Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: synchroneren thundebird mails  (gelezen 584 keer)

synchroneren thundebird mails
« Gepost op: 2021/09/18, 14:49:05 »
LS,

Ik merk dat mijn mails niet synchroneren.

Hoofd pc = OS linuxmint
laptop = OS ubuntu
tablet = OS Imac

Waardoor wordt het niet synchroneren
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline MKe

  • Lid
Re: synchroneren thundebird mails
« Reactie #1 Gepost op: 2021/09/18, 14:58:43 »
LS,

Ik merk dat mijn mails niet synchroneren.

Hoofd pc = OS linuxmint
laptop = OS ubuntu
tablet = OS Imac

Waardoor wordt het niet synchroneren
Veel te weinig info. Waarschijnlijk zijn dit je instellingen in thunderbird (gebruik je dat?) of problemen bij de imap server van je e-mail provider. Tot zover mijn glazen bol.

Edit: heb je toevallig recentelijk het wachtwoord van je e-mail gewijzigd en vergeten dat in thunderbird aan te passen?
« Laatst bewerkt op: 2021/09/18, 15:01:23 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: synchroneren thundebird mails
« Reactie #2 Gepost op: 2021/09/18, 16:22:57 »
Gebruik je wel IMAP, of gebruik je (net als ik) POP3?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: synchroneren thundebird mails
« Reactie #3 Gepost op: 2021/09/18, 16:58:29 »
Ron, caiway bij mij is ook pop3.
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: synchroneren thundebird mails
« Reactie #4 Gepost op: 2021/09/18, 17:07:06 »
@ MKE, Ik gebruik "Thunderbird" en de ww zijn goed. Mijn provider is "Caiway" en POP.
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline Bloom

  • Lid
Re: synchroneren thundebird mails
« Reactie #5 Gepost op: 2021/09/18, 19:06:22 »
De standaardinstelling voor POP3 is vaak dat de mails afgehaald worden. Dan staan ze alleen op de computer die ze afgehaald heeft en zijn ze niet meer beschikbaar voor de andere computers als die contact opnemen met de mailserver. Gebruik het IMAP4 protocol als je makkelijk post wil delen tussen meerdere computers, maar hou er dan rekening mee dat je mails blijven staan op de mailserver van de provider en mogelijk heeft die maar een beperkte opslagruimte beschikbaar daarvoor. Als je mailprovider Google is, is dat niet zo'n probleem want daar heb je tegenwoordig iets van 5 GB dacht ik. De prijs die je betaalt voor de gratis diensten van Google is je data: die kan Google altijd doorsnuffelen.

Offline rico70

  • Lid
Re: synchroneren thundebird mails
« Reactie #6 Gepost op: 2021/09/19, 11:45:33 »

Re: synchroneren thundebird mails
« Reactie #7 Gepost op: 2021/09/20, 13:38:54 »
De standaardinstelling voor POP3 is vaak dat de mails afgehaald worden. Dan staan ze alleen op de computer die ze afgehaald heeft en zijn ze niet meer beschikbaar voor de andere computers als die contact opnemen met de mailserver. Gebruik het IMAP4 protocol als je makkelijk post wil delen tussen meerdere computers, maar hou er dan rekening mee dat je mails blijven staan op de mailserver van de provider en mogelijk heeft die maar een beperkte opslagruimte beschikbaar daarvoor.

:ẗhumbsup:
Of haal ze op de hoofd PC op als pop (rest als IMAP), maar laat ze door thunderbird (instellingen) verwijderen na x maanden.
Dat is sowieso een instelling die ik standaard gebruik, want mocht een pc crashen dan heb ik de recente niet gebackupte emails altijd nog bij de provider in backup staan om zo weer op te halen =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore