreend.
Andere zaken worden door de overheid alleen overgedragen bij verdenking van criminele zaken.

Citaat
Tja, de VS heeft ook toegang tot wat wij allemaal pinnen in de winkel maar het aantal mensen dat pint is niet afgenomen en zelfs gegroeid. Ik zie dus geen ophef. Natuurlijk horen dit soort dingen niet, maar waarom dit meer ophef geeft dan dat pinnen in de winkel wat ze kunnen nazien snap ik niet...
@Vistaus:
Niet al het pinnen kunnen ze zien, alleen dat wat via Amerikaanse netwerken loopt of via creditcards die via amerikaanse banken loopt.

Wat ze wel doen in amerika is alles wat te maken heeft met mobiele telefonie opslaan, waaronder SMS en andere tekst berichten.
En niet alleen opslaan maar ook allemaal controleren en nalopen.

En uiteraard kan je zeggen ik heb nix te verbergen dus het maakt mij niet uit, maar het gaat erom dat je recht hebt op privacy.
Mocht je ook nog zeggen dat dit je ook niet uitmaakt zou ik je willen vragen of je dan een naaktfoto van jezelf en je partner zou willen plaatsen ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu op school
« Reactie #52 Gepost op: 2012/10/14, 11:17:13 »
:
Niet al het pinnen kunnen ze zien, alleen dat wat via Amerikaanse netwerken loopt of via creditcards die via amerikaanse banken loopt.

Nee ook NL-gegevens: http://www.europa-nu.nl/id/vi9bmsk8sprc/uitwisseling_van_bankgegevens_met_de_vs

:
ik heb nix te verbergen dus het maakt mij niet uit, maar het gaat erom dat je recht hebt op privacy.
Mocht je ook nog zeggen dat dit je ook niet uitmaakt zou ik je willen vragen of je dan een naaktfoto van jezelf en je partner zou willen plaatsen ?


Ik heb geen partner.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu op school
« Reactie #53 Gepost op: 2012/10/14, 13:34:22 »
En uiteraard kan je zeggen ik heb nix te verbergen dus het maakt mij niet uit, maar het gaat erom dat je recht hebt op privacy.
[Offtopic]
We hebben allemaal dingen te verbergen, wanneer b.v. je medische gegevens voor je werkgever en de verzekeringen toegankelijk zijn, dan is het einde zoek !
[Ontopic]
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu op school
« Reactie #54 Gepost op: 2012/10/14, 16:34:06 »
@Gandyman, Voor 9/11 gaf de overheid al data aan de VS van personen. Het probleem is, is dat de afdelingen waar de VS het vraagt, het gewoon afgeeft waar ze dit mogen en waar andere personen over gaan die dan gaan kijken of er gegronde redenen zijn om de persoonsgegevens door te geven.
Dit is jaren voor 9/11 al eens aan de kaart gesteld en het blijkt nog steeds zo te zijn.

Dat van het vliegen naar de VS is ook zo iets.
Ze stellen een paar vragen en natuurlijk geven ze alleen aan of er bijvoorbeeld een strafblad is en niet wat je hebt gedaan maar het is wel weer inbreuk op je privacy.

Ook bedrijven vragen bij een solicitatie meer en meer over je privee gebeuren. In een aantal gevallen screenen ze je op internet. Is op zich veel terug te vinden aangezien veel mensen Facebook hebben en er echt alles op zetten.