Teams > Tips & trucs

Tip: maak je draadloze Intel-chipset een stuk sneller

<< < (3/5) > >>

jvecht:

--- Citaat van: Pjotr op 2016/10/18, 00:17:09 ---Ook de omstandigheden zijn van belang: zijn er veel andere draadloze netwerken in de lucht?

--- Einde van citaat ---

Ja, aardig wat netwerken. Ik zit op een woonerf en de meeste buren hebben wel een actief netwerk. Nou ben ik prima tevreden, hoor. Mijn vraag heeft meer te maken dat ik de techniek probeer te volgen.

Dank voor al je acties, Pjotr!

groet,

Just

Pjotr:
Graag gedaan.   :)

Als je meer wilt weten: er is aardig wat over te vinden:
https://www.google.nl/#q=ampdu+iwlwifi

Ron:

--- Citaat van: jvecht op 2016/10/18, 09:35:16 ---Mijn vraag heeft meer te maken dat ik de techniek probeer te volgen.
--- Einde van citaat ---
Just, bedenk bij Wifi, dat een kabel-verbinding bijna geen storing van buiten kan krijgen, terwijl Wifi barst van de mogelijk storingen.
Zeker wanneer het Wifi op 2.4GHz is, zijn er veel storingsbronnen mogelijk, van Bluetooth dat dezelfde frequenties gebruikt, tot aan de magnetron, die ook op die frequentie(s) werkt.
Wanneer je ook op 5GHz kunt werken, dan is de kans groot dat dit een stuk sneller is.

jvecht:
Hoi Ron,

Nou, ik heb naast de normale draadloze toestand ook twee netwerken die duidelijk van mijn systeem zijn, maar wat het precies is en wat ik er aan heb is zelfs na één van de vele bezoeken van monteurs van mijn provider nog steeds een raadsel. Wat een klunzen!

Maar goed, kan jij daar wat mee? Zie de bijlage. Dan maken we daar een apart topic van, ter lering, stichting ende vermaeck. Vooral voor mij, maar dat het halve forum misschien meeleest is natuurlijk mooi meegenomen.

Dat Sitecom en Ziggo05041 is mijn normale ingang en die met de toevoeging -5G en _Ext zijn de vraagtekens. Ik heb twee routers. Standaard is de Ziggo Ubee en daarnaast een Sitecom. Nou is zoonlief een enthousiaste gamer, vandaar die twee routers. Die zijn ooit geconfigureerd door een van die klunzen, waarbij zoonlief geen last heeft van firewalls en zo en wij op de Sitecom veilig achter wel een firewall zitten. De kreet DMZ is daarbij ook gevallen.

Op al mijn laptops staat de ufw firewall standaard aan, want ik zit ook nog wel eens op een publieke hotspot.

groet,

Just

Ron:

--- Citaat van: jvecht op 2016/10/18, 12:48:04 ---Dat Sitecom en Ziggo05041 is mijn normale ingang en die met de toevoeging -5G en _Ext zijn de vraagtekens.

--- Einde van citaat ---
Zou het kunnen, dat .............
de -5G een 5GHz access is, dus deze router is een dual band, zoals meer moderne routers.
De _Ext kan een publieke toegang zijn, waar andere Ziggo klanten (en Zeelandnet klanten) gebruik van kunnen maken, zonder dat jouw internet beïnvloed wordt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie